معرفی 25 مورد از شغل های درآمدزا در ایران

 

شغل های درآمدزا این روزها به دلیل وجود فضای مجازی، گسترش چشمگیری داشته اند. البته این شغل ها نیستند که میزان درآمد افراد را تعیین می کنند. بلکه مهارت هر شخص است که درآمدش را تعیین می کند. به همین دلیل باید به این نکته توجه کنید که در کنار شروع و متخصص شدن در یکی از شغل هایی که به شما معرفی می کنیم سعی کنید مهارت های مختلف را به خوبی یاد بگیرید. در این مقاله ما ایده های کسب و کار با سرمایه کم و ایده‌های پولسازی را به شما معرفی کرده‌ایم که می توانید به وسیله آن ها درآمد زیادی به دست آورید. این کسب و کارها  کشش کافی برای گسترش یافتن را دارند و از این رو، روز به روز می توانید دانشتان را در این زمینه رشد دهید.

 

شرایط اقتصادی برای راه اندازی کارهای درآمدزا

همان طور که می دانید شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که یک نفر دس روی دهان اقتصاد گذاشته است و  نمی گذارد نفسش بالا بیاید و سرعت افزایش قیمت ها هم دست کمی از سرعت نور ندارد.

ما زمانی به این موضوع اعتقاد پیدا می کنیم که وقتی به جامعه نگاه می کنیم هرکسی به دنبال کسب درآمد بیشتر است  تا حداقل سرمایه خود را حفظ کند و زندگی خود را از این وضعیت نجات دهد.

با این وجود اگر به دنبال شغل درآمدزایی هستید و می خواهید کارهای درآمدزایی برای خود راه اندازی کنید این مقاله را از دست ندهید تا  ما شغل های درآمدزایی را به شما معرف کنیم تا راحت تر  شغل درآمدزایی برای خود راه اندازی کنید.

چرخه بقا، تضمین کننده سود کسب و کار

چرخه بقا از آن دسته از مفهوماتی است که در صورتی که آن را درک کنید و کسب و کارتان را در راستای آن قرار دهید، برای همیشه فروش خوبی را تجربه خواهید کرد. قبل از این که به توضیح این چرخه بپردازیم، از شما می خواهم به سوالات زیر فکر کنید.

به نظر شما درآمد مربیان بدنسازی بیشتر است یا مربیان پینگ پنگ؟

به نظر شما از میان این همه بیماری های پوستی که وجود دارد ولی اکثر جراحان پوست تصمیم می گیرند وارد حوزه زیبایی شوند؟

به نظر شما چرا روز به روز صنعت لوازم آرایشی در حال رشد کردن است؟

به نظر شما حتی در بدترین شرایط  اقتصادی،‌ چرا دفاتر ازدواج و طلاق هنوز پای برجا هستند و مشتریان خود را دارند؟

چرخه بقا به ما می گوید ما باید تلاش کنیم که درآمدمان را افزایش دهیم، تناسب اندام و ظاهر خوبی داشته باشیم و شبکه ارتباطی خود را گسترده‌تر کنیم تا در این صورت بتوانیم وارد یک رابطه عاطفی ایده‌آل شویم.

در صورتی که به هر دلیل ما یا طرف مقابل شرایط ازدواج را نداشته باشد، رابطه عاطفی تمام می شود و دوباره به مرحله قبل باز می گردیم و به دنبال یک شریک عاطفی خوب خواهیم بود؛ در غیر این صورت اگر شرایط ازدواج مساعد و فراهم بود، ازدواج می کنیم.

پس از ازدواج بچه دار می شویم و مشغول بزرگ کردن بچه خواهیم بود و در نهایت پس از گذشت چندین سال، فوت می کنیم.

اما چرا این چرخه سود کسب و کار را تضمین می کند؟

تمام سوالاتی که در ابتدای توضیح این مفهوم از شما پرسیدیم، نشان میدهد کسب و کار های که در راستای این چرخه هستند، درآمد خوبی دارند و هرگز از سود نمی‌افتند.

برای مثال مربی بدنسازی بسیار بیشتر روی زیبایی اندام و ظاهر شما اثرگذار است، در نتیجه درآمد بیشتری را نسبت به مربیان پینگ پونگ تجربه می کند. دفاتر ازدواج همیشه مشتری دارند چون این چرخه ادامه دارد. صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی روز به روز گسترش پیدا می کند، زیرا باعث زیباتر شدن ظاهر می شود و احتمال پیدا کردن شریک عاطفی افزایش پیدا می کند.

کسب و کار هایی جز مشاغل درآمدزا هستند که بتوانند خودشان را به نحوی داخل این چرخه قرار دهند.

برای مثال ارکستر سنفونیکی که آهنگ های کارتون های مختلف را تنظیم می کند و آنها را اجرای زنده می کند احتمالاً درآمد بیشتری نسبت به ارکستر سنفونیکی صرفاً آهنگ های کلاسیک را اجرا می کند تجربه خواهد کرد.

زیرا تنظیم آهنگ های کارتون به قسمت بچه دار شدن از این چرخه مرتبط است و پدر و مادر ها حاضر هستند که برای کودکانشان وقت بگذارند و هزینه کنند.

برخی از ایده هایی که در ادامه به شما معرفی کرده‌ایم در این شاخه قرار دارند.

برخی دیگر را نیز باید خودتان با خلاقیت خودتان در این شاخه قرار دهید.

( لازم به ذکر است که این قسمت از محتوا، از محتوای آقای هوتن هاشمی الگو برداری شده است)

شغل های درآمدزا در ایران

خوب با این توضیحات به نظر شما چه شغل های درآمدزایی در ایران وجود دارد؟

کمی به این سوال فکر کنید و جواب هایتان را روی یک برگه بنویسید و با کارهای درآمدزایی که ما به شما معرفی می کنیم مقایسه کنید تا بتوانید یکی از شغل های درآمدزا در ایران را انتخاب کنید.

حال دوباره یک سوال دیگر پیش می آید . اینکه آیا شغل های قدیمی را انتخاب کنیم یا شغل های نوپایی که به تازگی در حال جان گرفتن هستند ؟

جواب بسیار واضح است زیرا با توجه به تغییرات سریعی که در دنیا درحال اتفاق افتادن است و حوزه های دیجیتال در حال خودنمایی هستند و بیش از پیش از آن ها استفاده می شود؛

کسب و کارهای نوین بهترین گزینه برای شغل های درآمدزا هستند که با توجه به شرایط کشور پتانسیل این را دارد تا از پتانسل های آن ها استفاده کرد.

 

 

۱. مشاوره، اولین پیشنهاد از شغل های درآمدزا

کسب و کار اینترنتی

یکی از کارهای درآمدزا اولین قدم برای مشاوره اینترنتی این است که یا یک سایت عالی برای خودتان داشته باشید و یا اینکه با سایت های معتبر کار کنید و آنها را در رزومه خودتان ذکر کنید. در این صورت است که سایرین می توانند به شما اعتماد کنند. اگر برای خودتان سایت دارید که می توانید از آن برای ارائه خودتان استفده کنید. در غیر این صورت به شما پیشنهاد می کنیم که یک صفحه اینستاگرام و یک صفحه لینکدین برای خودتان ایجاد کنید. این کار به شما این امکان را می دهد که بتوانید مشتریان بیشتری برای خودتان پیدا کنید. شما می توانید با تولید محتوا در بستر سایت یا اینستاگرام، به عنوان یک متخصص شناخته شوید و سپس در همان حوزه ای که هستید به دیگران مشاوره بدهید.

 

۲. تولید محتوا

تولید محتوا

یکی از ایده های عالی کار در منزل می تواند تولید محتوا باشد. فرقی نمی‌کند آگهی می‌نویسید یا مقاله یا کتاب الکترونیکی، محتوا باید توسط فردی نوشته شود. یکی از جاهایی‌که بیشترین تقاضا برای خلق محتوا وجود دارد، در بخش شبکه‌های اجتماعی است.

مقاله‌ی پیشنهادی : کسب و کارهای خانگی

تولید محتوا یک فرآیند کم‌هزینه است، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر است و یک ارتباط اینترنتی سرعت بالا و همچنین یک برنامه‌ی خاص گرافیکی (یا دیگر نیازهای نرم‌افزاری) که ممکن است هزینه‌ی راه‌اندازی داشته‌باشد. به‌هرحال، جدای از این‌ها، تنها چیزی که باید برای تولید محتوا صرف کنید زمان است. می‌توانید از خدماتی مانند ویکی محتوا برای جا افتادن در بازار و ایجاد حلقه‌ی مشتریان خود استفاده کنید و شغل درآمدزایی برای خود راه اندازی کنید.

اگر سابقه خوبی در مطلب نویسی و ایجاد محتوا در مورد موضوع های جدید دارید، پس، از توانایی مطلب نویسی تان استفاده کنید و کسب و کار موفقی را برای خودتان راه بیاندازید زیرا تولید محتوا یکی از شغل های پردرآمد است.

بسیاری از افراد وجود دارند که سایت یا وبلاگ دارند و برای سایت و وبلاگشان نیاز به محتوا دارند و این بخش از کارشان را به افراد دیگری واگذار می‌کنند.

در سایت‌هایی نظیر پونیشا و انجام میدم، این افراد برای تولید محتوا برای سایتهایشان به دنبال افراد تولید محتوا کننده میگردند و شما می توانید این فرصت ها را پیدا کنید و با استفاده از توانایی ها و زمان خالی که دارید برای آنها محتوا تولید کنید.

برای موفق شدن در این حوزه کاری بهتر است که پس از مدتی دانش بازاریابی محتوایی را به طور کامل به خود اضافه کنید.  در این صورت سطح خود را نسبت به تمام کسانی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند یک تا چند پله ارتقا می دهید.

 

۳. طراحی گرافیکی

طراحی گرافیکی

طراحی گرفیکی یکی از بهترین کارهای درآمدزایی  است. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم این است که اگر توانایی‌های گرافیکی دارید، باید بدانید مشتریان بسیاری برای کسب و کارشان به‌دنبال لوگو، طراح‌های گرافیکی و کارهای هنری هستند. به دنبال سایت‌هایی مانند دیزاینو بگردید تا بتوانید کسب و کار خودتان را راه‌بیاندازید و حلقه‌ی مشتریان‌تان را گسترش دهید. انجام کارهایی گرافیکی اگر با حوزه nft ترکیب شود، جای پای خود را در لیست شغل های درآمدزا محکم تر می کند. می توانید یک کالکشن ایجاد کنید. منظورر از کالکشن، ایجاد طرح های مختلف به صورت nft است.

 

۴. اختراع

پیشترها، مخترع بودن یک هدف دست‌نیافتنی بود، و گاها افراد برای توجیه روانی بودنشان از این اصطلاح استفاده می‌کردند. ولی دیگر این‌چنین نیست! با پلتفرم‌هایی مانند مرکز ایده و اختراعات تجاری ایران،‌ تأمین سرمایه‌ی مالی برای ایده‌ها و اختراع‌ها ممکن است. مزیت این مدل این است که اگر پول موردنیازتان فراهم شود و به‌اصطلاح از لحاظ مالی تأمین شوید، نشان‌دهنده‌ی موفیقت شما در یافتن بازار است. اگر ایده‌ی شما مورد استقبال قرار نگیرد، به این معنی است که لازم است مسیر آمده را برگردید و دوباره طرح‌ریزی کنید.

بسیاری از مردم ایده های مختلفی دارند اما تنها زمانی این ایده ها جز شغل های درآمدزا قرار می گیرد که مطاب نیاز مردم باشد و به حل کردن مسائل آنها کمک کند.

پس حتماً پیش از مرحله ایده پردازی سعی کنید که نیاز مردم را به خوبی شناسایی کنید و ایده های خود را برای برطرف کردن آن نیازها بدهید.

۵. سازنده‌ی طلا و جواهر

کم نیستند بانوانی که دوست دارند خودشان را با زیورآلات زیبا بیارایند این موضوع می تواند یکی دیگر از کارهای درآمدزای عالی باشد. این مورد را با علاقه‌ی روزافزون به زیور آلات دست‌ساز ترکیب کنید و خواهید دید که نسخه‌ی موفقیت در دستان شما است. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید تا به یکی از شغل های درآمدزا در ایران دست پیدا کنید.

 

۶. فروش اجناس دست دوم

عموما در بازارهای محلی مانند جمعه‌بازارها و سمساری‌ها و هرجای دیگری، می‌توانید اجناس جالب و ارزشمندی پیدا کنید. شما ارزش واقعی آن‌ها را درمی‌یابید و آن‌ها را در فهرست اقلام فروشی قرار می‌دهید. سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور بازار خوبی برای ارائه‌ی کالاها هستند. این ایده برای راه اندازی کسب و کار  با سرمایه کم عالی است که یکی از شغل های درآمدزای بسیار جذاب است.

 

۷. موسیقی‌

موسیقی

این ایده به آن‌چه در ذهن شماست شباهتی ندارد. ما درباره‌ی این صحبت نمی کنیم که ستاره‌ی موسیقی بشوید،‌بلکه فقط قرار است چرخ زندگی‌تان را از این طریق بچرخانید. از ضبط موسیقی در استودیو گرفته تا نوشتن ریتم و شعر برای کسب و کارها. اگر این مهارت را داشته‌باشید مطمئن باشید می‌توانید از این طریق امرار معاش کنید. با نرم‌افزارهایی مانند Reaper (که بسیار ارزان است) می‌توانید درست روی کامپیوترتان، استودیوی تولید موسیقی خودتان را داشته‌باشید. علاوه بر آن اگر بخواهید می توانید در کنار آهنگسازی استودیویی، یک ساز را یاد بگیرید و پس از گذشت دو تا سه سال که درآن ساز ماهر شدید، به تدریس موسیقی بپپردازید.

 

 

مقاله‌ی پیشنهادی : شغل های پردرآمد خانگی

 

۸. مدیریت شبکه‌های اجتماعی ، هشتمین ایده شغل های درآمدزا در ایران

یکی دیگر از شغل های درآمدزا ارتباط برقرار کردن با افراد یک هنر است. برخی در این هنر خوب عمل می‌کنند و برخی عالی هستند و برخی …..! خودتان متوجه منظورم شدید. ارتباط برقرار کردن با مشتریان کاری است که بسیاری از کسب و کارها وقت انجام آن را ندارند. خبر خوب این است که، علیرغم این‌که وقت ارتباط با مشتریان را ندارند ولی به کسی نیاز دارند که بتواند این بخش از کسب و کارشان را مدیریت کند و آن‌ها هم هزینه‌اش را پرداخت می‌کنند. مهارت‌های ارتباطی خوب و به روز بودن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و…  بسیار مهم هستند. باید بدانید که هر پلتفرم برای چه گروهی از افراد جذابیت دارد و در هر یک از این جوامع ارتباطی چگونه باید حاضر شوید. اشتراک گذاری محتوا در این شبکه های ارتباطی و از طرفی ارتباط برقرار کردن و پاسخ به نیاز کاربران از جمله وظایف ادمین است.

 

۹. آموزش

 

یکی دیگر از کارهای درآمدزا در ایران حوزه آموزش است. این کسب و کار به هزینه‌ی بسیار کمی از نظر راه‌اندازی یک محیط یادگیری مجازی و یا محیط آموزشی نیاز دارد. در آغاز فرآیند مربوط به استارت‌آپ، علاوه بر اینترنت سرعت بالا، به زمان و تلاش نیاز دارید. درمجموع، هزینه‌ی استارت‌آپ راه‌اندازی و هدایت یک سرویس آموزش یادگیری مجازی، هزینه‌ی بسیار کمی دارد. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید. شما می توانید هر مهارتی که دارید را به دیگران آموزش دهید و از این طریق کاری کنید که به هرآنچه می خواهند دست پیدا کنند. آموزش هم جز شغل های درآمد زا به حساب می آید.

اگر واقعا به این پیشنهاد علاقه دارید، پیشنهاد میکنم حتما لینک زیر را مطالعه کنید:

دوره آموزشی تخصصی مهارت های کوچینگ

۱۰. مشاور فنی

یادگرفتن امور مرتبط با کامپیوتر همیشه مورد تقاضا است و یکی از شغل های درآمدزا است. درنتیجه، یک راه برای کمک به این مسئله این است که آموزش‌هایی بر مبنای برنامه‌های کامپیوتری خاص (یا چندگانه) آماده‌کنید که جزئیات مربوط به استفاده از آن برنامه و تکمیل پروژه را به ارباب رجوع بدهد. بنابراین، بهترین راه برای کاهش هزینه‌های استارت‌آپ در این ایده این است که هم برنامه را در اختیار داشته‌باشید و هم برنامه‌های مرتبط با آن را، تا بتوانید دستورالعمل یا ویدیوی “چگونه می‌توانم” درست کنید. به‌علاوه، اگر می‌خواهید یک وب‌سایت به اینکار اختصاص دهید که تمامی فعالیت‌های انجام شده در آن قابل دسترسی و پیگیری باشند، پس باید هزینه‌ی راه‌اندازی وب‌سایت را نیز در هزینه‌های اولیه‌ی استارت‌آپ‌تان لحاظ کنید. در نهایت، در این راستا، خدمات‌رسانی اینترنتی/ تلفنی نیز بسیار سودمند خواهد بود.

دیگر حتی در سوپر مارکت‌ها هم روزگار بدون کامپیوتر سر نمی شود. دنیا مدرن شده و در هر کسب و کاری نیاز به استفاده از کامپیوتر وجود دارد. بعضی مشاغل که حتی بدون این وسیله فلج می شوند، نمونه اش همین روزنامه نگاری که اگر کامپیوتر را از تحریریه ها بردارند همه از ناتوانی به گریه می افتند.

در ماه های واپسین سال گذشته بود که چند روزی استفاده از ای میل ها ناممکن شد. بعدها که کارشناسان حوزه فناوری در یک سایت خبری به تحلیل ماجرا پرداختند، آمارهای شگفت آوری از میزان خسارت های اقتصادی بابت همان چند روز مسدودشدن ای میل ها به دست آمد.در واقع امروز معاملات تجاری مهم و رد و بدل شدن پول در شبکه های بانکی داخل و خارج کشور توسط اینترنت و از طریق کامپیوتر صورت می گیرد. به این ترتیب برمی گردیم به سر خط ماجرا و همان متخصص های کامپیوتر.

به همین دلیل یک متخصص شبکه و سخت افزار که بتواند تمامی مشکلات دنیای کامپیوتر را برطرف کند، می تواند درآمد خوبی را به دست بیاورد.

۱۱. پیاده‌سازی فایل‌های صوتی

شغل های درآمدزا ایران کدامند و چطور میتوانیم آنها را به دست بیاوریم؟

پیاده‌ساز کسی است که یک فایل صوتی را به نوشتار تبدیل می‌کند این مورد نیز شغل درآمدزایی است که افراد زیادی در این حوزه وجود ندارد . این کار به‌نظر روبه‌زوال می‌آید، ولی حقیقت این است که به‌خاطر افزایش ویدیوهای اینترنتی این شغل نیز رو به گسترش است. حقیقت این است: کامپیوترها هنوز هم در شناسایی کلام با مشکل مواجه هستند. صاحبان کسب و کار و کارآفرینان نیاز دارند فایل‌های ویدیویی‌شان به نوشتار تبدیل شوند تا هم کسانی که مشکل شنوایی دارند از آن‌ها بهره بگیرند و هم موتورهای جستجو متوجه محتوای این ویدیو شوند.

به‌علاوه، شما سفارش‌تان را از کسانی می‌گیرید که صرفا می‌خواهند فایل‌های آن‌ها پیاده شوند تا بهتر مطالعه و درک شوند. برای شروع می‌توانید از پارسکدرز سفارش کار بگیرید. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

پیاده‌سازی فایل‌های صوتی

 

۱۲. مترجم یکی از شغل های درآمدزا که هرگز قدیمی نمی شود

مانند تولیدکننده‌ی محتوا، خدمات ترجمه (حداقل در این بخش) مستلزم متنی است که می‌خواهند از یک زبان به یک زبان کاملا متفاوت برگردانده شود. درحالی که این مهارت اساسا مستلزم این است که فرد در چند زبان مهارت داشته باشد، هزینه‌ی اولیه‌ی استارت‌آپ شامل هزینه‌ی اینترنت/ تلفن و نیز مخارج مربوط به سفر است. به‌علاوه، مخارج بازاریابی نیز می‌تواند در هزینه‌های استارت‌آپ اعمال شود. فقط این نکته را به‌خاطر داشته‌باشید که: اگر در هیچ زبانی تسلط یا مهارت ندارید، به‌هیچ‌وجه سراغ این کار نروید. فکر نکنید با ابزاری مانند “ مترجم گوگل” می توانید این کار را به‌درستی انجام دهید.با وجود این که مترجم گوگل بی‌نظیر است، ولی همیشه کارش را عالی انجام نمی‌دهد. ایده کسب و کار با سرمایه کم

 

۱۳. ستاره‌ی یوتیوب

ستاره‌ی یوتیوب

یکی دیگر از شغل های درآمدزا یوتوبر شدن است. خوب، لازم نیست که یک ستاره باشید! ولی با استفاده از دوربین یک گوشی هوشمند و یک موضوع خوب، می‌توانید از طریق یوتیوب خودتان کسب و کاری راه‌بیندازید. شما یک‌شبه میلیونر نخواهید شد، ولی با مخاطب‌یابی قطعا می‌توانید مبلغ قابل قبولی به واسطه‌ی شهرت تازه به‌دست‌آمده‌‌تان به دست آورید.

 

۱۴. خدمات کاریابی

می‌توانید شرکت خودتان را تاسیس کنید و به سایر شرکت‌ها خدمات استخدامی ارائه دهید این شغل یکی از کارهای درآمدزا است که می تواندبرای شما درآمد خوبی ایجاد کند. فقط به اطلاعات خوبی درباره‌ی جویندگان کار نیاز دارید. تنها کافی است یک فرد جویای کار را به یک شرکت ارجاع دهید و از این طریق کسب درآمد کنید.

15. فروش محصولات هنری

امروزه هر چقدر بتوانید ایده ای خلاقانه تر را با شیوه های ارزان قیمت عرضه کنید می توانید فروشی دست نیافتنی داشته باشید و شغل درآمدزایی برای خود دست و پا کنید، فروش محصولات هنری اعم از نقاشی و ساخت وسایل با متریال های متفاوت می تواند یک بازار کار ایده آل برای افرادی باشد که دارای ذوق و سلیقه هنری هستند و می خواهند یک درآمد ثابت و ساده در خانه ی خود داشته باشند. ساخت زیور آلات، دست سازهای متفاوت با مواد بازیافتی و … همه ایده هایی هستند که در بین عام مردم می تواند رواج پیدا کند، علاوه بر این ارزش افزوده ی این شغل به طور چشم گیری بالاست.

فروش محصولات هنری

16. طراحی دکوراسیون

بسیاری از افراد علاقه دارند محیط پیرامون و زندگی خود را شخصا طراحی و دیزاین کنند، این امر می تواند یکی از نشانه هایی باشد که بتوانید این کار را برای دیگران نیز انجام دهید و با دست مزدی کم شروع به فعالیت کنید، این امر که بتوانید مکانی را مناسب زندگی ایده آل شخصی کنید امروزه یکی از پر طرفدارترین شغل ها و یکی از شغل های درآمدزا در دنیا است. اگر بتوانید با استعدادی که در خود دارید همراه با مجلات و کتب به تجربه ی خود نیز بیافزایید می توانید یک طراح خاص و کاربلد شوید.

17. سرویس فروش هدیه

برای شما هم پیش آمده که برای خرید هدیه برای عزیزانتان دچار مشکل و تردید شده باشید و دست آخر هم مبلغی را به عنوان کادو در ساده ترین شکل ممکنه به طرف مقابل داده باشید. اما با کمی جست و جو در اینترنت شما می توانید کسی باشید که ایده های جدید را در قالب یک پیشنهاد و در برابر دریافت مبلغی ارائه می دهید و اینگونه یک کسب و کار بی دردسر و همیشگی داشته باشید، سرویس فروش هدیه می تواند یک استارت اپ هم قلمداد شود چرا که با تهیه و دسته بندی انواع هدیه ها و عرضه ی مستقیم آن ها به صورت آنلاین در وقت بسیاری از افراد هم صرفه جویی می شود.

18. همکاری در فروش

نمایندگی فروش

نمایندگی فروش یکی دیگر از شغل های درآمدزا است. با این وجود یکی از مهارت های مهم در عرضه ی کالای مورد نیاز بحث بر روی متقاعد کردن برای خرید و تخفیف گرفتن است، که به طور عامیانه به چانه زدن معرفی می شود. همیشه در هر معامله ای دو طرف حضور دارند، خریدار و فروشنده، نمایندگی فروش با اتصال این دو طرف به یکدیگر سعی دارد هم محصول شرکتی که نمایندگی آن را به عهده دارند به فروش برسانند و هم بتوانند با متقاعد کردن طرف خریدار سودی خوب را نصیب خود کنند. در راه این شغل پیشرفت های زیادی قابل پیش بینی است به طوری که می تواند در صدر یکی از شغل های درآمد زا قرار گیرد.

19.مشاور برگزاری مراسم

برگزاری یک مراسم علاوه بر استرس های خاص خودش و حضور در آن احتیاج به یک بلده کار دارد که بداند چه چیزی مورد نیاز است و چه کارهایی باید انجام شود که این موضوع می تواند فرصت راه اندازی شغل درآمدزایی را برای شما به وجود آورد. اگر شما هم اهل برگزاری مهمانی های بزرگ هستید و تجربه ای در این زمینه دارید می توانید با عهده دار شدن این مسئولیت و بستن قرارداد با شخص مورد نظر یک کار جدید را شروع کنید، برای انجام درست این امر احتیاج به یک روابط عمومی قوی و تجربه زیاد دارید، باید بدانید چه چیزی مناسب و ایده آل مراسم است و تهیه و زمان بندی آن به چه صورت انجام گیرد.

 

۲۰. بازار بورس و سهام

یکی دیگر از شغل های درآمدزا با سرمایه کم، سرمایه گذاری در بازار سهام به عنوان شغل دوم تقریباً تمام افراد موفق دنیاست. برای ورود به بازار سهام باید اطلاعات لازم را داشته باشید و برای آموزش بازار بورس زمان بگذارید. پس از اینکه با بازار بورس و سهام آشنا شدید می‌توانید با صرف ۲ تا ۳ ساعت در روز درآمد بیشتر از شغل فعلیتان داشته باشید.

بازار بورس و سهام این قابلیت را ایجاد می‌کند که با سرمایه اندک در صنایع مختلف بتوانید سهام بخرید و با آگاهی از روند تغییرات اقتصادی از بحران خارج شوید. اگر بار اولتان هست که می خواهید در بورس شرکت کنید از کارگزاری‌های معتبر بورس یا صندوق های سرمایه گذاری استفاده کنید.

بازار بورس و سهام

۲۱.برنامه نویسی

شغل‌های بخش کامپیوتر و اینترنت در ایران بسیار درحال رشد است

هر آنچیزی که در عصر دیجیتال می بینید از سایت و اپلیکیشن های مختلف گرفته تا سیستم های ارز دیجیتال به برنامه نویس نیاز دارند. برنامه نویسی زبان های مختلفی از جمله پایتون، جاوا اسکریپت، سی پلاس، سالیدیتی و … دارد. شما می توانید برای شروع زبان را انتخاب کنید و این حرفه را یاد بگیرید. رفته رفته می توانید زبان های دیگر را نیز آموزش ببینید.

ایجاد اپلیکیشن از جمله زیر شاخه های درآمدزای حوزه برنامه نویسی است و آینده فوق العاده روشنی برای آنها مورد انتظار است.  شما می‌توانید یک کسب و کار را روی اپلیکیشن ببرید، مانند همین اسنپ، دیوار یا هر چیز دیگری که امروزه به صورت سنتی انجام می‌شود و شما فرصت آن را دارید که یک مدل جدید آن را پیاده کنید.

 

 

۲۲. راه‌اندازی وبسایت

کسب و کار مبتنی بر سایت خود را راه اندازی کنید، وبسایت ها نیز در کشور ما به شدت در حال توسعه هستند، سایت شما می‌تواند آموزشی، خبری، فروشگاهی یا غیره… باشد که راه اندازی آن نیز با سرمایه‌های بسیار کم ممکن است.

۲۳. مربی ورزشی

همانطور که در مقدمه مقاله به آن اشاره کردیم کسب و کار هایی که می توانند انسان را یک قدم به داشتن رابطه عاطفی نزدیک تر کنند، جز مشاغل پولسازی خواهند بود. مربی ورزشی از آنجایی که روی بهبود هیکل و تناسب اندام مشتریان خود تمرکز می کند، می تواند درآمد خوبی به همراه داشته باشد. برای شروع اینکار باید خودتان هیکل خوبی داشته باشید، در کنار تناسب اندام به دانش این کار نیاز دارید. منظور از دانش، داشتن اطلاعات کامل درباره مکمل‌های غذایی، دانش تغذیه، تسلط بر حرکات ورزشی است.

شما با داشتن یک پیج و آموزش نکات تغذیه‌ای و برخی از حرکات تمرینی به صورت رایگان می توانید برای خودتان شاگرد بگیرید و از طریق دادن برنامه غذایی و ورزشی به آنها سود نسبتاً خوبی را به دست بیاورید.

 

۲۴. فروش محصولات زیباییمتخصص و جراح زیبایی

با توجه به آنچه در چرخه بقا به شما توضیح دادیم، زیبایی ظاهری به داشتن رابطه عاطفی منجر می شود. به همین دلیل است که کسب و کارهای فروش و تولید لوازم آرایشی، روز به روز سود بیشتری به دست می آورند و هرگز از دوران رونق خود خارج نمی شوند و همیشه جز بهترین شغل های درآمدزا در ایران و جهان به شمار می آیند.

اگر می خواهید در مدت زمان کوتاهی در این رشته به درآمد های بالا برسید، باید در ابتدا اطلاعات خود را درباره لوازم آرایشی و بهداشتی افزایش دهید. منظور از افزایش اطلاعات این است که شما باید اکثر برند های محبوب و مشهور آرایشی را بشناسید و درباره نقاط ضعف و قوت آنها مطالعه داشته باشید، انواع پوست را بشناسید و بدانید که برای هر پوستی، بهترین روتین پوستی کدام است. با آموزش این موارد در پیج اینستاگرامی و گفتن برخی از ترفند های آرایشی و بهداشتی، مخاطبان زیادی را به دست خواهید آورد که می توانید به کمک آنها درآمدتان را تا حد چشمگیری افزایش دهید. آقایان نیز جز مشتریان شما هستند زیرا در سال های اخیر نسبت به گذشته بیشتر به سلامت پوست خود اهمیت می دهند.

۲۵. خدمات نظافت منزل

شاید سریال سه در چهار را به یاد داشته باشید که خانواده موذی در کنار یک دیگر کسب و کار نظافت منزل را راه اندازی کردند. از همان زمان ها خدمات نظافت منزل جز شغل های درآمدزا با سرمایه کم به حساب می آمده.

برای این کسب و کار کافی است که یک پیج یا سایت راه اندازی کنید و خدماتتان را به دیگران معرفی کنید و نمونه کارتان را در اختیار آنها بگذارید.

همچنین می توانید از طریق پخش تراکت در محله ها برای خودتان مشتری جمع کنید.

کلام آخر

همانطور که گفتیم ایده های پولساز و شغل های درآمدزا وجود ندارند و شما به راحتی می توانید از هر آنچیزی که می خواهید درآمد کسب کنید. فقط باید به آن کار علاقه داشته باشید و تلاش کنید که روز به روز در کارتان پیشرفت کنید و خودتان را رشد دهید. هر کدام از شغل های درآمدزایی که معرفی کردیم و احساس می کنید که به آنها علاقه دارید رانتخاب کنید و پس از تحقیقات لازم آن کار را شروع کنید.

+

 

سوالات متداول

1-مشاوره اینترنتی 2-تولید محتوا 3-طراحی گرافیکی- 4-اختراع 5-سازنده طلا و جواهر و ...

کار در منزل با وجود اینترنت یک فرصت عالی می باشد. با وجود اینترنت شما دیگر هیچ محدودیتی در کارتان وجود ندارد و حتی می توانید ،فروش خودتان را گسترش بدهید و به شهرهای دیگر هم فروش داشته باشید و دیگر کسب و کارتان محدود نیست.

همین حالا شروع کن!

8 پاسخ

  1. درود
    لطفا بگید که از کجاها و از چه کسانی میشه بعد از انتخاب هر کدام از گزینه ها مشورت بگیریم؟
    بهرحال ممکنه خیلی از این ایده ها به ذهن خود ماهم اومده باشه اما در ادامه کار نمیدونستیم برای ادامه یا حتی شروعش چه کاری درست تر هست که مدام ازمون و خطا نکنیم.

    1. درود بر شما وقت بخیر شماره همراه خودتون رو راسال بفرمایید جهت مشاوره با شما ارتباط بگیرند ارادتمند شما

  2. واقعا که چقدر راه های پول در آورد زیاده ولی مشکل اینه برای اینکه بخوای از این راه ها پول در بیاری باید مهارت لازم در هر کدوم رو که میخوای داشته باشی که وقتی در کشور ما متسفانه فرهنگ سازی نشده که باید بیشتر به سمت کسب مهارت رفت و فقط از همون اول در خانواده ها در ذهن بچه میکنن که فقط باید درس بخونن تا به موفقیت برسن کسی که کلی درس خونده و بعد از یه مدت زیادی تازه فهمیده که چه کلاه گشادی سرش رفته باید یه زمانی رو اول بزاره تا یه کم آرامش بگیره بعد یه حرفه رو انتخاب کنه و چند سال وقت بزاره تا در اون حرفه به مهارت کافی برسه و یه آدم سرشناس در اون حرفه بشه تازه وقتی هم ه کارش رو شروع کرد باید چند سال بگذره تا شناخته بشه. متسفانه در این کشور دانشگاه رفتن یه موفقیت تلقی میشه و ب همین دلیله که کسی که میخواد خلاف این جریان حرکت کنه باید خیلی تلاش کنه و اعتماد به نفس و قدرت زیادی داشته باشه.

  3. سلام امیدوارم نظره بنده دیده بشه .خیلی خوبه که ایده هارو معرفی میکنید ولی اینها فقط ایده هستن شما خیلی خلاصه فقط ایده رو معرفی کردین و چیزی از چالش هاش نگفتین اجرا کردن هر ایده نیاز به اطلاعات زیاد تجربه و یا تحقیق و یا حتی مشاور نیاز است .متاسفانه افرادی مثه من با دیدن این ایده به خودشون میگن خب عالیع فردا راه میندازم اما خبر ندارند که چه مسیری رو باید بگذرونند خواهشی که ازتون دارم اینه که خیلی راحت از مسائل نگذرید و حتما به مخاطب گوش زد کنید که اجرا کردن بهمین سادگیا نیست و بهتره واقع بین باشند .
    ممنون میشم جوابمو بدین
    تشکر .ارزوی موفقیت روز افزون

    1. سلام ، ممنون از این که ما رو دنبال میکنید و ممنون از پیشنهادی که دادین. ما در دوره هوش مالی کاملا این چالش ها رو توضیح دادیم و مخاطبین ما هم میدونن که برای ران اندازی هر کدام از این کسب و کار ها ساده نیست و نیاز به مشاوره و راهنمایی توسط متخصصین داره

دیدگاهتان را بنویسید