مدل عاپا دانلود قسمت اول

دانلود قسمت اول ثروتمند شدن به مدل عاپا

 

مدل عاپا مدلی برای ثروتمند شدنه.. فرقی نمی کنه در چه قشری از جامعه هستی، فرقی نمی کنه از چه جایگاهی در جامعه برخورداری، مدل عاپا برای پیشرفت شماست هر جا که هستی در هر پله از موفقیت که ایستادی می تونی با آموزه های مدل عاپا رشد کنی و بالاتر بری.

بسیاری از ثروتمندان هم ثروتمندان ایرانی و هم ثروتمندان جهان برای ثروتمن شدن یا به طور مستقیم از مدل عاپا استفاده کردند و یا به طور غیر مستقیم از
مدل عاپا  استفاده کردند و تونستند به هر آنچه در ذهن داشتن دست پیدا کنند.

مدل عاپا بر گرفته از چهار دستورالعمله:

عشق   اجرا   پشتکار   ایده پردازی

عشق

حرف اول مدل عاپا میگه یا باید به شغلت علاقه مند باشی یا در اون علاقه ایجاد کنی پ. در غیر اینصورت به اون جایگاهی که در ذهن داری یعنی  موفقیت و ثروت نمی رسی. طبق آماری که اخیرا اعلام شد نزدیک 70% مردم ایران از شغل خودشون راضی نیستن و علاقه ای بهش ندارن.

این یه معضل بزرگه که ریشه در باورهای ما داره. وقتی به گذشته بر می گردیم می بینیم هیچ آموزشی تو این زمینه وجود نداشته، برعکس تنها تعداد کمی کسب و کار بوده که مورد تایید اکثر خانواده ها بوده که بدون توجه به علاقه همه فرزندانشون رو تشویق می کردن که یکی از اون ها رو انتخاب کنه.

پزشکی، وکالت، معلمی، خلبانی ..اما خوشبختانه امروز کم کم می بینیم افراد برای انتخاب کسب و کارشون گزینه های زیادی رو در اختیار دارن و طبق علایقشون دست به انتخاب می زنن.

وقتی به کاری که انجام میدی علاقه مند باشی انرژی مورد نیاز برای انجامش رو از درون دریافت می کنی. عشق نیرویی در تو ایجاد می کنه که بتونی در مسیر رسیدن به اهدافت با قدرت پایداری کنی.

من همیشه میگم جاده ی موفقیت یه جاده ی صاف و بدون پستی و بلندی نیست، تو زمانی می تونی تو این مسیر قدم بذاری و توش پایدار بمونی و به هر آنچه در ذهن داری برسی که عاشق کسب و کارت باشی و با لذت انجامش بدی.

تو زمانی می تونی محکم و قدرتمند تا انتهای مسیر پیش بری که عاشق کارت باشی. پس قبل از هر اقدامی برای ثروتمند شدن نگاه کن ببین چه کاری رو اونقدر با علاقه و عشق انجام میدی که ارتباطت با دنیای بیرون قطع میشه؟

چه کاری رو انقدر با لذت انجام میدی که ساعت ها زمانی که بهش اختصاص دادی برات مثل برق می گذره؟

یه کاغذ و قلم بردار و لیستی از کارهایی که بهش علاقه داری رو یادداشت کن. بعد به ترتیب اولویت بندی اون ها رو مرتب کن و بعد سه مورد اول رو انتخاب کن و برای هر کدوم اطلاعاتی رو کسب کن.

اطلاعاتی از محیط، شیوه و ابزار انجامش. وقتی اطلاعات لازم رو کسب کردی ببین کدوم مورد بیشتر از همه به علاقه ی تو نزدیکتره. انتخابش کن و واردش شو. تو قسمت بعد اجرا و اقدام کردن رو توضیح خواهم داد که بتونید به راحتی در کسب و کاری که انتخاب کرید وارد بشید و اقدامات لازم رو انجام بدین.

اقدام و اجرا

حرف دوم مدل عاپا میگه به محض اینکه شغل و کسبو کارت رو انتخاب کردی شروع کن ، بدون معتلی. تو برای شروع نیاز به امکانات و شرایط فوق العاده ای نداری. از کوچیک شروع کن. فکر می کنی برای شروع

به چه مهارت هایی نیاز داری؟

با چه افرادی باید ارتباط برقرار کنی؟

از چه افرادی باید مشورت بگیری ؟

چه کارهایی رو باید انجام بدی؟

لیست کن. کارهات رو لیست کن و به ترتیب برای هر کدوم قدمای کوچیک بردار. خوب گوش کن تو برای شروع کردن نیاز نیست از همه ی کسب وکارت از همه ی فوت و فن های کسب و کارت اطلاعات داشته باشی بعد اقدام کنی. کم کم تو مسیر همه رو یاد می گیری. فقط باید شروع کنی.

افراد به چند دلیل شروع نمیکنن اقدام نمیکنن اول ترس… می ترسن شروع کنن

اگه نتونم!؟

اگه نشه؟! اگه شکست بخورم؟! می ترسن و بخاطر همین ترس اقدام نمی کنن. امام علی می فرمایند: از هر چی می ترسی برو تو دلش، تجربه اش کن. تو برای اینکه به ترس هات غلبه کنی باید تجربه اش کنی. پس نترس… پیش برو …

دوم عدم آگاهی. زمانی که نسبت به چیزی آگاهی نداری کاملا طبیعیه که برای وارد شدن توش تردید کنی یا حتی بترسی. پس آگاهیت رو بالا ببر.

فکر می کنی تو چه زمینه ای از کسب و کارت باید آگاهی بیشتر داشته باشی؟ تو همون زمینه اطلاعات کسب کن و آگاهیت رو بالا ببر. فقط حواست باشه از اهلش بپرسی یعنی از شخصی که میتونه بهت کمک کنه نه نا امید. با افراد موفق تو کسب و کار خودت مشورت کن تا اطلاعات درستی بدست بیاری.

افرادی هم هستن که بخاطر کمال طلبی کسب و کارشون رو شروع نمیکنن. … این افراد همیشه سنگای بزرگ انتخاب می کنن( یعنی اهداف بزرگ) و در نهایت هم نمی تونن برش دارن و نیمه کاره رهاش می کنن.

این افراد کارهای نیمه کاره زیاد دارن که همش امروز و فردا میکنن و درنهایت بعد چند سال میبینن همون جایی هستن که چند سال پیش بودن…اینم درست نیست…همیشه میگم بزرگ فکر کنید اما باید از کوچیک شروع کنید. اهداف بزرگت رو به چنتا هدف کوچیکتر تقسیم کن و بعد برای هر کدوم قدم هایی بردار تا کم کم خودت رو در شرایط بهتری ببینی.

نطر شما دوست عزیز برای تمام اعضای این خانواده و تیم آموزشی ماهان تیموری مفید خواهد بود , از اینکه در نظر سنجی شرکت میکنید متشکریم.

 

مدل عاپا

 

View Comments

  • سلام مهرگان هستم بسیار برنامه خوبی را شروع کردید ممنونم از این همه لطف شما و تیم قوی تون

  • با سلام
    من تازه وارد سایت شدم تغریبا یک ماهی هست وارد کانال شدم این فایل بهمراه تمام پستهای کانال عالی هست
    از زحمات شمانهایت تشکر رو دارم
    با آرزوی موفقیت روز افزون

  • فوق العاده عالي و باحال بود
    منتها بايد ديد چقدر زمان لازم هست ك اين عادت رو در خودمون إيجاد كنيم

  • فقط عشق کافیست تا انسان در مسیر حرکت به سمت قله قرار بگیرد و در طول مسیر همین عشق است که انگیزه برای تحمل سختی راه ایجاد میکنه.و همین عشق انسان رو به قله میرسونه

  • واقعا یکی از موانع پیروزی، کمال گرایی و سرد شدن از کار ودست کم گرفتن فکر وایدمونه.

  • salam ostad be email shoma maili zadam goftan dar paeen model payam bezaram ostad man moshkelati daram ke mano az residan be hadafam baz midare kheili ashofte va afsorde misham bazan va nemitonam az tahe del khoshhal basham hamishe ye chizi khoshio behem zahr mikone che konam kash beshe az 24 saat vaghte ba arzeshetun daghayeghi kotah niz be bande ekhtesas bedin mochakeram

  • سلام
    بسیار عالی بود
    ممنون از مطالب ارزشمندتون
    مدل عاپا روشی بسیار مهم برای حرکت به سمت موفقیت هست.وقنی دنبال کار بودم متاسفانه بسیاری از افراد بهم می گفتند که این روزا کسی توی کاری که علاقه داره فعالیت نمی کنه و هر کاری که پیش امد باید انجام بدی حنی اگه دوسش نداری و این سوال تو ذهنم بود که مگه میشه از کاری که بهش علاقه داریم نشه پول دراورد پس چجوری شخص دیگری از کاری که من علاقه دارم کسب درامد می کنه و یا توانستند وارد کار بشن و من نتونم؟!
    و الان سر کاری هستم که بهش علاقه دارم و من بسیار از استاد عزیزم تشکر می کنم که در کلاس ایشون این مطلب رو یاد گرفنم و وارد هر شغلی نشدم وگرنه الان این موقعیت رو نداشتم.
    و همینطور به جواب انبوهی از سوالاتی که در ذهنم بود و سردرگم بودم رسیدم و باورهای راهگشایی در من ایجاد شد.

  • سلام هفته ی گذشته من این وب سایت رو در تلگرام پیدا کردم و این کلیپ رو دانلود کردم تمریناتتون عالی ممنونم از شما این هفته هفته ای رو داشتم که تو زندگیم یه همچین احساسی نسبت کارم نداشتم مدیرم هم همچین احساسی رو داره و برخوردش خیلی باهام بهتر شده لطفا بفرمایید دیگه در این زمینه برای رشد کار چی پیشنهاد میدین ممنونم از شما جناب تیموری

  • انجام کارهای بزرگ مستلزم برداشتن گام‌های بلند است:با برداشتن قدم‌های بزرگ، قدم‌های کوچک نیز برداشته می‌شوند.
    یک کارشناس مدیریت زمان که در حال صحبت برای عده‌ای از مدیران بود برای تفهیم موضوع مثالی به‌کار برد که حاضران هیچ‌وقت آن را فراموش نخواهند کرد.
    او همانطور که روبروی این گروه از مدیران ممتاز نشسته بود، یک کوزه سنگی دهان گشاد را از زیر میز بیرون آورد و آن را روی میز گذاشت. پس از آن حدود دوازده عدد قلوه سنگ که هر کدام به اندازه یک مشت بود را یک به یک و با دقت درون کوزه چید. وقتی که کوزه پر شد و دیگر هیچ سنگی در آن جا نمی‌گرفت از مدیران پرسید: آیا کوزه پر شده است؟ همگی یک صدا گفتند: بله.
    او سپس یک سطل شن از زیر میزش بیرون آورد. مقداری از شن‌ها را روی سنگ‌ها داخل کوزه ریخت و کوزه را تکان داد تا دانه‌های شن خود را در فضای خالی بین سنگ‌ها جای دهند. بار دیگر پرسید: آیا کوزه پر است؟ این بار جمع از او جلوتر بود. یکی از مدیران پاسخ داد: احتمالا نه. او گفت: خوب است و پس از آن رو به جمع کرد و گفت: چه کسی می‌تواند بگوید نکته این مثال در چه بود؟ یکی از مدیران مشتاقانه دستش را بلند کرد و گفت: این مثال می‌خواهد به ما بگوید که برنامه زمانی ما هر قدر هم که پر و فشرده باشد اگر واقعا” سخت تلاش کنیم همیشه می‌توانیم کارهای بیشتری در آن بگنجانیم.
    استاد پاسخ داد: نکته این نیست. حقیقتی که این مثال به ما می‌آموزد این است که اگر سنگ‌های بزرگ را اول نگذارید، هیچ‌گاه فرصت پرداختن به آن‌ها را نخواهید یافت.

Recent Posts

معرفی انواع شاخه های کوچینگ

  کوچینگ رشته ای است که در آن کوچ تلاش می کند که بدون قضاوت…

2 سال ago

فروشگاه اینترنتی چیست

  انسان ها روزانه به دنبال تامین نیاز های خود هستند به همین جهت دیده…

2 سال ago

بهترین فروشگاه های اینترنتی

    برای انتخاب بهترین فروشگاه اینترنتی معیار های بسیاری وجود دارد. برخی از مشتریان ممکن…

2 سال ago

چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم

  راه اندازی کسب و کار اینترنتی، نیاز به یک سری اقدامات دارد. بهتر است…

2 سال ago

بیزینس کوچینگ چیست

بیزینس کوچینگ فرآیندی است که صاحبین کسب و کار و سازمان های مختلف از طریق…

2 سال ago

آٰریا کئوکسر بهترین یوتویبر و استریمر ایرانی

آریا رحمتی یکی از افراد جوانی است که از زیر صفر تولید محتوا در یوتیوب…

2 سال ago