ایده های کسب و کار خانگی با سرمایه کم

شاید به خاطر شرایط اقتصادی ، همه گیری کرونا ، به این فکر افتاده باشید که کسب و کار خانگی با سرمایه کم برای خودتان راه‌اندازی کنید. به همین خاطر دنبال شغلی می گردید که در کنار کارهایی که دارید آن را انجام دهید و یا حتی بتوانید  در خانه خود آن را پیش ببرید  تا هم کمک خرجتان باشد و هم سرمایه زیادی هم نیاز نداشته باشد.

حوزه های مختلفی برای راه‌اندازی چنین کسب و کارهایی وجود دارد که بخش مهمی از آن مربوط به حوزه اینترنت است،  چون علاوه بر راحتی، در همه جا قابل دسترس و استفاده هستند و شما می تونید از هر نقطه ای از دنیا که به اینترنت دسترسی دارید،  کسب درآمد کنید.

به طور مثال شما می توانید در اتاق خود نشسته و با نوشتن مقالات، طراحی عکس، تدوین و… که در حوزه تولید محتوا هستند، کسب درآمد داشته باشید و یا حتی مهارت هایی که دارید را در پیج های اینستاگرامی آموزش بدهید و با فروش دوره های آموزشی کسب درآمد کنید.

حال ما در این مقاله قصد داریم در مورد این حوزه ها بیشتر صحبت کنیم تا به شما کمک کنیم کسب و کار خانگی با سرمایه کم ، راه‌اندازی کنید و در نهایت از این طریق کسب درآمد کنید.

 با این وجود تا به حال به این فکر کرده اید چگونه می توان یک کسب و کار خانگی با سرمایه کم راه اندازی کرد؟

 

  • خصوصیات شخصیتی برای راه اندازی کسب و کار خانگی
  • ایده کسب و کارهای خانگی اینترنتی
  • ایده کسب و کار خانگی مواد غذایی
  • ایده   کسب و کارهای کشاورزی و باغبانی

راه اندازی کسب و کار های خانگی کم سرمایه مانند کاشتن یک درخت است. برای رشد کردن یک درخت باید شرایطی را فراهم کنید که درخت نور کافی را دریافت کند، در زمان مناسب کود و خاک آنو را عوض کنید، به موقع  و به انداه به آن آب بدهید و اجازه ندهید که آفت ها به آن آسیب بزنند. در نتیجه باغبان سهل انگار یا عجول نمی تواند یک باغ پر از درخت بکارد.

اگر می خواهید کسب و کار خانگی کم سرمایه ایجاد کنید باید یک سری از ویژگی های شخصیتی را در خود ایجاد کنید تا به عنوان صاحب کسب و کار بتوانید موفیت بیزینس تازه راه اندازی شده را تضمین کنید.

 

ایده های راه اندازی کسب و کار خانگی

خصوصیات شخصیت لازم برای راه اندازی کسب و کار خانگی

به دنبال ایجاد یک تغییر بودن

پیش از راه اندازی کسب و کار، ذهنیت خود را بر روی انجام کاری که قرار است تاثیر بزرگی روی جهان بگذارد کسب و کارتان را شروع کنید. دارن هاردی در کتاب ترن هوایی کارآفرینی اشاره می کند تنها در زمانی می توان یک کسب و کار موفق راه اندازی کرد که قصد ایجاد یک تغییر بنیادین داشته باشیم. برای مثال این امکان وجود دارد که شما قصد داشته باشید یک کترینگ تهییه غذا راه اندازی کنید. هدف بنیادی شما می تواند گرفتن حجم عظیم بازار و ارائه غذا با کیفیت صد درصد باشد.

 

پایبند به تعهدات

برای راه اندازی کسب و کار خانگی کم سرمایه، داشتن تعهد و خوش قولی از جمله مواردی است که می تواند سرعت موفقیت شما را تا چند برابر افزایش دهد. تعهد در تحویل به موقع، تعهد در ضمانت کیفیت کالا و…

تعهد به انجام کار عالی

شما باید به خودتان تعهد بدهید که همیشه بهترین کار را انجام دهید. در این صورت همیشه در ذهن مشتریان به یک برند متفاوت تبدیل می شوید. تعهد به آموزش دیدن مداوم و همچنین آموزش دادن نیروها می تواند زیر شاخه این امر باشد.

 

  • کسب و کارهای خانگی کم سرمایه در اینترنت

اولین دسته‌ای که میخوایم بهش بپردازیم، کسب و کارهای خانگی کم سرمایه اینترنتی هستش. همونطوری که میدونید بازار کسب و کارهای اینترنتی، هر روز داره گسترش پیدا میکنه و اینقدر فرصت‌های شغلی توی اینترنت ایجاد شده که دیگه میشه گفت تقریبا هر کسی با ذره‌ای مهارت میتونه جایگاه خودشو تو این فرصت‌های شغلی پیدا کنه.

تولید محتوا

تولید محتوا یکی از کسب و کار های خانگی با سرمایه کم است. اگر کسی را در اطرافیانتان می شناسید که محصولی در اختیار دارد یا اینکه خودتان محصولی در اختیار دارید می توانید با تولید محتوا در آن حوزه‌ها، اعتماد سازی کنید و مخاطبان احساس کنند که با محصولی  که از شما دریاقت می کنند می توانند  چالش‌هایشان را برطرف کنند. 

اگر در زمینه‌ای دانش تخصصی دارید، می توانید درباره آن محتوا تولید کنید و در فضای مجازی منتشر کنید و دوره های غیر حضوری خود را به فروش برسانید. 

اصلاً از آموزش دادن خجالت نکشید و تصور نکنید این کار، کاری نیست که بتوان روی آن حساب باز کرد. شما برای به دست آوردن این دانش و مهارت علاوه بر آنکه با اساتید مختلف کلاس گذرانده‌اید، تجارب مختلفی را نیز در حوزه تخصصی خود به دست‌ آورده‌اید. این دانش و تجربه برای بسیاری از کسانی که در ابتدای راه هستند بسیار لازم و ضروری است. 

روش دیگری برای درآمدزایی از تولید محتوا وجود دارد و آن هم ارائه خدمات تولید محتوا به کسب و کارها و پیج های مختلف است. برای مثال شما می توانید برای سایت های مختلف به صورت دورکاری مقاله بنویسید، پروژه های کپی رایتینگ را بر عهده بگیرید، ادمین پیج اینستاگرام شوید، اگر می توانید و توانایی تدوین دارید، محتوای پیج های مختلف را تدوین کنید. 

زمانی که مخاطبان پیج شما زیاد باشد می توانید افلیت مارکتینگ را روی پیج های فروشگاهی انجام بدهید و به ازای نفراتی که از طریق لینک شما، محصولی را خریداری کرده‌اند پورسانت دریافت کنید. 

این کسب و کار خانگی با سرمایه بسیار کم در حد یک موبایل و کامپیوتر قابل راه اندازی است و بسته به میزان فعالیت و حوزه ای که انتخاب می کنید بین ۷ میلیون تا 150 میلیون برای شما درامدزایی خواهد داشت. 

آموزش آنلاین

نیاز به آموزش دیدن یکی از نیازهای بنیادین انسان هاست. آنها از گذشته به مکتب می رفتند، در حرفه‌ها و فن های مختلف چندین سال شاگردی می کردند، کتاب می خواندند تا بتوانند سطح آگاهی خود را در برخی از مسائل افزایش دهند. 

مدارس، دانشگاه‌ها، اساتید مختلف، آموزشگاه‌ها همگی از این نیاز بشریت برای درآمدزایی استفاده می کنند. اکنون به لطف پیشرفت اینترنت شما می توانید این کسب و کار خانگی با سرمایه کم را راه اندزی کنید. با انتشار محتوای آموزشی در رسانه هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام به دیگران آموزش دهید. همچنین می توانید با تهییه پکیج های آموزشی درآمد بسیاری برای خود خلق کنید. آموزش زبان، آموزش کنکور، آموزش مسائل مالی و… از جمله مسائل همیشه روی بورس هستند. پس اگر در یکی از این حوزه ها تخصص دارید می توانید به دیگران تدریس کنید و از این طریق چندین میلیون تومان در هر ماه پول به دست بیاورید. 

طراحی و سئو سایت

هر محتوایی که در هر رسانه ای تولید می شود، احتیاج به ترفیع دارد. منظور از ترفیع محتوا این است که با روش های مختلف کاری کنید که محتوای شما بیشتر به دیگران نمایش داده شود. یکی از ابزارهای مهم ترفیع محتوا سئو است. Search engine optimize یا همان سئو، به معنای بهینه سازی محتوا برای موتور های جستجو است. 

شما می توانید از خانه خود پروژه های سئو را قبول کنید و با سئو کردن محتوای سایت های مختلف آنها را به صفحه اول گوگل ببرید. 

از طرفی طراحی سایت نیز یکی از شاخه های پولساز است. بسیاری از کسب و کارها هستند که احتیاج به طراحی سایت دارند.

 

کسب و کار خانگی موارد غذایی

 

  • کسب و کارهای خانگی کم سرمایه در حوزه‌ی آشپزی و مواد غذایی

 

دومین دسته از کسب و کار های خانگی کم سرمایه که قصد داریم راجع به آن با شما صحبت کنیم، کسب و کار های خانگی در حوزه مواد غذایی و آشپزی هستند. 

این کسب و کارها برای بانوان خانه دار بسیار گزینه خوبی محصوب می شود. البته بسیاری از آقایان هم توانستند از این طریق دستاوردهای بزرگی خلق کنند. برای مثال آقای بهروز فروتن، موسس و مدیر عامل شرکت غذایی بهروز، در سن ۳۹ سالگی تهییه غذا از خانه را شروع کرد و امروز برند بهروز را در سطح خاورمیانه برند کرده است. 

کترینگ خانگی

همه ما جمله هیچ غذایی، غذای خونه نمیشه را بارها و بارها شنیده و به  آن باور داریم. حقیقت اینه که غذای خونگی همیشه طرفداران خود را دارد و بسیاری غذای خانه را به غذای رستوران ترجیح می دهند. 

اگر بخواهیم با جزئیات بیشتری صحبت کنیم، دانشجویانی که از شهرهای دیگر آمده‌اند، کسبه و کارکنان بازار و کارمندان اداره جات از جمله مشتریان پر و پا قرص کترینگ های غذای خانگی هستند. مشتریان فرعی این بیزینس نیز خانواده هایی هستند که قصد دارند برای مدرسه و دانشگاه فرزندان خود غذای سالم تهییه کنند. دلیل فرعی بودن این دسته از مشتریان این است که دفعات کم تری در طول ماه سفارش غذا می دهند. 

 

چطور کسب و کار کترینگ غذای خانگی را شروع کنم؟

اگر دستپخت خوبی دارید، کافیست در کنار وعده های غذایی که برای خانواده خود درست می کنید، به اندازه چند غذای اضافه نیز درست کنید و شروع فروختن آن غذاها در محیط بازار کنید. همچنین در کنار فروختن در بازار، به افراد نزدیک خانواده که در اداره‌جات مختلف کار می کنند، بسپارید که تبلیغ شما را انجام دهند. در ابتدای کار مشتریان شما کم خواهند بود. 

اما پس از چند هفته که آوازه غذاهای شما بین کسبه بازار و سایر کارکنان پیچید، تعداد سفارش های شما بیشتر می شود. 

شما به راحتی می توانید روی هر غذا بین 70 درصد تا 100 درصد سود دریافت کنید. در نتیجه بسته به تعداد غذایی که در طول ماه به مشتریان می فروشید، درآمدی بین 5 تا 70 میلیون خواهید داشت. برای افزایش میزان سفارش علاوه بر بازاریابی حضوری، می توانید در اینتساگرام از چالش های کاریتان، روند روزمره سفارش گیری، نحوه پخت غذاها، دستور پخت غذا های مختلف و… بگویید و تولید محتوا کنید. در این صورت افراد بیشتری شما را خواهند شناخت و در نتیجه میزان سفارش های شما افزایش پیدا می کند. 

تولید تنقلات و مخلفات خوراکی خانگی

یکی دیگراز کسب و کار های خانگی کم سرمایه، تولید و فروش مخلفات خوراکی مانند ترشی، سالاد، زیتون پرورده است. اصولاً مردم علاقه دارند که کنار غذای خود از ترشی و زیتون پرورده و… استفاده کنند. آنها حاضرند که به دلیل سالم بودن و مطمئن بودن از کیفیت از محصولات خانگی به جای صنعتی استفاده کنند. 

علاوه بر مخلفات خوراکی که کنار غذای اصلی مصرف می شود، شما می توانید از تولید و فروش سبزی خرد شده، آبلیمو، رب، میوه خشک و لواشک های خانگی نیز درآمد کسب  کنید. به جز  تولید میوه خشک، هزینه تولید سایر خوراکی‌ها بسیار پایین است.

 

کسب و کار خانگی کم سرمایه در باغبانی و کشاورزی

 

  • کسب و کارهای خانگی کم سرمایه در زمینه باغبانی و کشاورزی

یکی از ایده‌های نابی که توی حوزه‌ی کسب و کارهای خانگی کم سرمایه داریم، بحث کار بر روی محصولات کشاورزی و باغبانیه.

پرورش گل و گیاهان زینتی

همه‌ ما میدانیم که یکی از مواردی که این روزها در هر خانه‌ای، خصوصا آپارتمان‌ها زیاد استفاده می شود، گل و گیاه زینتی است. تقریبا میشه گفت که بیشتر مردم وقت ندارند که گل‌های زینتی پرورش بدهند و بیشتر دوست دارند که گلی تهییه کنند که فقط به آن آب بدهند و زمان زیادی برای پرورش دادن آن صرف نکنند. 

ما می توانیم این کار زیبا را در خانه خودمان در حجمی معقول انجام دهیم و در بازار بازار بفروش برسانیم. برای اینکار کافیست در تراس خانه خود یا در پارکینگ خانه  فضایی درست کنیم و در آن فضا گل های مختلف را پرورش دهیم. 

پرورش گل، کار سختی نیست. برای آنکه از این کسب و کار خانگی کم سرمایه، سود خوبی به دست بیاورید بهتر است که پرورش گل هایی را انجام دهید که علاوه بر زیبایی و جلوه ای که به خانه ها می بخشند، نگهداری از آنها نیز بسیار ساده باشد. 

کلام آخر

برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی کم سرمایه یکی از ایده هایی که بهتون معرفی کردیم رو انتخاب می کنید. پیشنهاد می کنیم که بدون داشتن هیچ نوع کمال گرایی کسب و کاری که انتخاب کردید رو راه اندازی کنید. بعد از اینکه کسب و کار را راه اندازی کردید، باید به خودتان تعهد بدهید که هر روز آموزش ببینید و در کسب و کارتان پیاده سازی کنید. در این صورت است که پس از مدت کوتاهی در بازاری که در آن مشغول به فعالیت هستید، تبدیل به ۱۰ بیزینس برتر می شوید.

موردی که می تواند به شما در این مسیر راه اندازی کسب و کار کمک کند، تکنیک هایی هستند که در دوره هوش کارآفرینی به طوری کامل برای شما بیان کرده‌ایم. اگر قصد دارید که با اشتباهات کم‌تر  و در مدت زمان کوتاه‌تر بیزینس سود دهی برای خود ایجاد کنید پیشنهد می کنیم که حتما این دوره را تهییه کنید.

 

سوالات متداول

1-مشاوره اینترنتی 2-تولید محتوا 3-طراحی گرافیکی- 4- محصولات غذایی خانگی و ...

کار در منزل با وجود اینترنت یک فرصت عالی می باشد. با وجود اینترنت شما دیگر هیچ محدودیتی در کارتان وجود ندارد و حتی می توانید ،فروش خودتان را گسترش بدهید و به شهرهای دیگر هم فروش داشته باشید و دیگر کسب و کارتان محدود نیست.

همین حالا شروع کن!

6 پاسخ

  1. فروشندگی مواده آرایش وشوینده فروشندگیوسوپری مواد غذایی ومایحتاج مردم فروشندگی در حوضه لباس و پوشاک مردم که اینجا در این روستا خیلی مشتری و نیروی کار زیاده یکی دیگه کار کردن در خانه ها با چرخ خیاطی صنعتی که کار گرفتن از تولیدی‌های بزرگ ودوختن وتحویل به خودشان

  2. به نظر من که یه خانم خاندارم
    روستا زندگی می میکنم دوتا کار درنظر دارم یکی مغازه یا سوپر مارکت درآمد زیاد داره ویا کارکردن با چند تا چرخ خیاطی کار از ما سرمایه از شما البته هرمغازهای که سرمایه گذاری کنید اینجا به درآمد بالا میرسید

    1. درود بر شما وقت بخیر شماره همراه خودتون رو راسال بفرمایید جهت مشاوره با شما ارتباط بگیرند ارادتمند شما

    1. سلام رویای عزیز خودت چه ایده ای برای کسب وکار داری یا اصلا به چه کاری علاقه داری و شغل رویایی تو چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید