پیش بینی اقتصادی ۱۴۰۰

پیش بینی اقتصادی  ۱۴۰۰  یکی از موضوعات مهمی است که خیلی از افراد دوست دارند در مورد آن اطلاعاتی کافی کسب کنند. شاید همین مسئله ذهن شما را نیز درگیر خود کرده است  و می خواهید بدانید در سال 1400 ممکن است چه اتفاقاتی برای کشور بیفتد زیرا نگران دارایی های خود هستید.

این نگرانی واقعاً به جا و درست است زیرا در شرایطی به سر می بریم که با بحران های زیادی دست و پنجه نرم می کنیم . به همین خاطر قصد داریم در این مقاله در مورد سرنوشت طلا ، ارز، ملک و بازار بورس صحبت کنیم و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید  در شرایطی که ممکن است رخ دهد ، بهترین تصمیمات را بگیرید.

همان طور که می دانید در این سال، برجام بحث بسیار داغی است که برای ما ایرانی ها بسیار حیاتی است ،  زیرا  سرنوشت کشور ما به دست چنین موضوعات مهمی رقم می خورد . به همین خاطر قصد داریم در مورد پیش بینی اقتصادی ۱۴۰۰ صحبت کنیم و موارد فوق را کمی موشکافانه تر مورد تحلیل قرار دهیم.

برنده بازی

افرادی که می دانند درسال جدید باید در چه بازاری سرمایه خودشان را سرمایه گذاری کنند همان برنده های بازار هستند. به عبارتی کسانی که می دانند در چه زمانی باید در بورس، طلا، ارز،‌ارز دیجیتال یا مسکن سرمایه گذاری کنند، برنده هستند.
در غیر این صورت اگر بخواهید بنا بر حس درونی پولتان را سرمایه گذای کنید، بازنده خواهید بود. یکی از عاقلانه ترین کارها این است که در اوایل سال پیش بینی اقتصادی سال ۱۴۰۰ را انجام دهید تا فرصت های بیتشری برای سرمایه گذاری داشته باشید.  یکی از ضرورت های پیش بینی اقتصادی سال ۱۴۰۰ این است که سال جدید قرار نیست مانند سال گذشته باشد.

پیشنهاد ما به شما : مدیریت سرمایه در بورس

سال ۱۳۹۹ به دلیل تحریم های ظالمانه‌ای که علیه ایران وجود داشت و به طبع آن محدودیت های ارزی که داشتیم، تورم واقعی و انتظارات تورمی،‌ روند رو به رشدی به خود گرفت و این باعث شد که خیلی از بازار ها با رشدهای عجیب وغریبی مواجه شوند. اما نکته ای که در سال ۱۴۰۰ وجود دارد این است که زمزمه هایی مبنی بر برگشت به مذاکرات و کم رنگ تر شدن تحریم ها و کم تر شدن فشارهای اقتصادی علیه کشورمان ایران وجود دارد.

 این باعث می شود تا حدودی منابع ارزی ما آزاد بشود و صادرات نفت افزایش پیدا کند. بنابراین محدودیت هایی که درسال ۱۳۹۹ داشتیم دیگر در سال ۱۴۰۰ وجود نداشته باشه  و این موضوع باعث می شود که انتظارات تورمی و تورم واقعی روند نزولی به خود بگیرد.

شاید فرصت هایی که در سال ۹۹ وجود داشت و نوسان هایی که در سال 99 وجود داشت،‌ دیگر وجود نداشته باشد. ما در چشم انداز بهار ۱۴۰۰ سعی کردیم که از زوایی مختلف از متغییرهای اقتصادی، یک چشم اندازی رو از این بازارها ترسیم و تحلیل بکنیم.

رشد اقتصادی در حال مثبت شدن است. بعد از سه سال رشد منفی. روند نرخ بهره تا حدودی ممکن است اصلاح بشود. انتظارهای تورمی در حال کاهش هست.

پیشنهاد ما به شما : تونی بوزان

ما در سبد سرمایه گذاریمان چه چیزهایی باید بخریم؟

ما در سبد سرمایه گذاریمان چه چیزهایی باید بخریم؟

در صورتی که سناریو برجام اتفاق بیفتد، به نظر می رسد ما روند نزولی انتظارات تورمی را خواهیم داشت و به طبع آن ما شاهد کاهش نرخ ارز خواهیم بود.
وقتی که نرخ ارز یا همان دلار کاهش پیدا می کند، در بازار طلا هم مقداری کاهش را خواهیم داشت. در نتیجه این امکان وجود دارد که بازار برای مدتی وارد رکود شود. بازار مسکن امکان دارد که بامشکل نقدشوندگی رو به رو شود و در نتیجه برای مدتی وارد رکود شود.

برخی از گروه های بورسی که تحت فشارهای تحریمی بودند، در صادر کردن و در نقد کردن پولشان مشکل داشتند و به طور کلی زیر بار فشار بودند. دوباره سرپا می شوند و می توانند رشد کنند. برعکس یک سری از نمادهای دیگر بورسی که به دلیل افزایش بی اندازه در سال ۹۹ رشد کرده بودند در سال ۱۴۰۰  دچار تهدید می شوند.

به همین دلیل است که می گوییم باید تلاش کنید تا در سال ۱۴۰۰ به بهرتین شکل پیش بینی کردن را یاد بگیرید. در دوره پیش بینی اقتصادی ۱۴۰۰، فصل بهار رو به طور کامل برای شما پیش بینی کردیم بلکه بهت کامل آموزش دادیم که خودت چطور باید سرمایه گذاری کنی که در این خصوص هم می توانی زندگی نامه افراد موفق مثل حمید محمدی و را الگوی خودت قرار بدهی. در ادامه قصد داریم نگاهی به پیش بینی اقتصادی سال ۱۴۰۰ و نگاهی به چهار بازار داشته باشیم.

روی چه چیزهایی سرمایه گذاری کنیم ؟

1-دلار:

چهار چشم انداز وجود دارد که به ما نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۰ تقاضا برای خرید دلار کم خواهد شد.

۱-کاهش حجم معاملات : اولین چشم انداز پیش بینی اقتصادی ۱۴۰۰ کاهش حجم معاملات می باشد. به این معنا که معاملات نسبت به سال های گذشته کم تر خواهد شد.

۲- کاهش رشد نقدینگی: در سال۱۴۰۰ نقدینگی کاهش پیدا خواهد کرد به این معنا که پول کم تری در اختیار مردم قرار دارد.

۳-انتظارات تورمی نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است. به این معنا که مردم انتظار دارند که تورم امسال کاهش پیدا کند.

۴-میزان تورم ۳۰ درصد پیش بینی شده است.

با توجه به این چهار چشم انداز حداقل قیمت دلار در سال ۱۴۰۰ بین ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان و در بیشترین حالت خود بین ۲۵۰۰۰ تا ۲۶۵۰۰ هزار تومان می باشد.

پیشنهاد ما به شما : آموزش مدیریت سرمایه گذاری

توصیه‌ای درباب خرید دلار در سال ۱۴۰۰

در سال ۱۴۰۰ به هیچ وجه روی دلار سرمایه گذاری نکنید به خصوص قبل از انتخابات ریاست جمهوری.

 

چهار دلیل که باعث افزایش ناگهانی قیمت دلار می شود؟

چهار دلیل که باعث افزایش ناگهانی قیمت دلار می شود؟

طبق چهار چشم انداز گفتیم که تقاضا برای خرید دلار در سال ۱۴۰۰ کم خواهد شد. اما اگر شرایط بد بشود، دلار افزایش قیمت ناگهانی خواهد داشت. حال منظور از شرایط بد چیست؟

اگر تنش ها افزایش پیدا کند و خبر توافق نکردن با آمریکا بپیچد، اگر سیاست های دولت جدید جوابگوی انتظارات مردم نباشد، اگر حس کنند که از لحاظ مردمی در خطر هستند، دلار افزایش قیمت پیدا می کند. شاید سقف قبلی خود که ۳۲ هزار تومان بود هم رد کند و به ۳۶ یا ۳۸ هزار تومان برسد.

سرمایه گذاری در دلار خیانت است به دو نفر:

۱-خودت: درست است که سرمایه گذاری در دلار می تواند سودده باشد. اما این سود در مدت کوتاهی است و در دراز مدت باعث خواهد شد که ارزش پول ملی خودت کم بشود و این موضوع در دراز مدت اثرات خیلی بدی بر جای خواهد گذاشت.

۲-دیگران: وقتی که شما در بازار دلار سرمایه گذاری می کنید در واقع به دلیل کاهش ارزش پول ملی نه تنها به خودتان بلکه به دوستان و افراد خانواده و به طور کلی هر کسی که در خیابان می بیند خیانت می کنید. به این علت که با سرمایه گذاری در بازار ارز فرصت رشد کردن را از آنها می گیرید.

 

از کجا بدانیم که در طلا سرمایه گذاری کنیم یا نه؟

2-طلا:

طلا جز دارایی هایی است که ایرانی ها غالبا با هدف مصرف شخصی از آن استفاده می کنند و دید سرمایه گذاری نسبت به آن ندارند. به این علت که اکثر هموطنان ما سبد سرمایه گذاری خوبی تشکیل نمی دهند و اکثر سرمایه خودشان را در بازار مسکن سرمایه گذاری می کنند. اگر می خواهید سرمایه گذاری خوبی باشید.


و در پیش بینی اقتصادی ۱۴۰۰ موفق باشید باید در ابتدا یک سبد سرمایه گذاری تشکیل بدهید که اکثر بازارها رو تشکیل دهد. با صد میلیون چیکار میشه کرد اگر اهل سرمایه گذاری هستند و تحمل نوسانات بازار را دارید می توانید یک پنج از صد میلیون خود را در سبد سرمایه گذاری که شامل موارد مختلف است سرمایه گذاری کرد، طلا باید ۱۰ تا ۱۵ درصد از سبد سرمایه گذاری شما را تشکیل بدهد به این علت که برای شما امنیت ایجاد می کند. از طرفی در پیش بین اقتصادی سال ۱۴۰۰، طلا سود بیشتری نسبت به دلار خواهد داشت اما به طور کلی نسبت به سایر بازارها بیشترین سود را نخواهد داشت. اما  چرا سرمایه گذاری در طلا نسبت به سایر بازار ها به جز دلار سود کمی خواهد داشت؟

شاخصه قیمت طلا

قیمت طلا به دو شاخصه قیمت دلار و انس جهانی بستگی دارد که با بالا و پایین شدن این دو شاخصه قیمت طلا کاهش پیدا می کند. همچنین انتظار مردم در سال۲۰۲۱ به شدت در خواست مردم در دنیا نسبت به سال ۲۰۲۰ بسیار کاهش پیدا کرده است و دلیل آن هم می تواند به علت سرمایه گذاری در بازر ارزهای دیجیتال باشد.

اگر توافقات انجام نشود اگر وضعیت کنترل نشود اگر سطوح مدیریت اقتصادی به درستی اجرا نشود اگر موضوع نقل و انتقال در ایران درست نشود قیمت طلا افزایش پیدا خواهد کرد اگر هم نه قیمت طلا کاهش پیدا خواد کرد و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

از کجا بدانیم که در طلا سرمایه گذاری کنیم یا نه؟

در سه ماه اول باید خیلی دست به عصا نسبت به دلار و طلا حرکت کنیم. همچنین باید روز به روز باید شاخص ها رو بررسی کنید. همه چیز در دلار و طلا به مذاکرات بستگی داره. اگر به خوبی انجام شود قیمت کاهش پیدا خواهد کرد. اگر هم مذاکرات به خوبی پیش نرود، احتمال رشد طلا دقیقاً مثل دلار خواهد بود و اگر که سقف پارسال خودش را رد کند دیگر نمی توانیم انتظار داشته باشیم که طلا تا کجا رشد خواهد کرد.

چرا بازار بورس در سال جدید بازار خوبی است؟

3-بازار بورس

بازار بورس امسال می تواند بهترین فرصت برای سرمایه گذاری باشد، کسانی که می توانند در بازار بورس تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی را به خوبی انجام بدهند، جز برندگان بازار بورس سال ۱۴۰۰ هستند.
اصولاً بازارهایی مثل بورس و ارز دیجیتال و… غالباً یک رشد زیاد و شارپی دارند و بعد از مدتی اصلاح میشه. بازار بورس این اتفاق برایش رخ داده است. این اتفاق برای بازار بورس ایران رخ داده است و در پیش بینی اقتصادی سال ۱۴۰۰ پیش بینی می شود که سال آینده بازار شاخص ۲ میلیون را رد کند. در سال ۱۴۰۰ گروه خودرویی‌ها، دارویی ها و گروه پتروشیمی خوب خواهد بود.

اما چرا بازار بورس در سال جدید بازار خوبی است؟

۱-دولت پشیمان و سرافکنده است و می خواهد که اشتباهات را جبران کند

۲- ۲۷ درصد کسری بودجه داشته است.

۳- دولت در حال تلاش برای کاهش پله ای قیمت دلار می باشد.

به همین علت بازار بورس در سال جدید می تواند یکی از بازارهای عالی برای سرمایه گذاری باشد. تنها یک نکته‌ وجود دارد که موفقیت شما را در بازار بورس تضمین می کند. دیدن آموزش بازار بورس اولین و مهم ترین کاری است که برای کسب سود در این بازار باید آن را انجام دهید.

املاک پرسود ترین بازار در پیش بینی اقتصادی سال ۱۴۰۰

4-املاک

پرسود ترین بازار که در پیش بینی اقتصادی سال ۱۴۰۰ می توان به آن اشاره کرد. بازار املاک و مستغلات می باشد. امسال یکی از خاص ترین بازار های ایران است از آن جهت که در  برخی از مناطق این بازار رشد چشم گیری خواهد داشت، در برخی از مناطق هم قیمت املاک دو تا سه برابر خواهد داشت. در ادامه برخی از شاخص ها را برای انکه در کدام مناطق رشد خواهد داشت و در کدام مناطق کاهش پیدا خواهد کرد به شما معرفی خواهم کرد. بازار مسکن از دو جهت ما را درگیر می کند.

۱-برای مصرف شخصی:

۲- سرمایه گذاری:

امسال در خیلی از مناطق که قیمت خیلی بی دلیل رشد کرده است. برای مثال در الهیه تهران آپارتمان متری ۲۸۰ میلیون تومان قطعاً ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. به شرطی که شرایط همانند همین لحظه باشد. یعنی توافق نشود و شرایط به همین شکل بماند.

اگر در سال جدید قصد سرمایه گذاری در املاک را دارید و دوست دارید درآمد غیر فعال از آن داشته باشد و اجاره بگیرید به شما پیشنهاد می کنیم که در آپارتمان های کوچک سرمایه گذاری کنید. به این علت که نرخ رشد آن همیشه بالاتر است و نقد شوندگی آن هم راحت تر است. اگر هم که قصد سرمایه گذاری بلند مدت را دارید در زمین هایی که شهر قرار است از سمت آنها رشد کند را بخرید.

معامله های کم

در بهار سال ۱۴۰۰ قطعاً معامله کم تر خواهد شد. همچنین به طبع آن نقدشوندگی شما در فصل بهار کم ترخواهد شد. در فصل بهار به دلیل وجود انتخابات این اتفاقات رخ خواهد داد. در بهار ۱۴۰۰ رکود خرید املاک را خواهیم داشت. برای ساخت و ساز و یا پیش خرید ۶ ماه دوم سال به شما توصیه می کنیم با این دیدگاه که در بازه یک ساله بسازید.

۸۵ درصد اطلاعاتی که دردوره پیش بینی ۱۳۹۹ به شما معرفی کردیم، محقق شد و کسانی که از فرصت هایی که معرفی کردیم استفاده کردند توانستند سود بسیار خوبی به دست بیاورند. امسال هم تمامی فرصت‌هایی که در سال ۱۴۰۰ وجود دارد را در دوره پیش بینی اقتصادی سال ۱۴۰۰ معرفی کردیم.

دوره پیش بینی اقتصادی

دوره پیش بین اقتصادی سال ۱۴۰۰ از سه قسمت تشکیل شده است:

۱-تمامی اتفاقات و فرصت های مالی سال ۱۴۰۰ قبل از انتخابات بررسی شده است.

۲- اتفاقات و فرصت های پس۲- از انتخابات ۱۴۰۰ که پس از انتخابات ضبط خواهد شد و در اختیار شما قرار خواهد گرفت

۳- وقتی که شما یک بار علم تحلیل کردن شاخص ‌ها را یاد می گیرید خواهید توانست برای همیشه بازار های مالی را تحلیل کنید و بتوانید بهترین بازار برای سرمایه گذاری را یاد بگیرید. یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در دوره پیش بین اقتصادی ۱۴۰۰ رخ خواهد داد این است که شما یکبار برای همیشه به طور کامل تحلیل کردن شاخص ها را آموزش خواهید دید و پس از این می توانید خودتان بازار را پیش بینی می کنید.

کسانی که در سال قبل دوره پیش بینی اقتصادی ۹۹ را خرید می کردید، می توانستید سرمایه خودتان را حداکثر ۱۴ برابر و حداقل ۳ برابر رشد دهید. اگر می خواهید که در سال جدید، از تمام فرصت ها استفاده کنید و سرمایه خودتان را چندین برابر کنید و مهم تر از همه دانش تحلیل کردن بازار را به دست بیاورید همین الآن در دوره پیش بینی اقتصادی سال ۱۴۰۰ ثبت نام کنید.

سخن پایانی:

از اینکه تا پایان این مقاله همراه من بودید از شما متشکرم، در این مقاله سعی کردیم که یک دید جامع از سرمایه گذاری در سال 1400 به شما بدهیم و یک پیش بینی اقتصادی در سال 1400 داشته باشیم که به شما خیلی کمک کند.اگر در خصوص این مقاله نظر یا صحبت خاصی دارید می توانید در بخش ظنرات برایمان بنویسید و مطمئن باشید که کارشناسان مجموعه ماهان تیموری با اشتیاق پاسخگو شما خواهند بود.

پیشنهاد ما به شما : کسب و کار خانگی

و همچنین مقاله : آموزش تندخوانی

سوالات متدوال : 

۱-دولت پشیمان و سرافکنده است و می خواهد که اشتباهات را جبران کند. 2- ۲۷ درصد کسری بودجه داشته است.

۳- دولت در حال تلاش برای کاهش پله ای قیمت دلار می باشد.

به همین علت بازار بورس در سال جدید می تواند یکی از بازارهای عالی برای سرمایه گذاری باشد. تنها یک نکته‌ وجود دارد که موفقیت شما را در بازار بورس تضمین می کند. دیدن آموزش بازار بورس اولین و مهم ترین کاری است که برای کسب سود در این بازار باید آن را انجام دهید.

پرسود ترین بازار که در پیش بینی اقتصادی سال ۱۴۰۰ می توان به آن اشاره کرد. بازار املاک و مستغلات می باشد. امسال یکی از خاص ترین بازار های ایران است از آن جهت که در  برخی از مناطق این بازار رشد چشم گیری خواهد داشت، در برخی از مناطق هم قیمت املاک دو تا سه برابر خواهد داشت.

همین حالا شروع کن!

18 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      امیدوارم عالی باشید
      بستگی به کالایی داره که قرار هست تولید کنید
      برخی از کالاها با سرمایه اولیه کم قابل تولید هستند برخی دیگر نه
      این سوال شما مستلزم گرفتن مشاوره دقیق و صحیح از متخصصین هست و پیشنهاد من این هست که اگر تمایل دارید با شماره های مجموعه تماس بگیرید همکاران ما شما رو راهنمایی می‌کنند
      موفق و مانا باشید

    1. سلام و درود خدمت شما دوست عزیز. کارهای زیادی هست که می تونید انجام بدید. یه نمونه اش اینه که شما می تونید توی دوره های فارکس و ارز دیجیتال شرکت کنید و توی این بازارها کسب درآمد کنید.

    1. سلام و درود خدمت شما دوست عزیز. بسیار عالی هست اما در صورتی که مدیریت سرمایه رو یاد بگیرید و کلا در مورد ارز های دیجیتال آموزش ببینید.

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز . ممنون از همراهی شما. به نظر ما شما هر کاری که می خواید انجام بدین بهتره اطلاعات کافی در مورد سود و زیان این موارد به دست بیارید همچنین علم کافی در مورد بازارهای مالی داشته باشید تا بتونید در این بازار یا هر بازار دیگه ای موفق بشید.

    1. سلام دوست عزیز بستگی به کاری داره که میخواید شروع کنید
      یک کار ممکنه با یک میلیون شروع بشه و عالی پیش بره یک کار هم با ده میلیارد هم نمیشه شروع کرد
      شما باید ببینید به چه کاری علاقه یا مهارت دارید و با توجه به اون کاری که میخواید رو شروع کنید
      موفق باشید

  1. اگه از من بپرسن اگر صد میلیون داشتی چیکار میکردی واقعا همین دوره رو بهش پیشنهاد میکردم چون کامل میاد فرصت های سرمایه گذاریو باز میکنه و ادم بهتر میتونه تصمیم گیری کنه.

    1. سلام دوست عزیز اپلیکیشن رو وصل کردید؟
      از طریق سایت دچار مشکل شدید یا اپ؟
      لطف کنید برای برطرف مشکلتون با کارشناسان فنی ما
      🧕🏻خانم پایدار
      09053401407
      🧕🏻خانم پارسا
      09059074615
      در تلگرام یا واتساپ در ارتباط باشید. یا شماره تماس خودتون رو بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و مشکل رو برطرف کنند
      باتشکر🙏🏼🙏🏼

دیدگاهتان را بنویسید