زندگی نامه مهندس فنایی خالق صنعت کویر

سلام دوست من. امیدوارم حالت عالی باشه . امروز می خوایم در مورد فردی بزرگ در صنعت برق کشور باهات صحبت کنم. فردی نام آشنا در صنعت برق کشور که در راس شرکت الکتروکویر جایگاه ویژه ای برای خودش داره. راه زندگی آقای محمد مهدی فنایی ، از خانه ای در یزد آغاز میشه.که برق نداشته.

حتما بعد از خوندن مقاله ویدئوی صحبت آقای مهندس فنایی رو حتما ببین !

شروع زندگی مهندس فنایی

زندگی کردن در زمانی که دیدن جراحت بر اثر آتش یک چراغ.و یا آتش گرفتن خیلی از خانه ها ، تبدیل به یک عادت دردناک در زندگی مردم شده بود، اثرات سازنده ای در زندگی مهندس مهدی فنایی داشت که باعث موفقیت کاری او شد. مهندس فنایی نه‌تنها خودش به موفقیت های بزرگی رسید، بلکه امروزه کارخانه ای با حدود 400 نیروی مستقیم که در آن اشتغال دارند، تاسیس کرد. او با در زمینه پلی‌تکنیک آموزش دیده.و نظر خودش رو در زمینه وضعیت صنعت صنعت در جهان کنونی به این شکل میگه :

 در گذشته فاکتورهای مثبت برای یک فرد خوب یا کسب و کار خوب که در صنعت فعالیت می کنه.تولید محصول با کیفیت و تحویل به موقع بوده. در حالی که اکنون تولید محصول با کیفیت و تحویل به موقع برای کسب و کار های معتبر امری بدیهی هست. و رقابت بین افراد و کسب و کار ها در قیمت مناسب ، داشتن ارتباطات موثر با مشتریان و خدمات پس از فروش محصولات هست .

این تفکری هست آقای محمد مهدی فنایی داشته که باعث شده.تا شرکت زیمنس.از مهندس فنایی درخواست کنه. که با مشارکت کشورهای عربی مطرح در همون کشورها تولید تابلو های فشار رو انجام بده . محصولات الکتروکویر تحت لیسانس شرکت زیمنس تولید میشه. و در واقع انتقال تکنولوژی به وسیله ایران انجام گیره .

 

 

در حال حاضر هم این اتاق در کشور قطر افتاده و پرسنل ایرانی هم در قطر نمشغول فعالیت هستند .
میشه از این مطالب این موضوع رو نتیجه گرفت که …

ما همگی فکر هایی در ذهن داریم. که تبدیل به هدف میشن.
از سمت دیگه هدف ها در رفتار ما ظاهر میشن. که رفتار ها عدت ما رو تشکیل میدن.
عادت های ما خصوصیات ما رو به وحود میارن و خصوصیات ما شخصیت ما رو میسازن !

یک صحبت ویژه با آقای مهندس

در چند وقت اخیر ، آقای مهندس فنایی ، صحبتی کردن که بسیار شنیدنی و مهم هست . و بهتون پیشنهاد می کنیم هم متن این مصاحبه رو بخونید. و هم ویدئوی این مقاله رو در آخر ببینید !

حتما بعد از خوندن مقاله ویدئوی صحبت آقای مهندس فنایی رو ببین !

مهندس فنایی : در کودکی، منزل ما در منطقه‌ ای قرار داشت.که فاقد برق بود.و یک شب در اثر افتادن چراغ از روی بلندی دست من سوخت. بعدها که برق‌کشی به آن منطقه انجام شد.و من مزیت های اون رو دیدم.به این رشته علاقه‌مند شده و تحصیل در همین رشته هم تحصیل کردم.

از سال 1361 با راهنمایی‌ استاد های خودم ، کارگاهی را با 10 نفر پرسنل راه‌اندازی کردیم.که کارها اغلب به صورت تیمی انجام می‌شد. بعدها تونستیم با گسترش پروژه‌های خودمون، به فکر افزایش پرسنل باشیم.تا بتونیم در جایی که  امروز به طور مستقیم حدود 400 نفر در حال کار هستند رو احداث کنیم.

به شکل مستقیم از طریق چند شرکت مرتبط ، چند صد نفر مشغول به کار هستند.که ممکن است تعداد کل این نیرو های در حال کار به 1000 نفر برسد. به گفته ی مهندس فنایی شرکت الکتروکویر تونسته که با اتکا به توانمندی‌های خودمون علاوه بر دریافت چند گواهینامه و لوح زرین در داخل کشور،‌ گواهینامه و لوح زرین شرکت آلمانی زیمنیس رو هم در میان 124 پارتنر در سطح جهان دریافت کنه.

لازم به ذکر است که به این نکته حتما اشاره کنیم که مهندس فنایی در طول این دوران در مدیریت کسب و کارشان به درستی عمل کرده اند و سطوح مدیریت رو به درستی اجرا کرده اند.

 

پیشنهاد ما به شما : کارخانه کلوچه نادری

 

این لوح نشان می‌ده که تولیدات ما کیفیت بالایی در سطح شرکت زیمنس داره. به شکلی که وقتی تولید تابلوهای فشار قوی را نیز در کنار ساخت تابلوهای فشار ضعیف گرفتیم … شرکت زمینس بطور رسمی کیفیت محصولات ما را تأیید کرد.و در حال حاضر تحت لیسانس شرکت زمینس فعالیت می‌کنیم.
امیدوارم که در کشور ما نیازی به دعوت از متخصص های خارجی نباشه. و متخصصین داخلی ما نیازهای صنعت رو برآورده کنند . در سایت ماهان تیموری زندگی نامه افراد موفق ایرانی رو بررسی کردیم  که می‌تونی از آنها برای رشد بیشتر خودت استفاده کنی. 

ویدئوی صحبت های شنیدنی ایشان :

 

 

سوالات متداول :

تلاش و کوشش مستمر و تداوم در این امر را می توان راز موفقیت ایشان دانست. همچنین ایشان به هیچ عنوان از شکست در کسب و کار ترسی نداشتند و تمامی ایده هایشان را با تمام وجود انجام داده اند.

ما همگی فکر هایی در ذهن داریم، که تبدیل به هدف می شوند،

از سمت دیگه هدف ها در رفتار ما ظاهر می شوند. که رفتار ها عادت ما رو تشکیل میدهند.

عادت های ما خصوصیات ما رو به وحود میارند و خصوصیات ما شخصیت ما رو میسازد..

همین حالا شروع کن!

8 پاسخ

  1. آقای مهندس مهدی فنائی را با توجه به صحبت های حکیمانه شان، می توان چهره ای مومن، فهیم، کارآمد، موثر و بیاد ماندنی برای وطن اسلامی مان بنامیم. اندیشه ها و تجربه های مفید ایشان، دیدگاه بزرگی برای عزت و سربلندی مملکت می باشد و بهتر است نسل جوان او را بفهمد و از دانسته ها و تجربیات ارزشمند ایشان کمال استفاده را ببرد. خداوند طول عمر همراه با سلامتی، و اقتدار در سربلندی صنعت ایران به ایشان عنایت فرماید. ان شاء الله

    1. سلام درود بر شما
      امیدورام حالتون عالی باشه
      امیدواریم به زودی شما رو بیش تر از هر روزی شاد و موفق و سلامت ببینیم !
      بهترین هارو براتون آرزومندیم
      تیم آموزشی ماهان تیموری

دیدگاهتان را بنویسید