برندسازی در اینستاگرام

خیلی از ما وقتی می خواهیم محصولی را خریداری کنیم، عمدتاً به سمت افراد و برندهای شناخته شده می رویم و کالای مورد نیاز خود را از آن ها تهیه می کنیم. حال سؤال اینجاست چرا این اتفاق می افتد؟ پاسخ این سؤال را باید در برند سازی آن ها جست و جو کرد. حال بیایید همین موضوع را در برنامه اینستاگرام مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم برندسازی در اینستاگرام چگونه اتفاق می افتد.

همان طور که گفتیم شرکت های بزرگ که ما حاضریم از آن ها محصول مورد نیاز خود را تهیه کنیم، خصوصیات منحصر به فردی دارند که باعث می شوند ما ترغیب شویم از آن ها خردی کنیم. چرا این اتفاق می افتد؟ آن ها برای اینکه بتوانند این کار را انجام دهند،  روی جلوه های بصری برند خود سرمایه گذاری می کنند تا جذب و تعامل برند با مخاطبان اتفاق بیفتد.

در شبکه اینستاگرام هم همین موضوع صادق است و شما به عنوان صاحب کسب و کار در این پلتفرم، برای بهتر دیده شدن و فروش بیشتر بهتر است به این موارد توجه کنید تا به موفقیت برسید. اولین قدم برا یان کار این است که برندها و افراد معروف و مشهور را در این برنامه مورد بررسی قرار دهید.

این درحالی است که فرقی نمی کند آن ها در کدام حوزه فعالیت می کنندزیرا آن ها با جلوه های بصری برند و استراتژی هایی که برای جذب و تعامل برند با مخاطبان دارند؛ توانسته اند به موفقیت های فراوانی دست پیدا کنند. حال با آگاهی از این موضوع، قصد داریم در ادامه موارد بالا را مورد بررسی قرار دهیم. پس به خواندن این مقاله ادامه دهید.

یکی از روش های ساده و بی هزینه معرفی خود برندسازی در اینستاگرام است. در این مقاله ایده هایی ساده را به شما ارائه می دهم که شما می توانید از این طریق خودتان را معرفی و برندسازی کنید همین طور درآمد اینترنتی داشته باشید،و کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

پیشنهاد ما به شما : کجا سرمایه گذاری کنم

برندسازی در اینستاگرام  با استفاده از ایده بازی ساری (gamification) :

بازی ساری یک علم جدید است یعنی تبدیل فرایند های جدی به بازی است ، که در مدیریت و بازاریابی اینترنتی استفاده میشود که تبدیل کارهای جدی به بازی است وما می توانیم کارهایی را انجام دهیم که هدف فقط تفریح است یا هدف کاملا خود یک کار جدی باشد.

  • اگر بازی با هدف جدی باشد مثل فوتبال که هدف گرفتن جام و موفقیت های بزرگ است .
  •  اگربازی ای صرفا  قصدش تفریح است یعنی بازی را انجام میدیم که تفریح کنیم مثلا با دوستمان شطرنج بازی می کنیم.
  •  یک کار جدی را با هدف تفریح انجام می دهیم. این فعالیتی است که به صورت تفریح طراحی شده.
  •  کاری جدی را با هدف تفریح انجام می دهیم مثلا کودکان وقتی که به ساحل می رسند روی شن ها گودال حفر می کنند.

حفر گودال یک کار جدی است ولی در اینجا به هدف تفریح انجام می شود.

  • اگر کاری جدی را با هدفی جدی انجام می دهیم ودر آن یک عامل بازی یا جذابیتی اضافه کنیم که افراد آن را با علاقه بیشتری انجام دهند به این کار بازی کاری می گوییم.تمام مردم دنیا ذاتا به بازی علاقه دارند و حس برند حس خوب و جذابی است و در بازی ها با این که در دنیای واقعی جایزه ای دریافت نمی کنند نهایت تلاششان را می کنند که برنده شوند.وتنها پاداشی که دریافت می کنند حس برنده شدن است که ما با همین ایده و تئوری می توانیم در بازاریابی خودمان استفاده کنیم.

در اینجا به چند مثال می پردازم که چطوراز تئوری gamification در کارمان استفاده کنیم و افراد را درگیرتر وآنهارا علاقه مند به سایت خودمان کنیم.

در این تئوری ما می خواهیم کار را به یک بازی تبدیل کنیم و برندسازی را به این شکل انجام دهیم.

پیشنهاد ما به شما : برای سرمایه گذاری چی بخریم ؟

روش های بازی کاری :

 

۱. سلسله ای از عکس ها برای حدس زدن 

چندین عکس را با فاصله زمانی آپلود کنیم مثلا ۵عکس و روزی یک عکس و بگوییم اولین حرفش در عکس امروز است و روز دوم دومین حرف را منتشر کنیم و مسایقه این گونه است که چه کسی اولین جواب درست را درکامنت ها خواهد نوشت.درنهایت جایزه مال کسی است که اولین نفر کلمه را حدس بزندو اولین جواب درست رابنویسد وهمین ایده ساده باعث می شود که افراد کامنت بگذارند.و این انگیزه را خواهند داشت که هر روز صفحه شمارا چک بکنند. وببینند می تواند خودشان جزو برنده ها باشند یا خیر.جایزه ای دریافت خواهد کرد. این یکی از جذاب ترین تکنیک های بازی کاری است.

۲. ارسال عکس توسط هواداران 

ما می توانیم کاربران و هواداران خودمان را ترغیب کنیم که عکس بگیرند و آن را برای ما بفرستند و ما ان را در تلگرام قرار دهیم.فرض کنیم کفش می فروشید فرد از خودش و کفش عکس بگیرد و ان را برای شما ارسال کند .معیار برنده شدن این است که کدام از این عکس ها لایک بیشتری را به خود اختصاص دهد.و این خود فردی که عکس خودش را برای شما فرستاده تمام تلاشش را خواهد کرد تا دیگران را برای اینکه لایک بیشتری بگیرد به عکسی که خودش گرفته هدایت کند و سعی کند لایک بیشتری کسب کند تا بتواند برنده مسابقه شود.که نه تنها خودشون در صفحه ی شما فعالیت دارند بلکه اطرافیانشان هم در صفحه شما فعالیت کنند.

تمامی این موارد به برندسازی در اینستاگرام کمک می کند

سعی کنید با استفاده از ابزارهای متفاوت سعی بر این داشته باشید که مخاطبان خودتان را جذب کنید ، از تبلیغات متنوع استفاده کنید، بازاریابی های خودتان را تقویت کنید و نقاط قوت و ضعف خودتان را در برندسازی شناساسی کنید و بر روی آنها تمرکز کنید. 

سوالات متداول

ایجاد هشتک های اختصاصی و پربازدید می تواند کار شما را بسیار آسان کند زیرا این روش به شما کمک می کند بیشتر دیده شوید و شما دنبال کنندگان بیشتری به دست می آورید.

  1. انتخاب نوع محصول
  2. تفاوت شما با رقبا
  3. مشخص کردن پرسونای مخاطب

همین حالا شروع کن!

8 پاسخ

    1. درود خدمت شما دوست و همراه گرامی. برندسازی در اینستاگرام مثل برندسازی شرکت های بزرگ روی فروش تاثیر داره یعنی چی؟ یعنی اینکه وقتی شما یه محتوا و یا محصولی را به یک سبک جدید ارائه می دید و به قول معروف گاوبنفش شماست و از طرفی محتوای با کیفیتی رو در اختیار مخاطب خودتون قرار می دید، طبیعتا افراد راحت تر به شما اعتماد می کنند و هم خودشون از شما خرید می کنند و هم شما رو به دیگران معرفی می کنن.

    1. درود خدمت شما دوست و همراه گرامی. از شما سپاسگزاریم که مقاله برندسازی در اینستاگرام رو مطالعه کردین . امیدواریم که برای شما مثمر ثمر بوده باشه.

    1. ممنون از توجهتون دوست عزیز
      بله کاملا درسته
      اینستاگرام شاید بزرگترین مرجع ارتباطی در ایران هست
      و کسب درآمد از اون بسیار زیاد هست
      اگر افراد بتونند در این اپلیکیشن برند سازی موفقی داشته باشند ، فروش و موفقیت خوبی خواهند داشت

دیدگاهتان را بنویسید