خرید و فروش طلا در سال جدید

بهترین زمان خرید و فروش طلا چه زمانی است؟

سلام ماهانی عزیز. اگر توی طلا سرمایه گذاری کردی، اما نمیدونی که کی زمان درست خرید و فروش طلائه ، این مقاله آموزشی رو بخون بهت کمک میکنه که از سردرگمی در بیای.

سرمایه گذاری در طلا

سرمایه گذاری توی طلا، توی چند سال اخیر به اوج خودش رسیده و مردم برای اینکه ارزش سرمایه‌ی خودشون رو حفظ کنن و یا اینکه یه سود خوب از بازار‌های مالی داشته باشن، طلا رو برای سرمایه گذاری انتخاب کردن.

اما نکته‌ای که سرمایه گذاری توی طلا رو براشون پر ریسک کرده اینه که نمیدونن کی باید خرید کنن و کی باید به فروش طلا فکر کنن. و همین مسئله باعث شده که تا یه خرده قیمت طلا بالا میره، همه به فکر خرید میفتن و تا یه خرده نوسان قیمت نزولی میشه، همه به فروش طلا و فروش سکه فکر می‌کنن.

در خصوص آموزش خرید و فروش طلا باید ،بهتون بگم که چه زمانی برای فروش طلا مناسبه و چه زمانی باید به ذخیره طلاهامون اضافه کنیم، باید یه مقدار در مورد طلا براتون توضیح بدم که شمای کلی سرمایه گذاری در طلا دستتون بیاد  و بهترین سرمایه گذاری رو انجام بدین.

اما چه چیزی طلا رو اینقدر قدرتمند میکنه و باعث میشه که خرید و فروش طلا اینقدر بازار گرمی داشته باشه، یه سری از عوامل اقتصادیه که من همه رو براتون توضیح میدم و سعی می‌کنم که دیدتون رو نسبت به خرید و فروش طلا و خرید و فروش سکه باز کنم.                                                                                                                                                                                         

طلا، پشتوانه‌ی اقتصاد جهان است

اولین چیزی که باید مورد خرید و فروش طلا و قدرت سرمایه گذاری در طلا بدونید اینه که طلا پشتوانه اقتصاد جهانه. شاید تا قبل از این، بارها این رو شنیدید که پشتوانه پولی هر کشور، طلاست، اما برای اولین باره که دارید میشنوید، اقتصاد جهان به طلا بستگی داره.

اگر بخوایم از یه منطق اقتصادی استفاده کنیم، باید بگیم که بی‌برو برگرد، همه‌ی کشورهای دنیا، اقتصادشون وابسته به میزان طلایی هست که در ذخایر خودشون دارن. چرا؟ چون با استفاده از پشتوانه طلا، پول چاپ می‌کنن و با پشتوانه پولی، بودجه‌های دولتی تعیین می‌کنن و با بودجه‌های دولتی کشور رو اداره می‌کنن.

پس میشه گفت که هر کشوری، بیش از هر ذخیره‌ای، روی طلا تمرکز داره. و اگر بپذیریم که همه‌ی کشورهای دنیا، طلا رو بعنوان مهم‌ترین عامل پشتوانه اقتصادی قبول دارن، پس باید بگیم که خرید و فروش طلا و به طور کلی معاملات طلا، میتونه اقتصاد جهان رو بگردونه. چرا؟

چون همه‌ی کشورها به طلا وابسته‌اند. پس این مسئله اولین چیزیه که شما باید تو خرید و فروش طلا بهش توجه کنید و بهتون تو همین آموزش میگم که چجوری این مسئله باعث میشه که شما به فکر خرید یا فروش طلا بیفتید و در نهایت یاد می گیریم چگونه طلابخریم که سود کنیم؟

 

طلا، یک نمودار قیمت جهانی دارد.

تو ایران، ما زیاد کاری به نمودارها و چارت‌های قیمتی نداریم و اصولا به روش سنتی خرید و فروش طلا انجام میدیم. اما بد نیست بدونید که در جهان، طلا یک نمودار و چارت قیمتی داره که در بازار‌های مالی و سرمایه گذاری، مثل بورس فارکس، معامله میشه و دارای نسبت‌های ارزی هم هست.

و جالب‌تر اینکه حتی در ایران هم قیمت طلا بر روی یک نمودار و چارت تکنیکال، قیمت گذاری میشه و الگو و روند رشد یا نزول خودشو به ثمر میرسونه. پس شفافیت در قیمت و وجود یک چارت تحلیلی برای طلا، باعث شده که بازار خرید و فروش طلا، در همه جای دنیا داغ بشه و طلا تبدیل به یک سرمایه گذاری امن در جهان بشه.

طلا، وابسته به هیچ دولتی نیست.

یکی از نکته‌هایی که سرمایه گذاری در طلا رو بسیار جذاب میکنه، بحث عدم وابستگی طلا به دولت هاست. بگذارید یه مثال براتون بزنم. این روزها اگر شما به بازار مسکن یا خودرو برید، دست دولت رو توی بازار می‌بینید. یا توی بازار بورس، نظارت دولت رو می‌بینید.

اما تو بازار طلا، به جز یک سری از برهه‌های خاص، دولت‌ها نقش کنترل گر ندارن و سعی میکنن که بازار خرید و فروش طلا رو بر اساس عرضه و تقاضا، همیشه زنده نگه دارن و همیشه نقش حمایتی دارن. چرا؟ به این دلیل که بالا رفتن یا پایین اومدن قیمت طلا، دست هیچ دولتی نیست و هیچ کس به طور مستقیم نمیتونه تاثیری روی نرخ جهانی طلا بزاره با این وجود شما باید معایب سرمایه گذاری در طلا رو هم بدونید.

خب حالا با این توضیحاتی که بهتون دادم، فکر می‌کنم که خیلی راحت‌تر مبحث تحلیل خرید و فروش طلا رو یاد بگیرید.

چه زمانی طلا بخریم؟ چه زمانی به فروش طلا فکر کنیم؟

برای خرید و فروش طلا، فقط یک چیز مهمه و اونم تحلیل ارزش طلاست. اگر شما قصد کردید که سرمایه گذاری در طلا داشته باشید، باید دو سه نوع تحلیل رو در حوزه‌ی قیمت طلا بدونید. این سه نوع تحلیل به شما میگن که کی طلا بخرید و کی فروش طلا رو در اولویت کارای مالیتون قرار بدید.

این سه تا تحلیل چه عواملی هستند؟

1) تحلیل تکنیکال طلا

2) تحلیل بنیادی طلا

3) تحلیل روانی بازار طلا

که اگر این سه تا رو با هم ترکیب کنیم، به ترکیبی میرسیم که تیم ماهان تیموری روی اون خیلی تاکید داره واون چیزی نیست جز، هوش معامله طلا.

خب حالا باید برای خرید و فروش طلا این سه تا عامل رو یاد بگیریم تا بتونیم یک تحلیلگر طلا باشیم و هوش معامله طلا رو بدست بیاریم. ما همیشه برای شروع از تحلیل تکنیکال طلا استفاده می‌کنیم.

 

تحلیل تکنیکال طلا

تحلیل تکنیکال طلا

همونطوری که براتون گفتم، طلا، مثل همه‌ی نمادهای بازار سرمایه، یک نمودار و یک چارت داره که ما میتونیم از روی اون نسبتش رو با سایر ارزها و یا سایر شاخصه‌های اقتصادی تحلیل کنیم. این نمودار برای هر کشور، یک نمودار خاصه، چون طبیعتا قیمت طلا نسبت به پول هر کشور شاخص متفاوتی داره.

وقتی که ما یک چارت یا یک نمودار از قیمت طلا داشته باشیم، خیلی راحت میتونیم با استفاده از الگوهای تحلیل تکنیکال، نقاط ورود و نقاط خروج از طلا رو در اختیار داشته باشیم. یعنی چی؟ وقتی که ما بدونیم که حمایت‌ها و مقاومت‌های قیمت طلا بر روی نمودار چقدره، اونوقت میتونیم متوجه بشیم که باید خرید طلا انجام بدیم و کی باید فروش طلا انجام بدیم.

 

پیشنهاد ما به شما : هوش سرمایه گذاری

 

 

در واقع نمودار به ما مقاومت‌های قیمت رو نشون میده. حمایت‌های قیمت رو نشون میده و از اون مهم‌تر اینکه به ما میگه، تا چه حدی قیمت میتونه رشد کنه و کی قیمت فاز نزولی به خودش میگیره. ما در اوج روند صعودی فروش طلا رو باید انجام بدیم و در کف قیمت نزولی، باید خرید طلا داشته باشیم.

پس در خصوص آموزش خرید و فروش طلا ، ما از طریق تحلیل تکنیکال طلا، به نقطه‌ی خرید و فروش طلا برسیم. اگر بخوام یک مثال هم براتون بزنم، باید بگم که طلا در نیمه‌ی تیر ماه 99، کانال قیمتی خودش رو به سمت بالا شکوند و بر اساس قواعد تحلیل تکنیکال، وقتی که یک نماد، سقف کانال رو با قدرت به سمت بالا میشکونه، روند صعودی میگیره و همینطور هم شد. قیمت طلا ناگهان روند صعودی گرفت و سکه به قیمت ده میلیون تومان هم رسید.

تحلیل بنیادی طلا

تحلیل بنیادی طلا

اگر قبول کنیم که طلا پشتوانه‌ی اقتصاد جهانه، پس باید قبول کنیم که طلا یک بنیاد اقتصادی داره و هر چیزی که در جهان بازارهای مالی، بنیادی داشته باشه، قابلیت تحلیل بنیادی داره. پس ما یکی از راه‌هایی که میتونیم برای خرید و فروش طلا استفاده کنیم، تحلیل بنیادی قیمت طلا هست.

توی مبحث تحلیل بنیادی، ما چند تا عامل رو در نظر میگیریم:

1) اوضاع داخلی کشور

2) اوضاع جهان

3) خبرهای آنی

4) ارزش ذاتی

5) ارزش اسمی

و یک سری از موارد دیگه که جز موارد پیشرفته در تحلیل بنیادی طلا هستند.

ببینید، اوضاع هر کشور به طور مستقیم بر روی قیمت طلا تاثیر میگذاره. در واقع تورم، قیمت طلا رو افزایش میده و نه تنها در کشور ما بلکه حتی در کشورهای پیشرفته هم در زمان تورم، رشد قیمت طلا داشتیم و کسی نمیتونه جلوی این رشد رو بگیره چون پشتوانه پول هر کشور طلاست و طلا باید درست به اندازه بی‌ارزش شدن پول یک کشور رشد کنه، تا به ثبات برسه.

پیشنهاد ما به شما : ماهان تیموری بورس

در نتیجه…

پس این نکته رو داشته باشید که اگر طلا امروز داره گرون میشه، اتفاقی کاملا طبیعیه و این وسط اگر کسی تحلیل بنیادی بلد نباشه، میشه مثل افرادی که در ماه پیش دست به فروش طلا زدند و امروز دوباره با قیمت‌های گرون ‌تر میخان طلا بخرن. این رفتار هیجانی به این دلیله که تحلیل بنیادی بلد نیستند.

چون یه بررسی ساده میتونست این دید رو به ما بده که وقتی ما دو تا موج گرونی در اسفند 98 و اردیبهشت 99 تجربه کردیم، طبیعتا یک نزول ارزش پول ملی خواهیم داشت و این برابر میشه با رشد قیمت طلا و دلار در ایران.

اوضاع جهان، عامل تاثیر گذار بعدی در رشد یا کاهش قیمت طلا در بازاره. اگر به نمودار جهانی طلا نگاه کنید، می‌بینید که به محض پخش خبر ویروس کرونا در دنیا، طلا روند نزولی گرفت و قیمتش خیلی ریخت. به چه دلیل؟ به این دلیل که قرنطینه جریان نقدینگی رو از بازارهای مالی میگرفت و این باعث میشد که ارزش شاخص‌های اقتصادی نزول کنن. طبیعتا طلا هم تحت تاثیر این قضیه بود. اگر کسی هوش معامله طلا نداشته باشه، تو همچین شرایطی دست به فروش طلا میزنه. ولی اگر کسی از هوش معامله طلا برخوردار باشه، تو همچین شرایطی که کف قیمت طلا بود، دست به خرید میزنه.

پیشنهاد ما به شما : تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد ایران

روانشناسی بازار طلا

روانشناسی بازار طلا

در خصوص خرید فروش طلا باید بگیم که ،هر خبری که توی دنیا میاد، میتونه به لحاظ روانی روی نرخ طلا و سایر نمادهای بازار سرمایه تاثیر بگذاره. اگر خبر بیاد که آمریکا یک معدن طلا کشف کرده، قیمت طلا یه تاثیر به خودش میگیره و اگر خبر بیاد که کرونا داره همه دنیا رو میگیره، قیمت طلا یه تاثیر دیگه میگیره.

یا چرا راه دور بریم؟ وقتی که تو کشور خودمون طلا تو یه روز رشد ده هزار تومنی رو هر گرم رو تجربه میکنه، یهو همه احساس میکنن که قیمت میره بالا و این باعث میشه که همه هجوم بیارن برای خرید طلا و یه سری هم دست به فروش طلا بزنن و این جو روانی باعث میشه که قیمت طلا بره بالا.

پس تحلیل روانی بازار طلا هم میتونه تا حد زیادی گزینه‌ی خرید و فروش طلا رو روبروی ما قرار بده. اما در یک جمع‌بندی کلی باید بگم که نمیشه هیچ وقت بدون تحلیل نظر قطعی در مورد فروش طلا داد. ولی اگر ما تحلیل بلد باشیم، اونوقته که میدونیم کی باید فروش طلا داشته باشیم و کی باید خرید طلا داشته باشیم تا در نهایت بتونید سرمایه گذاری طلا با کمترین ریسک رو انجام بدین.

تحلیل بازار طلا را چگونه یاد بگیریم؟

برای یادگیری تحلیل بازار طلا و اینکه کی ما فروش طلا داشته باشیم، کی خرید طلا داشته باشیم، تا به امروز تو ایران هیچ آموزشی وجود نداشته و اگر آموزشی هم وجود داشته، ساز و کار علمی نداشته. اما تیم ماهان تیموری، مجموعه‌ای رو برای شما آماده کرده که به وسیله‌ی اون میتونید تمام تکنیک‌های معامله‌گری در بازار طلا رو به طور جامع یاد بگیرید.

بازار طلا یکی از بازارهای پر بازده در بازار سرمایه خرید فروش طلا است و همیشه تب و تاب خاص خودشو داره. اگر شما علاقمند به یادگیری روش معامله طلا هستید. اگر علاقمند به این هستید که بیشترین سود رو از بازار طلا کسب کنید، باید بگیم که دوره هوش طلا پلاس، بهترین انتخاب برای شماست.

قابلیت این دوره اینه که برای یادگیریش نیاز به علم خاصی ندارید و از سمت دیگه اونقدر به زبان ساده گفته شده که هر کسی با هر سن و سالی میتونه به این دوره ورود پیدا کنه و راز سود‌سازی خرید و فروش طلا رو بدست بیاره.

پس اگر مایل هستی که تو خرید فروش طلا و بازار طلا، ثروت بدست بیاری و خودتو توی این بازار یه سر و گردن از بقیه بالاتر بکشی، دوره هوش طلا پلاس بهت کمک میکنه که به طور قطعی به این سود برسی و بتونی بازار طلا رو حتی برای یک بازه بلند مدت، پیش‌بینی کنی. همچنین شما عزیزان می توانید با خواندن مطالب مرتبط با تعریف مدیریت مالی نیز به دانش خود در این حوزه بیافزایید.

همین حالا شروع کن!

3 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      بازار ارز و طلا همونطور که ممکنه سود آوری فراوانی داشته باشه ، دارای نوسانات بسیاری هست که باید قبل از ورود به اون اطلاعات و مهارت کافی رو داشت
      اما این مساله که مهارت و دانش کافی در این زمینه رو از کجا میشه به صورت درست به دست اورد خیلی مهمه
      بهتره برای آموزش افرادی رو انتخاب کنید که بتونن سابقه ی خوب خودشون در این زمینه رو به صورت واضح با شما به اشتراک بگذارند و شما قبل از تصمیم گیری برای انتخاب مربی در این زمینه بتونید به اون فرد اعتماد کنید و موفقیتتون رو تضمین کنید
      در مجموعه ما این آموزش ها به صورت به روز و با صداقت کامل ارائه میشه و هدف اصلی موفقیت مراجعین هست
      امیدوارم در این زمینه انتخاب درستی انجام بدید و موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید