پنج نوع از بهترین تبلیغات تجاری

انواع تبلیغات تجاری برای رشد و پیشرفت کسب و کارها به وجود آمده است تا افراد بتوانند کسب و کار تجاری خود را به دیگران معرفی کنند. به همین خاطر شرکت ها و کسب کارهای دیگری به وجود آمدند تا بتوانند کسب و کارهای تجاری را به دیگران معرفی کنند، فروش بیشتری به وجود آورند و در نهایت باعث رشد و پییشرفت شرکت ها شوند.

با این تفاسیر انواع مختلفی از تبلیغات به وجود آمدند. به طور مثال تبلیغات صوتی ، تصویری، محتوایی ،  تبلیغات اینترنتی و  … به وجود آمد تا بتواند هر چه بیشتر به کسب و کارها کمک کند. با این وجود هر کدام از این موارد می تواند هزینه های متفاوتی را در بر داشته باشد که بسته به استراتژی بازاریابی  و یا حتی بازارسازی متغیر است.

حال ما قصد داریم در این مقاله انواع تبلیغات تجاری را مورد بررسی قرار دهیم تا در نهایت شما بتوانید برای رشد کسب و کار خود بهترین تصمیم را بگیرید و نوع تبلیغات خود را راحت تر انتخاب کنید.

تبلیغات تجاری به چه معناست؟

تبلیغات تجاری به تمامی اصول و روش هایی که شما در تبلیغات سازمانی استفاده می کنید اطلاق می شود.

انواع تبلیغات تجاری شامل :

  • تبلیغات صوتی
  • تبلیغات دیداری
  • تبلیغات محتوا

اهداف تبلیغات تجاری

1- معرفی کالا و خدمات 

2- تشویق مشتری به خرید و یا استفاده از خدمات

3- ارتقای سازمان و موسسه ی خود

پیشنهاد مطالعه : انواع تبلیغات در کسب و کار

انواع تبلیغات تجاری چه تبلیغاتی هستند؟

انواع تبلیغات تجاری چه تبلیغاتی هستند؟

 

انواع تبلیغات تجاری که شما در کسب و کار و شرکت خودتان انجام می دهید تبلیغات تجاری هستند و بسیار مهم است که این تبلیغات به صورت اصولی و حرفه ای انجام شود. انتخاب نوع تبلیغ هم اهمیت بسیاری دارد ، زیرا اگر درست انتخاب نکنید پول و سرمایه خود را به هدر داده اید !

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب نوع تبلیغات، مدت زمان تاثیر گذاری آن است ، یعنی مدتی که طول می کشد تا هزینه ای که برای تبلیغات پرداخت کرده اید برگردد و همچنین کسب و کار شما به سود دهی برسد . اما مدت زمان رسیدن به نقطه سوددهی در صنایع و مشاغل مختلف فرق دارد .

در کسب و کار های کوچک که با سرمایه ای بسیار کم راه اندازی می شود باید مدت زمان رسیدن به سود دهی کوتاه تر باشد . زیرا شخص پول چندانی برای هزینه کردن در  تبلیغات ندارد و برای توسعه کسب و کار خود از همان ابتدا نیاز به جذب مشتری و دریافت درآمد از طریق استفاده از فنون فروش دارد . 

تبلیغاتی که می توانیم در زمینه های کاری مختلف از آنها استفاده کنیم را از چند طریق می توان انجام داد.

تبلیغات صوتی

 

تبلیغات صوتی

 

 تبلیغاتی که از طریق صدا جهت معرفی کالا یا خدمات شما انجام می شود را تبلیغات صوتی می نامند. با شروع قرن بیستم و ظهور قابلیت انتقال صدا دریچه ی نو در زندگی انسانها گشوده شده و بعد از مدتی صدا نیز به عنوان یک ابزار کلیدی برای تبلیغت شناخته شد. با اینکه شاهد ظهور روشها و بسترهای تبلیغاتی جدیدی هستیم اما هنوز هم تبلیغات صوتی جایگاه خود را حفظ کرده است. هنوز هم اکثر رادیو های معمولی شاهد حجم عظیمی از تبلیغات صوتی هستند .همچنین تبلیعات صوتی در بسترهای جدید فناوری مبتنی بر تلفن های همراه نیز جایگاه بسیار قابل توجهی دارند.

پیشنهاد مطالعه : تئوری بز

رادیو

ارسال تبلیغات صوتی در قالب فایل های از پیش ضبط شده بسیار رایج و تاثیرگذار هستند. چنین قابلیت های جدیدی یک فرصت طلایی را برای استفاده از تبلیغات صوتی فراهم کرده است. مثل رادیو اکثر افرادی که قصد انجام تبلیغات را دارند ، به دلیل هزینه های بالای آن این روش را انتخاب نمی کنند ، اما از شما می خواهم اگر اصول تبلیغات و تبلیغ نویسی را بلد هستید، حتی اگر لازم است مبلغ بیشتری برای بهتر شدن تبلیغ پرداخت کنید این نوع تبلیغات می تواند بسیار مفید و تاثیر گذار باشد.

پیامکهای تبلیغاتی صوتی موفق

 

امروزه کاربران پیامک باران میشوند و این نوعی هنر است که شما بتوانید افرادی را با خود همراه کنید که منتظر پیامک های تبلیغاتی شما باشند. این موضوع در زمینه ارسال پیامکهای صوتی اهمیت بیشتری پیدا میکند چرا که پیامکهای صوتی دارای حساسیتهای خاصی هستند. شما باید به دنبال راه های خلاقانه ای باشید تا بتوانید مخاطب را تا انتهای پیام با خود همراه کنید. اگر میخواهید پیامک های صوتی تاثیرگذاری داشته باشید در قدم اول باید توجه خود را به مخاطبان هدف خود معطوف کنید.

شما باید به دنبال راهی باشید که از طریق پیامک صوتی توجه مخاطب را جلب کرده و آنها را وادار کنید که بعد از شنیدن پیامک شما به کنکاش در مورد شما مشغول شوند. شما باید ببینید چگونه میتوانید مشتری خود را هیجان زده کرده و به انها احساس با ارزش بودن را هدیه بدهید به عنوان مثال استفاده از اسپانسرینگ. به احتمال زیاد رقیبان شما هم از این روش تبلیغات استفاده می کنند پس سعی کنید خسته کننده نباشید و خودتان را نسبت به سایر رقیبان متمایز کنید.

در زمان استفاده از پیامکهای صوتی شما وقت زیادی دارید و باید سعی کنید در حدود 30 ثانیه به اهداف خود برسید. در ابتدا خودتان را معرفی کنید و بگویید که چگونه میتوانید یکی از نیازهای انها را برطرف کرده و در نهایت راه ارتباطی را در اختیار انها قرار دهید. با کمی خلاقیت میتوانید مخاطبان را به سوی خود جذب کنید. حتی اگر در آن زمان نیز اقدام به خرید نکنند اما بتوانید آنها را وادار کنید که در مورد شما تحقیقی انجام دهند باز هم میتوان گفت نتیجه خوبی گرفته اید.

تبلیغات دیداری

استفاده از راه های دیداری برای تبلیغات روش تاثیر گذاری  برای انتقال و درک اطلاعات است.

تبلیغات دیداری مثل :

تلویزیون، تیزرهای تبلیغاتی ، تبلیغات اینترنتی ، روزنامه و مجلات ، تبلیغات متحرک و کالاهای مصرفی شما از طریق تلویزیون، فضاهای مجازی ،شبکه هایی مثل آپارات ، یوتیوب و … می توانید کسب و کارخود را معرفی کنید.

تبلیغات محتوا

یکی از شیوه های خیلی مهم و موثر در زمینه تبلیغات این است که در مکان های مختلف در مورد محتوای کالا و خدماتتان اطلاعات بدهید که بسیار بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

تبلیغات محتوا منظور نوشتن متن تبلیغات نیست. تبلیغات محتوایی یکی از استراتژی های مدیریت بازاریابی و فروش به منظور تولید محتوا است، که هدف اصلی پخش آن از طریق کانال های پولی و مرورگرها می باشد.

محتوا به دو طریق منتشر می شود:

 

  • محتوا در سایت ها  و  جست و جوی آن از طریق موتورهای جست و جو

  • محتوایی که از طریق کانال های پولی منتشر می شود.

 

محتوایی که با توجه به اصول کلی بهینه سازی موتورهای جست و جو سرچ منتشر می شوند; می توانند از فرصت سرچ کلمات کلیدی استفاده کنند. و می توان محتوا را در شبکه های اجتماعی دیگر به اشتراک گذاشت و به صورت بصری قابل استفاده برای عموم باشد.

در محتوا هایی که از طریق کانال های پولی منتشر می شود می توانیم به موضوعاتی بپردازیم که توسط افراد به طور عادی و فعال جست و جو نمی شوند و قابل اشتراک گذاری نیستند و در نهایت می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. این نوع از محتوا به برندها فرصتی برای ارائه محتوا ، بدون در نظر داشتن قوانین موتورهای جست و جو را داده است.شما برای به ثمر رساندن ایده های پولساز خود در صنعت تجارت ،باید از تبلیغات تجاری استفاده کنید

 

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی به دو دسته تبدیل می شوند:

 

  • تبلیغات چاپ شده در مطبوعات

  • تبلیغات چاپ شده در غیر مطبوعات 

 

تبلیغات چاپ شده در مطبوعات به تبلیغاتی می گویند که در روزنامه ها ، مجلات ، فصل نامه ها چاپ می شود. تبلیغات چاپ شده در غیر مطبوعات به تبلیغاتی می گویند که  شامل بروشور ، کاتالوگ ، پوستر ،کارت پوستال ، ست اوراق  و …چاپ می شود. از مزیتهای چاپ آگهی در مطبوعات این است که مخاطب با آرامش آن آگهی را می خواند و مخاطب اختصاصی آن آگهی محسوب می شود و تنها خود را مخاطب آن آگهی تصور می کند که این تاثیر گذاری را بیشتر می کند. اما روزنامه ها یک بار خوانده می شوند و در آخر روز دور انداخته می شوند ، اما مجلات را ممکن است مدتها نگه دارند و یا حتی آن را در کلکسیون مجلات خود قرار بدهند.

 مخاطب می تواند نشریه را چند بار بخواند و آگهی شما را ببیند و در ذهن او جای بگیرد وقتی آن را چند بار ببیند ; با آن آگهی انس می گیرد و ممکن است بازدیدکننده آگهی شما به مشتری تبدیل شود. بسیاری از نشریات چاپی که به صورت مداوم و با کیفیت بالا تولید شده اند توانسته اند که اعتبار قابل توجهی در نزد مخاطبان پیدا کنند. یک کسب و کار میتواند از اعتبار این نشریات برای رسیدن به هدف خود با استفاده از چاپ تبلیغات در آنها استفاده کند.

 

تبلیغات محیطی

(در کلیپ تبلیغات محیطی به طور کامل توضیح داده شده) آموزش داده ایم که می توانید در وب سایت آموزشی ماهان تیموری تهیه و استفاده کنید.

 

انواع تبلیغات  تجاری برحسب نوع هزینه

 

  •  فردی: هزینه این نوع تبلیغات توسط فرد خاص مثل کاندیدای مجلس پرداخت می‌شود.
  •  گروهی: با همکاری توأم آگهی‌دهندگان و به‌طریق تعاونی صورت می‌گیرد.
  •  دولتی: هزینه تبلیغات توسط دولت پرداخت می‌شود.

 

سوالات متداول :

به طور کلی در کمپین های تبلیغاتی باید سعی کنید که خودتان را بیشتر در معرض دید دیگران قرار دهید. اگر کسب و کار، بزرگ و در حد کارخانه باشد، باید سعی کنید که در انواع رسانه ها (مثل تلوزیون، رادیو )و همچنین انواع رسانه های محیطی (مثل بیلبورد، اتوبوس و... ) تبلیغ کنید. اگر هم کسب و کار آنلاین دارید باید در سایت های مختلف، پیج های مختلف اینستاگرام و کانال های تلگرام تبلیغ کنید.

معرفی کالا و خدمات

تشویق مشتری به خرید و یا استفاده از خدمات

ارتقای سازمان و موسسه ی خود

 

 

 

نتیجه گیری

استفاده از انواع تبلیغات تجاری به سازمان این امکان را می دهد که بتواند کالای خود را در سطح وسیع تری عرضه نماید. و این از وظایف مدیریت بازاریابی می باشد که بهترین استراتژی را برای آن اتخاذ نماید. آموزش بازاریابی ، آموزش تبلیغات اینترنتی و آموزش فن بیان از جمله مهمترین آموزش هایی هستند که سازمان باید به مدیران تبلیغات خود بیاموزد.

همین حالا برای  دوستانی که احساس می کنید به این مطالب احتیاج دارند مقاله انواع  تبلیغات تجاری را ارسال کنید و آنها را دعوت کنید تا از  آموزشهای ما استفاده کنند شاید به وسیله شما به جایگاهی که می خواهند برسند  و کسب و کار خودشان را رونق بدهند.

 

خواهشمندیم با دیدگاه سازنده خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید.

تیم آموزشی ماهان تیموری
نویسنده: ماهان تیموری – سینا کنعانیان

ارائه دهنده آموزش های کسب و کار ، کارآفرینی ، مدیریت مذاکره

همین حالا شروع کن!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید