حساب کتاب مالی مغازه

قابل توجه مغازه دار ها، افرادی که می خوان حساب کتاب مغازه خودشون رو به راحتی انجام  بدن!

کسایی که مغازه دارن برای اینکه حساب های مغازه و حساب و کتاب شخصیشون جدا بشه

بهتره یه حساب که متعلق به مغازه است و معمولا دستگاه پوز بهش متصله

و یک حساب جدا و یک کارت بانکی دیگه برای حساب های شخصیشون داشته باشن

و ماهیانه واسه خرج شخصی که جدای مغازه است واسه خودشون حقوق بریزن که دیگه حساب شخصیشون با حساب مغازه قاطی نشه تا بتونید یه حساب کتاب مغازه درست بشه.

میشه یه حساب با یه کارت دیگه هم داشت که مانده درامد مغازه با کسر اجاره و حقوق و مخارج مغازه رو ازش حساب مغازه کم کنن و بریزن تو این حساب به عنوان پس انداز که بعدا برای رشد مغازه ازش استفاده کنن.

من این کارو کردم و شدم شاگرد مغازه خودم که حقوق میگیرم و در طول ماه اندازه حقوفم خرج میکنم.

حساب کتاب مغازه

حساب کتاب مغازه

برای اینکه حساب و کتاب مغازه را به درستی انجام دهید بهتر است یک دفتر سر رسید به عنوان دفتر حساب کتاب مغازه بردارید تا موارد مختلفی که درادامه به آن اشاره می کنیم را داخل آن بنویسید.

بهتر است صفحات را به چهار قسمت به صورت عمودی تقسیم کنید .در قدم بعدی  در ستون اول نام کالا را بنویسید . در ستون دوم قیمت خرید محصولات را وارد کنید . در ستون سوم قیمت فروش محصول را وارد کرده و در نهایت در ستون آخر تعداد کلاهای موجودی که دارید را بنویسید.

شما می توانید از نرم افزارهای حسابداری استفاده کنید اما تا زمانی که درآن ها حرفه ای نشده اید بهتر است از همان دفتر و به صورت سنتی این کار را انجام دهید.

بعد از اینکه این کار را انجام دادید یک دفتر دیگر بردارید و تعداد کالاها و قیمتی که محصول خود را که در یک ماه فروخته اید را بنویسید .

حساب هر ماه

حساب هر ماه

بهتر است هرماه موجودی کالاهای خود را چک کنید تا حساب کتاب مغازه به راحتی به دستتان آید. برای اینم کار کافی است تعداد کالاهایی را که به فروش رسانده اید را با هم جمع کرده و از تعداد کل کم کنید و در نهایت ببینید که آیا تعداد محصولات باقی مانده درست است یا خیر.

اگر باقی مانده محصولات با حساب کتاب شما هم خوانی ندارد باید ببیند اشکال کار از کجاست و ببیند چه چیزی را فراموش کرده اید.

 

حال در مرحله بعددی میزان فروش خود را جمع بزنید و از مبلغ سرمایه اصلی خود کم کنید . با این کار سودناخالص شما به دست خواهد آمد . شما می توانید با کم کردن هزینه های جاری مغازه سود خالص خود را نیز حساب کنید. با این کار شما می توانید به این آگاهی برسید که چه اششتباهاتی داشتید و چگونه می توانید سود بیشتری به دیت آورید.

داشتن یک سیستم حسابداری مناسب در مغازه از جهات مختلف به شما کمک می‌کند به طور مثال دقت در محاسبات شما را بالا می برد، به سادگی م یتوانید حساب و کتاب کنید، وقت کمی از شما  می گیرد و باعث می شود تمام هزینه هایی که انجام داده اید را ثبت کند.

پیشنهاد ما به شما : سیستم سازی

پیشنهاد ما به شما : اصول سیستم سازی

همین حالا شروع کن!

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید