راز موفقیت تبلیغات عالیس

سلام ماهانی های عزیز ، وقتتون بخیر. امروز با یک مقاله ی آموزشی دیگر همراهتون هستم.امروز در این مقاله می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که چرا تبلیغات عالیس موفق شد؟

خیلی از کمپانی های بزرگ و شرکت های معتبر، تبلیغات با هزینه ی بیشتری را در رسانه ی ملی انجام میدهند اما متاسفانه نتوانستند مثل تبلیغات عالیس و ال سی من موفق عمل کنند .

من پیشنهاد میکنم برای اینکه  درک بهتری از استراتژی تبلیغات عالیس داشته باشید داشته باشید حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید،چون سعی کردیم که جز به جز استراتژی تبلیغات عالیس را برایتان موشکافانه بررسی کنیم.

پبشنهاد ما به شما : ال سی من

عالیس

پا روی دم شیر گذاشتن با تبلیغات عالیس ! 

همانطور که خودتان می دانید عالیس در تبلیغاتش از جنبه طنز و خنده دار استفاده کرده است .این عمل در تبلیغات یعنی پا روی دم شیر گذاشتن .دقیقا مانند این می باشد که روی لبه ی چاقو دارید راه می روید .درست هست که استفاده از این روش خیلی خوب و جذاب به نظر می رسد اما در عین حال خیلی هم خطرناک می باشد و دقیقاعالیس با اینکار پا روی دم تبلیغات گذاشت .

“لیموشو بدم هلوشو بدم ” این جمله به صورت لطیفه در سر تا سر اینستاگرام و تلگرام پیچید و همین باعث پیچیدن اسم عالیس  شد .

اگر می خواهید مثل تبلیغات عالیس زبان زد باشید می توانید از این روش هم استفاده کنید .اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر از این شیوه بخواهید در تبلیغات خود استفاده کنید ،با کوچک ترین اشتباه ضربه بسیار سنگینی به برند و به اعتبار شما زده خواهد شد. چون مخاطب با تبلیغ شما، ارتباط برقرار نکرده است و به نوعی تبلیغ شما برایش مضحک آمده ؛به همین دلیل اصلا نباید انتظار بازخورد خوب و مناسب داشته باشید.

چگونه همانند تبلیغات عالیس ،تبلیغ برویم؟

چگونه همانند تبلیغات عالیس ،تبلیغ برویم؟

زمانی که شما تمایل داشته باشید که از جنبه طنز و یا خنده دار در تبلیغات خود استفاده کنید ،باید به یک سری از نکات توجه جدی داشته باشید:

مثلا باید نسبت به محصولتان اعتماد کامل داشته باشید به طوری که همه جوره بتوانید پشت محصولتان باشید و از تمام ویژگی هایش اطمینان خاطر داشته باشید نکته دیگری که می توانید به آن توجه داشته باشید این است که ، یکی از خصوصیات محصول را (مثل تنوع زیاد) در چشم مخاطب بیارید .

برای مثال اگر دقت کرده باشید در تبلیغات عالیس ،فروشنده زمانی که می گوید : کدوم رو بدم؟ شروع می کند به شمردن تنوع محصولات عالیس. در اینجا این استراتژی استفاده شده است که به مخاطب تنوع زیاد محصولات نشان داده شود.

خیلی اوقات می شود کسانی مثل من و شما بخواهند خیلی راحت ( به قولی جو گیر ) دست به این کار بزنند و برای کسب و کارشان از این شیوه تبلیغاتی استفاده کنند. اما باید قبل از هر گونه اقدام باتفکر جلو رفت .و فکر خود را کاملا با استراتژی مناسب با کسب و کار خودمان هم جهت و هم سو کنیم. اگر جز کسب و کارهای نوپا هستید و استراتژیتان را مشخص نکرده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله استراتژی کسب و کار نوپا را مطالعه کنید.

ممکن است که من یک تبلیغاتی انجام بدهم که به جای اینکه جنبه طنز یا فان داشته باشد خیلی بی مزه باشد. برای مردم ، و این یعنی فاجعه برای من و برای کسب و کار من.پس حتما باید قبل از این کار با یک نفر که در کپی رایتینگ ( تبلیغ نویس حرفه ای) و تبلیغات حرفه ای ، کار بلد هست ، مشورت بگیرید.

اپلیکیشن هوش مالی

استراتژی انتخاب یک نفر در تبلیغات:تبلیغات عالیس

در این مدل از تبلیغات که قرار است، به صورت گسترده پخش شود ؛ یک نفر به خصوص باید در این تبلیغات حضور داشته باشد. علت این کار این هست که چهره و صدای این شخص در ذهن می ماند.ذهن مخاطب چیزهایی را نگه می دارد که تک باشد ، چیز هایی که تداعی کننده ی یک برند باشد .پس اگر یک نفر را به عنوان بازیگر در تبلیغات خودتان استفاده کنید خیلی بهتر و تاثیر گذارتر می باشد.

اگر شما بخواهید همچین تکنیکی را در تبلیغتان استفاده کنید ،به شما پیشنهاد میکنم که :حتما شخصی باشد که بازیگر خوبی باشد و از همه مهم تر چهره ی دلنشینی داشته باشد .در تبلیغات عالیس هم همان طور که می دانید از چهره ی یک بازیگر معروف هم استفاده شده است .

درست هست که تبلیغات عالیس هزینه بر بوده است اما این هزینه باعث بالا رفتن نرخ تبدیل بالای آن شده  .

چگونه همانند تبلیغات عالیس ،تبلیغ برویم؟

استراتژی وایرال مارکتینگ

همانطور که در تبلیغات عالیس مشاهد کردید،این تبلیغات در بین مردم خیلی بازخورد خوبی گرفت و حتی در فضای مجازی هم کلیپ های طنز بسیاری درباره ی این تبلیغات ساخته شد. در واقع مردم به بیشتر دیده شدن این تبلیغ بسیار کمک کردند.

وایرال مارکتینگ همان بازاریابی ویروسی است. به شکل ساده اگر بخواهیم در خصوص وایرال مارکتینگ توضیحی بدهیم وایرال به تبلیغی گفته می شود که پس از دیده شدن توسط بینده، توسط وی برای دیگران ارسال شود. این تبلیغات به تبلیغات شانه به شانه یا دهان به دهان نیز معروف است.

در ساختن مارکتینگ پلن همیشه یک قانون وجود دارد. اگر راهکاری برای تبلیغات ویرویسی دارید فقط روی آن زوم کنید و دیگر روشهای تبلیغاتی را یا کنار بگذارید و یا روی بیشتر وایرال شدن این تبلیغ تلاش کنید.

در تبلیغات عالیس به وضوح شاهد سبک وایرال مارکتینگ بودید و مشاهده کردید که چه قدر به بیشتر دیده شدن این تبیلغات کمک کرد.

پیشنهاد ما به شما:

چگونه همانند تبلیغات عالیس ،تبلیغ برویم؟

نرخ تبدیل چیست؟

 مثلا فرض کنید من 20  میلیون تومان هزینه ی تبلیغ کردم ، بعدا برای من چقدر درمیاد و این تبلیغ چه قدر به من سود داده است ؟

نرخ تبدیل دقیقا همان مقدار پولی هست که از تبلیغ برای من درمیاد .ممکن است که این پول در طول زمان به من برسد ممکن است همان لحظه ی تبلیغ به من برسد .این بستگی به تبلیغ شما دارد که چقدر مخاطب را هیجان زده می کند.همانطور که خودتان میدانید ما با برانگیختن هیجانات و احساسات مخاطب می توانیم زودتر به این نرخ تبدیل خودمان برسیم .در اینجا تبلیغات عالیس از احساسِ خنده و شادی مخاطب استفاده کرده است. زمانی که نرخ تبدیلتان بسیار زیاد باشد، می‌توانید برندسازی در اینستاگرام و تلگرام و تمام رسانه ها مختلف را به خوبی انجام دهید.

نقطه قوتت رو بگو !

بنظرتان نقطه قوت تبلیغات عالیس چیست ؟ منظورمان خود کمپانی عالیس می باشد !

نقطه قوت زیاد دارد اما یکی از نقاط قوتی که در تبلیغات عالیس به گوش ما رسانده شده است ، تنوع محصولاتش بوده است.شرکت عالیس در تبلیغاتش ،تنوع محصولات را در قالب یک شعر و ترانه ( خیلی نامحسوس) به گوش ما رسانده است.

ازشما میخواهم با خودتان فکر کنید، اگر در حال حاضر میخواهید تبلیغ کنید کدام نقطه قوت خودتان و یا کسب و کارتان  را باید به گوش مخاطبان خودتان  برسانید؟

درموردش فکر کنید و برای من کامنت بگذارید.

چگونه همانند تبلیغات عالیس ،تبلیغ برویم؟

تکرار و تکرار در تبلیغات عالیس

تکرار تبلیغ در یک ساعت معین و مناسب (ساعت9) می تواند تعداد بیشتری از مخاطبان را تحت تاثیر قرار بدهد.

ساعت 9 دقیقا همون ساعتی هست که اکثر مخاطبان در جلوی تلویزیون نشسته اند و و کانال های تلویزیون را زیر و رو میکنند.پس بهترین زمان برای تبلیغات همین زمان است و همین موقع است .حتی اگر تلویزیون برنامه پر مخاطبی دارد ،شما می توانید از تبلیغات در بین این برنامه استفاده کنید و مطمئن باشید که نرخ تبدیل بالایی کسب خواهید کرد.

من در مقاله ی “تبلیغات اینترنتی” هم به طور کامل در مورد مخاطب هدف و انتخاب زمان و مکان مناسب برای تبیلغات توضیح دادم . بهتون پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید .

سوالات متداول :

سعی کنید در تبلیغاتتون از یک نفر استفاده کنید، تا ذهن مخاطب تنها به یک شخص توجه نشان دهد و قدرت ماندگاری بیشتری پیدا کند.در تبلیغات سعی کنید نقطه قوت خودتان را معرفی کنید و همیشه یادتان باشد که راز موفقیت و اثربخشی یک تبلیغ،تداوم و استمرار آن می باشد.

اینکار در تبلیغات یعنی پا روی دم شیر گذاشتن . دقیقا مانند این است  که رو لبه ی چاقو دارید راه می روید .درست هست  که استفاده از این روشخیلی خوب و جذاب می باشد اما در عین حال خیلی هم خطرناکه  است.عالیس با اینکار پا روی دم تبلیغات گذاشت.

کلام آخر

از اینکه تا پایان این مقاله همراه من بودید از شما سپاس گذارم. در این مقاله سعی کردیم که استراتژی تبلیغات عالیس را برایتان توضیح بدهیم و چگونگی گرفتن بازخورد مناسب برای تبلیغات را برایتان شرح دهیم. اگر بودجه تبلیغاتیتان به اندازه برند عالیس نیست به شما پیشنهاد می کنیم  که تبلیغات را از سوشال مدیا شروع کنید.

اگر درباره ی این مقاله نظر و یا صحبت خاصی دارید ، حتما برایمان در بخش نظرات بنویسید و مطمئن باشید که کارشناسان مجموعه ماهان تیموری  با اشتیاق پاسخگو شما خواهند بود.

تبلیغات مجازی

اپلیکیشن هوش مالی

همین حالا شروع کن!

12 پاسخ

    1. وقت بخیر عزیز
      بله قطعا هر چی تبلیعات بیشتر باشه
      brand awareness(آگاهی برند)هم افزایش پیدا میکنه

    1. سلام بله همین طور هست ،راز موفقیت تبلیغات عالیس در تبلیغات محصولاتش هست.

    1. سلام دوست عزیز امیدوارم عالی باشی
      بله دقیقا یکی از فنونی که در تبلیغاتش به کار میبره استفاد مکرر از کلمه ی برند (عالیس) میباشد که در ذهن مخاطب ثبت میشود. مورد بعدی شوخی با مخاطب در قالبت تبلیغ میباشد که در آن تنوع و تمام محصولات دیگر این برند را به نمایش میگذارد و تنها به تبلیغ یک محصول بسنده نمیکند.

دیدگاهتان را بنویسید