معرفی ایده‌ های کشاورزی نوین

تا حالا شده توی تلویزیون ادمایی رو ببینید که ایده های کشاورزی خیلی معمولی داشتن، اما به واسطه همون ایده ها تونستن هم اشتغال زایی کنن هم خودشون هم سود ببرن؟ اما چطوری این اتفاق می افته؟ این افراد به این نتیجه رسیدن که کشاورزی به روش سنتی اون طور که باید دیگه جواب نمیده به همین خاطر روش های نوین را جایگزین روش های قدیمی کردن.

اگه یه سرچ کوچیک تو اینترنت داشته باشید متوجه می شید که کسب و کار کشاورزی یکی از مشاغل پردرآمد توی دنیاست که می تونه علاوه بر ایجاد شغل برای ده ها نفر ، پربازده هم باشه .

با توجه به مواردی که گفتیم بازارهای جدید برای مشاغل مربوط به کشاورزی به وجود اومده . مثلاً پرورش گیاهان تزئینی ، گلخانه‌های صیفی جات ، پرورش گیاهان دارویی و خیلی موارد دیگه که ما می تونیم اون ها را راه اندازی کنیم ، چون هم بسترهای زیادی برای این موضوع وجود داره ، هم اینکه افراد زیادی توی این حوزه ها وجود نداره، به همین خاطر یک فرصت عالی برای افرادی که به این نوع کسب و کارها علاقه دارن.

بنابراین در این مقاله قصد داریم در مورد ایده های کشاورزی که می تونه پول‌ساز باشند صحبت کنیم و اون ها رو مورد بررسی قرار بدیم.

اگر به کار کشاورزی علاقه داری و دوست داری از این راه درآمد کسب کنی ولی ایده ای نداری. وقتشه این آموزش رو دنبال کنی. من تو این آموزش بهت میگم که چه ایده‌ های کشاورزی وجود داره که میتونه تو رو به یک درآمد عالی برسونه. که از سری آموزش های ایده های راه اندازی کسب و کار هست

 

ایده‌های نو در زمینه‌ی کشاورزی

در خصوص ایده های کشاورزی باید بگوییم که خیلی وقت‌ها اکثر اونایی که دنبال کسب و کار جدید هستن، اونقدر به ایده های عجیب و غریب فکر می‌کنن که یه سری ایده‌ی پولساز و درجه یک که اتفاقا ساده هم هستن رو کاملا نادیده میگیرن. یکی از ایده‌های پولساز برای کسب و کار توی ایران، صد در صد ایده‌ های کشاورزی است.

لازم به گفتن نیست و همتون میدونید که ایران یک کشور حاصل خیره و شرایط اقلیمی اون باعث شده که در همه جای ایران، ما یک کشاورزی خوب داشته باشیم. یعنی اگر شما به کل نقشه‌ی ایران نگاه کنید، می‌بینید که:

” از مرکز ایران ما پسته رو داریم، از شمال ایران برنج و مرکبات رو داریم، در جنوب ایران هم خرما و کلی محصولات دیگه داریم. همینطور شمال شرقی ایران زعفران. و این‌ها نشون دهنده‌ی پتانسیل بالای کشاورزی توی ایرانه. “.

شروع کار کشاورزی

اما خب سوال اینجاست که اگر ما بخوایم کار کشاورزی رو شروع کنیم و ازش کسب درآمد کنیم، باید چجوری این کار رو انجام بدیم؟ آیا باید به سراغ همون روش‌های سنتی بریم، یا اینکه باید ایده ‌های کشاورزی جدید برای کسب و کار داشته باشیم؟

 

مقاله‌ی پیشنهادی : کسب و کارهای خانگی

 

کشاورزی مدرن

من تو این مقاله سعی کردم به شما ثابت کنم که فرق و تفاوتی بین روش سنتی و روش مدرن در کشاورزی نیست. در واقع کشاورزی، یک علم و یک کسب و کار همیشه سود ساز بوده، فقط این رویکرد ماست که میتونه ایده ‌های کشاورزی رو تبدیل به یک روش سنتی کنه یا اینکه ازش یک کسب و کار مدرن بسازه و اون رو تبدیل به یک کار پر درآمد کنه.

یک مثال کاربردی

بگذارید یه مثال درباره ایده های کشاورزی براتون بزنم. مثلا فرض کنید تو کاشت برنج، تقریبا ما توی کشورهای حوزه‌ی آسیا، حرف اول رو میزنیم و کسی در آسیا نیست که به کیفیت ما برنج تولید کنه. اما سوال اینجاست که چی میشه که کشاورزهای ما با اون همه زحمت، آخرش اسیر دست برنج‌های هندی میشن؟

کشاورزی در سراسر دنیا

پس شغل‌های کشاورزی، در هر جای دنیا، پتانسیل بالایی دارند، به شرطی که ما ایده ‌های کشاورزی جدید رو، روی اونها پیاده کنیم و از یک نگاه سنتی بگذریم و به یک نگاه جدید برسیم. حالا اگر شما هم دوست دارید که با سرمایه‌های کم، یک کسب و کار در حوزه‌ی کشاورزی داشته باشید و یک نگاه نو رو به همراه یک درآمد عالی، به صورت یکجا کسب کنید، این آموزش رو بخونید و از ایده‌ های کشاورزی جدیدش استفاده کنید.

 

تولید گل های زینتی

 

1. تولید گل‌های زینتی

آیا تا به حال این نکته رو میدونستید که ایران یکی از ده کشور برتر دنیا، در زمینه‌ی پرورش گل‌های زینتی هستش؟ ایران به واسطه موقعیت عالی جغرافیایی‌ای که داره، یکی از بهترین بسترهای تولید و پرورش گل‌های زینتی رو داره.

 

مقاله‌ی پیشنهادی : کارهای خانگی

 

صنعت گل و گیاه

اما خب ما توی صنعت گل و گیاه اونقدرا که باید و شاید نتونستیم خودمون رو به دنیا نشون بدیم و اینها همش به این دلیله که ما ایده ‌های کشاورزی نو رو دنبال نکردیم. یکی از ایده‌های جدیدی که توی دنیا رایج شده و فکر می‌کنم هر ایرانی‌ای که علاقمند به گل و گیاه باشه، میتونه انجامش بده، پرورش گل‌های زینتی برای مصارف آپارتمانی هستش.

حالا چطوری می‌تونید این کارو انجام بدید؟ کاری نداره. تراس خونه، انباری، اتاق خواب، راهرو‌ها و… ، همشون میتونن گلخونه‌ی کوچیک شما باشن و شما با خرید بذر گل‌های زینتی خصوصا آپارتمانی شروع به پرورش گل کنید و اونها رو بفروشید.

گل‌های همیشه سبز

این گلها، با کمترین نگهداری، همیشه تو هر فصلی سبز میمونن. گلهایی مثل برگ انجیری، آگلونما و.. از پرفروش ترین‌ها هستند. دومین نکته‌ای که باید بهش توجه کنید، استفاده از طرح‌های جدید در گلدون‌ها هستش. سعی کنید شما بر خلاف فروشنده‌ها که توی گلدون‌های پلاستیکی بی کیفیت این‌ها رو عرضه می‌کنن، روی گلدون‌های زینتی کار کنید و با طرح‌های مینیاتوری به گلی که پرورش دادید حسابی برسید.

بازاریابی صنعت کشاورزی

سومین نکته‌ای هم که باید بسیار بهش توجه کنید اینه که سعی کنید یه بازاریابی خوب از این گلها داشته باشید. یه چند تا عکس حرفه‌ای، توی دکورهای مختلف از گل بگیرید تا مخاطب احساس کنه که اگر اینو بزاره توی خونش، میتونه نمای جدیدی به خونش بده. پس این شد اولین ایده از ایده‌ های کشاورزی ما.

پیشنهاد ما به شما : حافظه کوتاه مدت

 

پرورش گیاهان دارویی

 

2. پرورش گیاهان دارویی

یکی از درآمد زا ترین شغل‌های کشاورزی توی تمام دنیا، پرورش گیاهان داروییه و ایران بعنوان یکی از پر پتانسیل ترین کشورهایی که میتونه از این ایده در کشاورزی استفاده کنه، هنوز به سراغش نرفته و نتونسته آنچنان که باید و شاید ازش استفاده کنه.

اما من امروز این ایده رو بهتون میدم و این رو بدونید که توی سال 2020، یکی از برترین ایده‌ های کشاورزی دنیا، تولید و پرورش گیاهان دارویی بوده. اما سوال اینجاست که ما چی باید پرورش بدیم و چطوری اون رو بفروشیم.

پیشنهاد ما به شما : فواید یادداشت برداری

درآمد دلاری از گیاهان دارویی

خب اول از همه باید بهتون بگم که اگر ایده‌ های کشاورزی نو رو بررسی می‌کنید، حتما باید نگاهتون رو هم نو کنید. یعنی نباید به این فکر کنید که گیاهان دارویی رو فقط بیاید تو ایران بفروشید. چون فروش در ایران فقط یک گزینه است و شما یک گزینه‌ی دیگه دارید و اونم اینه که از گیاهان دارویی درآمد دلاری کسب کنید.

پیشنهاد ما به شما : پروفسور بوزان

خب چطوری؟

خب اینجا جاییه که ما میتونیم با یه طرح درست و حسابی و یه تحقیق ساده ببینیم که چه گیاهانی توی خارج از کشور طرفدار دارن و ما شروع کنیم اونها رو تولید کردن و با چند تا شرکت بازرگانی صحبت کنیم و بازاریابی بین المللی رو انجام بدیم و درآمد درجه یک کسب کنیم.

3. پرورش ماهیان آکواریومی

ماهی‌های آکواریومی، شاید از نظر شما فروش زیادی نداشته باشن، اما طبق آماری که من گرفتم، یکی از پر درآمد ترین کارهایی که میشه توی حوزه‌ی کشاورزی انجام داد، پرورش ماهیان آکواریومی هستش. البته این رو هم بگم که کار شیلات، در زیر مجموعه‌ی کارهای کشاورزی در جهان قرار میگیره و همین باعث شده که من پرورش ماهیان آکواریومی رو توی ایده ‌های کشاورزی نو بهتون بگم.

برای پرورش ماهیان آکواریومی، شما نیاز به سرمایه‌ی خاصی ندارید و از سمتی نیاز به فضای خاصی هم برای این کار ندارید. کافیه خودتون یک ماهی آکواریومی زینتی انتخاب کنید و اون رو توی خونه‌ی خودتون پرورش بدید و به نسلش اضافه کنید و به فروش بیشتری برسید.

پیشنهاد ما به شما : کسب درآمد از اینترنت

 

مشاوره کشاورزی

 

4. مشاوره کشاورزی

یکی از ایده ‌های کشاورزی که خیلی این روزا درآمد زا هستش، بحث مشاوره در امور کشاورزیه. یه اشتباهی تو ذهن مردم جا گرفته که معتقدن اگر قراره کاری رو راه بندازن، حتما باید دست به تولید بزنن، ولی میخوام بگم که تو دنیای مدرن، این تفکر جایگاهی نداره.

وقتی که شما علم کاری رو دارید و تجربه کافی رو هم در این زمینه دارید، می تونید مشاوره بدید و مشاوره برای شما تبدیل میشه به یک منبع درآمد. الان خیلی از شرکت‌های بزرگ دنیا که سالها تو حوزه‌های کشاورزی کار کردن، تصمیم گرفتن که مشاوره رو شروع کنند.

ایده های جدید کشاورزی

چرا؟ چون اگر قرار باشه که همه تولید کننده باشن اون موقع دیگه ایده‌ های کشاورزی جدید شکل نمیگیرن. در واقع شرکت‌های با تجربه باید بیان مبانی آموزش یا مشاوره‌ی کار کشاورزی رو به ایده‌ های کشاورزی جدید بدن تا این صنعت رشد کنه.

پس اگر به این کار علاقه دارید و یه رزومه خوب هم ازش دارید، کافیه یه سایت یا یه صفحه توی شبکه‌های مجازی بزنید و شروع کنید به آموزش و مشاوره. مطمئن باشید که تمامی ایده‌ های کشاورزی نو و جدید که قصد دارن وارد کسب و کار کشاورزی بشن، نیاز دارن که از تجربیات شما استفاده کنن.

این رو هم مد نظر داشته باشید که برای مشاوره دادن ، حتما لزومی به داشتن مدرک تحصیلی در این حوزه نیست. شما کافیه، صرفا اطلاعات خودتون رو بالا ببرید و از اون مهم تر اینکه تجربیات روز و ایده های به روز رو مرور کنید و هر روز در مسیر این کار وقت بگذارید.

پیشنهاد ما به شما : تحلیل بورس

جمع بندی مقاله ایده های کشاورزی

برای موفقیت در هر کسب و کاری، شما باید دو تا بال رو در خودتون قوی کنید. یک بال علم و دانش و دو بال ایده‌های نو و کسب تجربه. از اینکه به ایده‌ی جدیدی بپردازید، از اینکه چیزهای جدید رو آزمایش کنید و به شیوه‌ی آزمون و خطا جلو برید، نباید بترسید.

به هیچ وجه نباید خودتون رو محدود به یک نگاه بسته کنید. این روزها صنعت کشاورزی در دنیا، حرف اول رو میزنه. از تولید غذاهای ارگانیک گرفته تا ایده‌های نو جهت پرورش گل و گیاه، همشون میتونن درآمد‌های عالی‌ای رو نصیب شما کنن.

و دلیل اصلی اقبال به این صنعت هم اینه که این روزها تمرکز بر روی سلامتی، تمرکز بر روی درمان و تمرکز بر روی یک زندگی مفید، بیشتر شده و یکی از ارکانی که زندگی مفید و سالم داره اینه که شما روی غذای خودتون بسیار تمرکز کنید.

پس تا میتونید به ایده‌های جدید و تجربه‌های نو احترام بگذارید و خودتون رو در معرض جدیدترین اتفاقات قرار بدید. همچنین یادتون نره که هر روز آموزش ببینید. این روزها دنیا، ثانیه‌ای در حال پیشرف کردنه و آموزش دیدن یه بخش اصلی در موفقیت در هر کسب و کاریه.

پیشنهاد ما به شما : تکنیک کالباسی چیست

سوالات متداول :

خب اینجا جاییه که ما میتونیم با یه طرح درست و حسابی و یه تحقیق ساده ببینیم که چه گیاهانی توی خارج از کشور طرفدار دارن و ما شروع کنیم اونها رو تولید کردن و با چند تا شرکت بازرگانی صحبت کنیم و بازاریابی بین المللی رو انجام بدیم و درآمد درجه یک کسب کنیم.

یکی از ایده ‌های کشاورزی که خیلی این روزا درآمد زا هستش، بحث مشاوره در امور کشاورزیه. یه اشتباهی تو ذهن مردم جا گرفته که معتقدن اگر قراره کاری رو راه بندازن، حتما باید دست به تولید بزنن، ولی میخوام بگم که تو دنیای مدرن، این تفکر جایگاهی نداره.

 

وقتی که شما علم کاری رو دارید و تجربه کافی رو هم در این زمینه دارید، می تونید مشاوره بدید و مشاوره برای شما تبدیل میشه به یک منبع درآمد. الان خیلی از شرکت‌های بزرگ دنیا که سالها تو حوزه‌های کشاورزی کار کردن، تصمیم گرفتن که مشاوره رو شروع کنند.

همین حالا شروع کن!

2 پاسخ

  1. سلام
    برای کشاورزی در زمینه گیاهان دارویی میشه اطلاعات کاملتر بدید،چه متراژ زمینی حداقل لازم هست؟چه جاهایی مناسبتر هست؟منظورم شرایط آب و هواییه.هزینه اولیه؟ زمان انتظار برای سودآوری؟ روش پیدا کردن بازار مصرف؟

    1. سلام دوست عزیز امیدوارم که عالی باشید
      سوالتون بسیار تخصصی هست و بهتره که برای کسب اطلاعات در این زمینه با افرادی که تخصص این کار رو دارند و در این صنف مشغول به فعالیت هستند صحبت کنید ، البته بسیاری از افراد فعال در این صنف از گیاهان دارویی خودرو استفاده میکنند و مستقیما به کاشت اون اقدام نمیکنند.
      که البته این کار موجب میشه که گیاهان دارویی کمتر در دسترس باشند و در هر فصلی به راحتی و تازگی به دست نرسند.
      کلا کاشت این گیاهان کار جدیدیست که اگر به درستی انجام بشه پیشرفت و بازار خوبی خواهد داشت .
      پیشنهاد میکنم قبل از شروع این کار به خوبی در موردش مطالعه کنید هم در زمینه تولید و فروشش و هم علم گیاهشناسی دارویی و طب سنتی و بعد اقدام به انجامش کنید .
      در اینترنت هم مقالات متعدد و خوبی در این زمینه موجود هست که میتونه کمک خوبی براتون باشه
      امیدوارم که موفق و سلامت و شاد باشید

دیدگاهتان را بنویسید