زندگینامه آقای هرمز پاکدامن

مطالعه زندگی نامه افراد موفق به ما این امکان را می دهد تا با چالش هایی که در مسیر رسیدن به خواسته هایمان وجود دارد آشنا شویم  و از آن انرژی  و انگیزه و درس هایی برای شروع و یا ادامه مسیر رسیدن به خواسته ها بگیریم. از طرفی تاثیر خواندن زندگی نامه افراد موفق زمانی دوچندان می شود که ویژگی های مشترک با شما داشته باشد. برای مثال فرد اگر ایرانی باشد، شما بیشتر همزاد پنداری می کنید و در نهایت نتیجه ای که می گیرید چند برابر خواهد شد. که اکنون در حال مطالعه زندگینامه آقای هرمز پاکدامن مؤسس برند نادری هستید.

هرمز پاکدامن و تغییر کاربری مغازه:

 یکی از زندگی نامه افراد موفق که خواندن آن می تواند به شما انگیزه بدهد، زندگی نامه آقای هرمز پاکدامن می باشد. زندگینامه آقای هرمز پاکدامن مطالعه میکنید . او درسال1321 در شهر لاهیجان به دنیا آمد. پدرش مغازه ی کوچک بقالی در یکی از محله های قدیمی لاهیجان داشت. از همان کودکی در مغازه پدرش کار می کرد. اما بعد از فوت پدرش مغازه به برادر بزرگتر رسید. تلاش آن ها کفاف مخارج زندگی را نمی داد. به همین دلیل با یکی از دوستان پدرش که شیرینی پز ماهری بود، شریک شدند. و کاربری مغازه را تغییر دادند.

آقای هرمز پاکدامن

 

پیشنهاد ما به شما : دیجی کالا بنیان گذاران

کسب و کار جدید آقای هرمز پاکدامن

کسب و کار جدید هرمز پاکدامن هم مشتری چندانی نداشت. در همین راستا ایده ای به ذهنشان رسید. آن ها برای افزایش مشتری، کلوچه ها را به فروشنده های دوره گرد می دادند. آن ها هم سینی کلوچه ها را روی سرشان می گذاشتند. و به زمین های کشاورزی می رفته. و کلوچه ها را می فروختند. این ایده از طرف کشاورزانی که نمی توانستند در زمان کار در مزرعه، کارشان را ترک کنند، خیلی استقبال شد. چند سالی به همین منوال گذشت. تا اینکه توانستند با سرمایه ی خوبی که جمع کرده بودند، مغازه را به بازار انتقال دهند.

خیلی از افراد به دنبال ایده های مختلف برای توسعه کسب و کارشان می گردند. اما وقتی که زندگی نامه افراد موفق را می خوانیم متوجه می شویم که همیشه مهم ترین ایده ها در میانه راه به سراغ آنها آمده است و نه در شروع مسیر.

کلوچه نادری:

بعد از مدتی همراه با برادر بزرگتر به مشهد رفت! همان جا ایده نامِ نادری به ذهنش رسید. و با موافقت برادرش این نام را برای محصولات انتخاب کرد. در قنادی نادری، بستنی، فالوده و تنقلات رایج آن زمان به صورت دستی و سنتی تولید می شد. کلوچه هم از محصولات پرطرفدار نادری بود. که به صورت داغ عرضه می شد. حالا دیگر محصولات نادری هرمز پاکدامن بسیار طرفدار پیدا کرده بود. با افزایش محصولات و درخواست بیشتر مشتریان، شعبه دیگری افتتاح کرد.

استفاده ار فرصت‌ها:

سال 1354 همزمان با صنعتی شدن کارخانجات، او نیز با مراجعه به اداره ثبت، شرکت نادری را به طور رسمی ثبت نمود. کارگاه تولید محصولات نیز تبدیل به کارخانه ای بزرگ شده بود. می بایست طبق امکانات روز دنیا تجهیز شود. خبردار شد نمایشگاهی از ماشین آلات صنایع غذایی در آلمان برگزار شده است. فرصت خوبی بود!

سفر به آلمان:

هرمز پاکدامن به همراه دوستش که به زبان انگلیسی مسلط بود، به آلمان رفت. و توانست بهترین ماشین آلات را خریداری کند. دو خط کامل تولید کلوچه شامل:

    • دستگاه کلوچه ریز
    • دستگاه خمیرگیری
    • فر پخت
    • و دستگاه بسته بندی

 

پیشنهاد ما به شما: زندگینامه بابک بختیاری 

با وجود این امکانات کار سرعت می گرفت. اما چگونگی استفاده از آن ها نیز مسئله ی دیگری بود. که میشد با یک برنامه ی آموزشی آن را حل کرد. کار آموزش پرسنل برای استفاده از دستگاه ها شروع شد. و کار گسترش پیدا کرد. حالا مسئله مهم بازاریابی بود. چندین بازاریاب استخدام کرد تا به شهرستان های اطراف رفته و سفارشات را دریافت کنند.اگر مدیرهستید باشید زندگی نامه افراد موفق و کارآفرینان و مدیران معروف را خوانده باشید، متوجه خواهید شد که یکی از برگ برنده های هر سازمانی،‌ به روز بودن کارکنان از لحاظ مهارتی و دانش می باشد. 

تبلیغات گسترده تر شد !

تبلیغات حرفه‌ ای گسترده تر شد. به طوری که در تمام شهرستانها کلوچه نادری را می شناختند. کیفیت خوب محصولات نیز باعث افزایش تقاضا شد. عامل دیگر رشد نادری ، بخشنامه تغذیه رایگان دولت بود. در آن زمان مدارس، به برخی موسسات خیریه و بهزیستی تغذیه رایگان می داد. او نیز به رشت رفت. با استاندار مذاکره کرد. و توانست بخشی از این کار را به محصولات نادری اختصاص دهد. این یک فرصت عالی برای شناخته شدن بود.

یکی دیگر از عوامل مشترک در زندگی نامه افراد موفق این است که آنها همیشه هوشیار هستند و به دنبال فرصت می گردند که بتوانند از طریق ان خودشان را رشد دهند

انقلاب شد !

انقلاب شد . مدتی کارخانه  تعطیل بود. اما با عادی شدن اوضاع، کارخانه دوباره فعال شد. پذیرش سفارشات از شهرستانها آغاز شد. و بعد از مدتی توانست دومین کارخانه را راه اندازی کند. درسال 1372 با توافق دو برادر از هم جدا شدند تا به صورت مستقل فعالیت کنند.

تاسیس کارخانه دیگر:

هرمز پاکدامن با سرمایه ای که در طی این سالها بدست آورده بود کارخانه ی دیگری تاسیس کرد. اما با تجهیزات مدرن و پیشرفته . پسر بزرگش برای راه اندازی کارخانه به کمکش آمد. روز به روز با توجه به اصول مدیریت درستی که پیاده سازی کرده بودند، شرایط بهتر و عالی تر می شد. به طوری که علاقمندان زیادی از سراسر کشور متقاضی دریافت نمایندگی محصولات نادری بودند. انواع کلوچه با طعم های مختلف به محصولات اضافه شد. و مشتری نیز از محصولات استقبال می کرد.

درسال 1375 شرکت تولیدی نگین ناب و کارخانه جدیدی در فاصله کمی از شرکت تاسیس کرد. در آنجا به تولید انواع ویفر و غله حجیم شده پرداخت. پسرش به عنوان مدیرعامل شرکت تولیدی نگین ناب مشغول فعالیت شد. بدین وسیله دو محصول جدید به محصولات نادری اضافه شد.

شهرک صنعتی لاهیجان:

شهرک صنعتی لاهیجان هرمز پاکدامن

سال1382 شهرک صنعتی لاهیجان راه اندازی شد. دوسال بعد کارخانه به اتمام رسید. به این ترتیب کارخانه صنعتی نگین نادری متولد شد. خط کامل کیک با دستگاه های تمام اتوماتیک از اتریش وهلند وارد شدند. به علاوه خط تولید بیسکوئیت نیز اضافه شد. سه شیفت کاری برای کارخانه تعریف شد اما هنوز جوابگوی تقاضا نبود به همین دلیل فاز2نگین نادری راه اندازی شد.خط تولید شکلات به محصولات اضافه شد.

 

صادرات به کشورهای خارج:

صادرات به کشورهای خارج نیز قوت گرفت. او حالا به فکر محصول جدیدی بود همیشه به این فکر بود. چای لاهیجان را به سراسر دنیا عرضه کند. شرکت نگین نادری در پی همین هدف چای را خریداری  بسته بندی کرد. استفاده از سرگل چای ، کیفیت عالی ،استقبال مشتری باعث شد برنج نیز به محصولات اضافه شود. درسال 1388 دفتر مرکزی در تهران ایجاد شد. تا پخش به صورت گسترده تر انجام گیرد. محصولات توانست استاندارد بین المللی ایزو 9001، 2008 و ایزو 2200 اخذ کند. صادرات به کشورهای آلمان ، استرالیا ،کانادا ، بلژیک ،هلند و کشورهای همسایه انجام می شود. به سفارش کشورهای اروپایی بسته بندی های خاص انجام می شود.

پیشنهاد ما به شما: کارهای تولیدی سودآور

شرکت های دیگر:

محصولات نادری

اکنون شرکت نادری بالغ بر 250 کد کالا شناخته شده دارد. بسیاری از محصولات نادری دارای تضمین ماندگاری 4تا6ماهه است. از بهترین مواد اولیه تهیه و تولید می شود. شرکت نادری درسال1389به عنوان صادرکننده وکار آفرین برتر کشور شناخته شد . برای دهمین سال متوالی به عنوان صادرکننده نمونه استان معرفی شد. و تندیس ها و تقدیرهای بسیاری در این سالها کسب کرده است.

 

صنایع غذایی نادری:

اکنون مجتمع صنایع غذایی نادری شامل پنج شرکت که اعضای هیئت مدیره از اعضای خانواده هستند . شرکت تولیدی نادری که خودش آن را اداره میکند. شرکت تولیدی نگین ناب توسط پسر بزرگ گروه صنعتی نگین نادری توسط همسرش شرکت نگین نادر شمال توسط پسر کوچک تر و شرکت توزیع وپخش نادری توسط دخترش اداره می شوند. محصولات تولیدی با کیفیت وخدمات مطلوب به مصرف کننده ارائه می شود.

کلام آخر:

اصولاً وقتی که شما وارد یک مسیر جدید در زندگی خودتان می شوید، به طور خیلی طبیعی میزان استرس شما افزایش پیدا می کند. خواندن زندگی نامه افراد موفق می تواند به شما کمک کند که خودتان را آرام کنید و متمرکز باقی بمانید. از زندگی نامه آقای هرمز پاکدامن متوجه شدیم که برای رسیدن به اهداف باید شروع کنیم. شاید در ابتدا شرایط سخت باشد، اما با گذشت زمان اگر فکرتان روی کارتان متمرکز باشد ایده های مختلفی به سراغ شما می آیند که می توانید از آن ها برای رشد خودتان استفاده کنید. شما می‌توانید زندگی نامه افراد موفق را در سایت ماهان تیموری بررسی کنید.

سوالات متداول :

مانند تمامی کارآفرینان مطرح کشور، تداوم و استمرار می تواند تنها دلیل موفقیت او باشد. باید یادمان باشد که خیلی از ایده های ناب در شروع کار به ذهن انسان نمی آید و در اواسط کار انسان متوجه این فرصت ها می شود.

سال 1354 همزمان با صنعتی شدن کارخانجات، او نیز با مراجعه به اداره ثبت، شرکت نادری را به طور رسمی ثبت نمود. کارگاه تولید محصولات نیز تبدیل به کارخانه ای بزرگ شده بود.

 

همین حالا شروع کن!

8 پاسخ

    1. سلام درود بر شما
      امیدورام حالتون عالی باشه
      خیلی خوش حالیم که هدفمند هستید و امیدواریم به زودی شما رو بیش تر از هر روزی شاد و موفق و سلامت ببینیم !
      بهترین هارو براتون آرزومندیم
      تیم آموزشی ماهان تیموری

    1. سلام
      درود بر شما ، امیدوارم حالتون عالی باشه
      مرسی از نظر شما
      بله حتما دوست من
      بهترین هارو براتون آرزو مندیم
      شاد و موفق و سربلند باشید .

دیدگاهتان را بنویسید