کتاب های آموزش تندخوانی

برای یادگرفتن یک مهارت جدید راه های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها خواهید توانست هر مهارتی را که می خواهید یاد بگیرید. مثلاً شما می توانید از طریق دوره های مختلفی که در اینترنت وجود دارد، این مطالب را آموزش ببینید از طرفی قادر خواهید بود که از طریق کتاب هایی تمرین های عملی تندخوانی را آموزش ببینید. در این مقاله قصد داریم انواع کتاب‌هایی که در حوزه تندخوانی به شما کمک می کند که بتوانید خودتان را رشد دهید.

 

 

تونی بوزان

کتاب قدرت تندخوانی تونی بوزان

تونی بوزان یکی از نوابغ در زمینه آموزش و تندخوانی است که به افراد زیادی این حرفه را آموزش داده است. در کتاب آموزش تندخوانی و تکنیک های خواندن سریع تحت عنوان کتاب قدرت تندخوانی نوشته تونی بوزان به صورت کلی به تاریخچه تندخوانی و فواید آن پرداخته است. او در این کتاب نه تنها تکنیک‌هایی راجع به افزایش سرعت مطالعه را بیان می‌کند بلکه می‌کوشد که به بهترین شکل تکنیک‌هایی برای نکته برداری و بهبود درک مطلب به شما ارائه کند که با استفاده از آنها نه تنها می‌توانید به بهترین شکل سرعت مطالعه خودتان را رشد دهید. از طرفی به دلیل حجم کم کتاب این کتاب تونی بوزان می‌توانید آن را در زمان کمی تمام کنید.

ده روز تا تندخوانی، پرینستونپرینستون

ابی مارکس بیل، این بار با همکاری دانشگاه پرینستون کتاب دیگری برای تندخوانی نوشته است که خواندن آن هم خالی از لطف نیست. با در نظر گرفتن نکات منفی که یاد نگرفتن تندخوانی در بر دارد، نویسندگان این کتاب کوشیده اند تا با ارائه راهکارهایی در مدت ده روز مهارت های جدیدی به مطالعه شما اضافه کنند و سرعت مطالعه تان را افزایش دهید. در این کتاب تندخوانی همچنین تمریناتی وجود دارند که به تقویت حافظه و افزایش تمرکز و دقت شما کمک خواهند کرد.

کتاب راهنمای کامل تندخوانی

از کتاب های آموزش تندخوانی می توان گفت آرمسترانگ یکی از افرادی است که سال‌های زیادی از عمرش را صرف تحقیق درباره مهارت‌های مورد نیاز یادگیری و تندخوانی کرده است. در این کتاب آقای آرمسترانگ تلاش می‌کند تا به بهترین شکل تجربیات که در این سالها کسب‌ کرده است را به مخاطبین انتقال دهد تا آنها بتوانند به راحتی سرعت مطالعه خود را افزایش دهند و همچنین نکاتی را به شما انتقال می‌دهد که می‌توانید از آنها برای به خاطر سپاری هرچه بیشتر حروف استفاده کنید. در این کتاب با آقای آرمسترانگ همراه شوید، او در هر فصل از این کتاب تلاش می‌کند از طریق تمرینات و استراتژی های مختلف باعث افزایش سرعت مطالعه شما شود  و کاری کند که شما به یک تندخوان ماهر تبدیل شوید و بتوانید هر کتابی را به راحتی بخوانید.

کتاب تندخوانی راهنمای کامل احمق‌ها

این کتاب یکی از کتابهایی است که به شما این امکان را می دهد که سرعت مطالعه خودتان را تا چندین برابر افزایش دهید. به خصوص این موضوع که نویسنده این کتاب آقای مارکس بیل می‌باشد که شهرتش را به دلیل آموزش یادگیری سریع کسب کرده است، اثربخشی این کتاب را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

شاید برای کسی که می خواهد این کتاب را بخرد وقتی برای اولین بار اسم آن رامی‌شوند ناراحت شوند اما منظور این است که این کتاب به قدری ساده نوشته شده است که هر کسی می‌تواند می ‌تواند در کم‌ترین زمان با انجام درست تمرینات سرعتش را افزایش دهد.

در این کتاب شما با تمرینات مختلفی رو به رو می‌شوید که از ابتدا در کنار شما هستند و شما با انجام آنها روز به روز سرعت مطالعه خودتان را افزایش می‌دهید. اندازه گیری سرعت خودتان و تلاش برای آنکه بتوانید روز به روز از طریق تمرینات این کتاب سرعت مطالعه خود تان را افزایش دهید، برای بهره وری هرچی بیشتر از این کتاب نیاز است.

پیشنهاد ما به شما: تندخوانی کمک آزمون

فتوریدینگ، از بهترین کتاب های تندخوانی کتاب های تندخوانی

فتوریدینگ یا تصویرخوانی، نوشته پاول شیل، از بهترین و معروفترین کتاب هاییست که در زمینه تندخوانی نوشته شده است. او این ادعا را دارد که مطالعه و استفاده از تکنیک های این کتاب به شما خواهد آموخت که در هر ثانیه یک صفحه از یک کتاب را مطالعه کنید. علاوه بر این، شیل باور دارد که این کار نه تنها درک شما از متن را کاهش نمی دهد، بلکه حتی می تواند آن را افزایش دهد. آموزه های این کتاب همچنین به شما خواهد آموخت که چگونه مطالبی را که به تازگی یاد میگرید به دانش گذشته تان اضافه کنید. اگر همه این موارد برای شما رویایی یا غیرممکن به نظر می رسند، پیشنهاد می کنیم که حتما این کتاب را مطالعه کنید تا از صحت ادعاهای آن مطمئن شوید.

 

برنامه ۷ روزه یادگیری تندخوانی، از اولین ووداولین وود

اولین وود در کتاب خودش بر افزایش سرعت تاکیید بسیار زیادی می ‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که تلاش کنید تا به بهترین شکل خودتان را رشد دهید.تمامی این اتفاقات و تمرینتات و استراتژی هایی که در این کتاب معرفی می‌شوند قرار است که در هفت روز انجام شوند و در کوتاه ترین زمان تندخوانی را یاد بگیرید.

یکی دیگر از مهارت‌های مورد نیاز که باید در کنار تندخوانی آموزش ببینید تقویت حافظه است. شما باید تلاش کنید که حافظه خودتان را  به کمک بازی تقویت حافظه کوتاه مدت طوری تربیت کنید تا همانطور که اطلاعات را سریع به حافظه‌تان می ‌سپارید، همانطور هم راحت به یاد بیاورید. در ادامه به معرفی برخی دیگر از کتاب‌های تقویت حافظه آشنا می‌کنم.

تقویت حافظه نامحدود:

کوین هرسلی کسی است که ۲۵ سال از عمرش را وقف رشد و ارتقای ذهن خودش کرد و در نتیجه توانست در مسابقه اورست حافظه رکورد شکنی کند. این شخص کسی است که توانسته است خودش را به بهترین شکل در زمینه به خاطر سپاری و تقویت حافظه تقویت کند. او در این کتاب به مخاطبین می‌آموزد که چطور باید مطالب را راحت‌تر به ذهن بسپارند و هر موقع که خواستند آنها را به یاد بیاورند.

مغز من در گذر زمان

در کتاب عملکرد مغز در سال های مختلف عمر بررسی می‌شود و همچنین به روش هایی برای اندازه گیری عملکرد نیمکره های مغز اشاره می کند. پس از اینکه عملکرد مغزتان را مشخص کردید، نوبت به آن می‌رسد که با راهکارها و روش های تقویت ذهن که در این کتاب به آن اشاره شده است فرآیند تقویت ذهن و هوش را انجام دهید. یکی از مزایایی که تقویت هوش برای شما ایجاد می‌کند این است که وقتی شما از طریق تندخوانی اطلاعات زیادی را وارد مغزتان می‌کنید اگر روی تقویت ذهن خودتان کار کرده باشید خواهید توانست که این اطلاعات را به بهترین شکل دسته بندی کنید و بهتر آنها را به خاطر بسپارید.

تارا رضاپور و حامد اختیاری نویسندگان این کتاب هستند که مبانی اصولی درمورد مغز را دراین کتاب نوشته اند و مغز را به یک پردازشگر قوی تشبیه می کنند.

 

دانیل گلمن

کتاب تمرکز

درکتاب تمرکز دکتر دانیل گلمن به اهمیت تمرکز در این عصر بمباران اطلاعاتی صحبت می‌کند و به ما می گوید که چطور به وسیله افزایش قدرت تمرکز خودمان را از بمباران نجات دهیم و سعی کنیم که در مسیر خودمان گام برداریم . یکی از مهم‌ترین آسیب‌هایی که در صورت نداشتن تمرکز به سراغ هرکسی می‌آید، پرش ذهن در هنگام انجام کارهاست. به این منظور که مثلاً شما درحال انجام وظایفتان در سرکار هستید اما ناگهان فکرتان به اجاره‌ای که چند روز دیگر باید به صاحب خانه‌تان بدهید پرت می‌شود. در چنین شرایطی شما نمی توانید با کیفیت بالا کارتان را انجام دهید. همچنین دکتر گلمن اعتقاد دارد که تمرکز مانند یک عضله است و شما با انجام تمرین می توانید این عضله را تقویت کنید.

شگفتی تمرکز فکر

در کتاب شگفتی تمرکز نکاتی بیان شده است که به وسیله آنها می‌توانید به صورت آگاهانه روی تمرکزتان وقت بگذارید. این کتاب جز کتاب‌های تندخوانی شمرده نمی‌شود اما از آنجایی که تمرکز داشتن یکی از مهم‌ترین عوامل برای تندخوان شدن است، خواندن و انجام تمرینات آن می‌توانید تمرکزتان را افزایش دهید.

ویلیام واکر اتکینسون کتاب را به گونه‌ای نوشته که از همان ابتدا تغییرات را احساس می‌کنید. در ادامه این کتاب علاوه بر ذکر تکنیک‌هایی برای افزایش تمرکز، درباره ضرورت تفکر به موارد مفید و ارزشمند و اثر بخش اشاره شده است.

اولویت دادن به اولویت ها، اثر استفن کاوی

کتاب های آموزش تندخوانی یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه افزایش تمرکز کتاب اولویت دادن به اولیوت ‌ها از استفن کاوی می‌باشد. استفن کاوی نویسنده معروفی است که هفت عادت مردمان موثر یکی از کتاب‌های عالی و پر فروش او در سراسر جهان می‌باشد. یکی از مسائلی که استفان کاوی در این کتاب به آن اشاره می کند این است که ما می‌توانیم با استفاده از قطب نمای احساساتمان اولویت های زندگیمان را مشخص کنیم و تمام حواس و تمرکزمان را در اختیار این موارد قرار دهیم.

پیشنهاد ما به شما : فواید یادداشت برداری چیست؟

کال نیوپورت

 

کار عمیق ، اثر کال نیوپورت

کتاب های آموزش تندخوانی در نهایت می توان گفت که بهترین کتاب درباره تمرکز همین کتاب کار عمیق اثر کال نیوپورت می باشد. در این کتاب به شما راهکارهایی عالی برای افزایش تمرکز داده شده است. همچنین در این کتاب به افراد بزرگی مانند فروید که از قدرت تمرکز برای نوشتن کتابهایش استفاده می کرده، اشاره کرده است. کال نیوپورت در این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه در جهانی که پر از عوامل حواس پرت کن است، بتوانید به موفقیت برسید.

در این مقاله به کتاب‌های آموزش تندخوانی اشاره کردیم و در کنار آن از کتاب هایی صحبت کردیم که با استفاده از آنها می توانید روی افزایش قدرت تمرکزتان استفاده کنید و بدین وسیله قابلیت های ذهن خودتان و قدرت تمرکزتان را افزایش دهید. همانطور که می دانید هر دو این روش ها روی تندخوانی شما تاثیرات بسیار زیادی را خواهند گذاشت و به وسیله آنها می توانید درک مطلب خودتان را تقویت کنید. تمام کتاب های نام برده از بهترین کتاب‌ های آموزش تندخوانی را به حساب می‌آیند که اگر به تندخوانی علاقه دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقالات مربوط به تندخوانی را وب سایت ماهان تیموری بخوانید و سعی کنید که با استفاده از آنها سرعت مطالعه خودتان را رشد دهید.

 

سوالات متداول : 

امروزه با توجه به اینکه ما تحت تاثیر بمباران اطلاعاتی هستیم، می بایست خیلی سریع مقاله هایی را که مناسب ما هستند را مورد بررسی قرار دهیم و مطالب ارزشمند آن را جدا کنیم و سعی کنیم از آنها در زندگی بهره ببریم.ثروتمندان به دلیلی که وقت محدودی دارند،نمی توانند برای اکثر مقالات زمان بگذارند ،بدین منظور تکنیک تند خوانی را در خود افزایش می دهند.

برای یادگرفتن یک مهارت جدید راه های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها خواهید توانست هر مهارتی را که می خواهید یاد بگیرید. مثلاً شما می توانید از طریق دوره های مختلفی که در اینترنت وجود دارد، این مطالب را آموزش ببینید از طرفی قادر خواهید بود که از طریق کتاب های آموزش  تندخوانی آموزش ببینید.

همین حالا شروع کن!

دیدگاهتان را بنویسید