نیمکره مغز چه مهارت هایی را کنترل می کند؟

شیوه عملکرد نیمکره های مغز چگونه است؟ عملکرد نیمکره های مغز مکمل یکدیگرند. عملکرد نیمکره های مغز در دانشمندانی مثل ابو علی سینا به این دلیل بالا بود که از دو نیمکره ی مغز با هم استفاده می کردند. این افراد کسانی بودند که توانسته بودند از این تکنیک ها خوب استفاده کنند و در نتیجه کارهای مختلف در زمینه های گوناگون انجام داده بودند.
بنابراین گروه آموزشی ماهان تیموری تصمیم گرفت برای بهره وری بیشتر از مغز به بررسی عملکرد دو نیمکره راست و چپ آن بپردازد که با یادگیری این فرایند باعث افزایش قدرت تمرکز حواس و یادگیری و حافظه ما  خواهد شد.

 

شیوه ی عملکرد نیمکره های مغز

عملکرد نیکره های مغز

موفقیت زمانی نصیب ما خواهد شد که عملکرد نیمکره های مغز قوی تر شده و هماهنگ تر شوند و با هم رشد کنند. چرا که یکی از راه های افزایش تمرکز هماهنگ کردن دو نیمکره است. بنابراین درباره شیوه های هماهنگی و تمریناتی که باعث قوی تر شدن این دو نیمکره می شود توضیح می دهیم.

نیمکره سمت چپ

همان طور که می دانید مغز ما از دو نیمکره تشکیل شده است که با یک بافتی به نام بافت سپیدی به هم متصل شده اند و با شبکه ای از رشته های عصبی به هم متصل هستند با این وجود هر طرف از این نیمکره ها بخش خاصی از بدن را کنترل می کنند به همین خاطر کارکرد نیمکره های مغز با هم فرق می کند.

به طور مثال نیمکره چپ مغز ما مسئول موارد منطقی ، تحلیل داده ها ، گفتار ، زبان و ریاضیات است که می توان با کارهایی مانند حل چالش ، نواختن موسیقی  بازی با اعداد و… آن را تقویت کرد.

بازی‌های تحریک کننده نیمکره چپ مغز

از آنجایی نیمکره سمت چپ مسئولیت پردازش موارد مختلف را بر عهده دارد بازی هایی مانند حل جدول ، سود و کو و بازی با کلمات می تواند باعث تقویت حافظه کوتاه مدت آن شود . این موضوع برای نیمکره سمت راست نیز صادق است که در نهایت شما می توانید به وسیله بازی های مختلف کارکرد نیمکره های مغز خود را بهبود ببخشید.

با این تفاسیر می توان گفت مغز مانند ماهیچه است که با تمرین و یادگیری برخی مهارت ها می توان آن را قوی تر کرد و بهره وری هر نیمکره را به صورت جداگانه بالا برد. با این وجود زمانی مغز ما عملکرد خوبی خواهد داشت که دو نیمکره با هم تقویت شده باشند.

 

 

قدرت ها، ویژگی ها و عملکرد نیمکره سمت راست مغز:

ویژگی های نیمکره راست مغز چیست؟

نیمکره سمت راست قسمت چپ بدن را کنترل می کند و تمام اعمالی که در این قسمت از بدن انجام می شود  مانند تشخیص رنگ نیمکره مغز به دست نیمکره راست مغز انجام می شود.

این نیمکره مرکز درک تصاویر می باشد در واقع هر تصویری که ما درک می کنیم با استفاده از نیمکره سمت راست انجام می شود مانند قدرت تشخیص چهره و به یاد آوردن چهره افراد قدرت حل معما باز به عهده این نیمکره می باشد و می توان گفت به طور کلی هر کاری که به خلاقیت مربوط شود به نیمکره سمت راست ربط دارد و کارهایی که برای تقویت این نیمکره انجام می دهید  باعث می شود حافظه تصویری شما تقویت شود.

می توان نتیجه گرفت که افرادی که به دنبال راه حلی در پیشرفت زندگیشان هستند از نیمکره سمت راست خود کمک می گیرند.

تشخیص رنگ نیمکره مغز، و لحن صدا مربوط به نیمکره سمت راست می باشد و در واقع خوابهایی که می بینیم و تخیل هایی که داریم باز بوسیله نیمکره سمت راست انجام می شود.

افراد خلاق و خیال پرداز به شدت از این نیمکره استفاده می کنند و این نیمکره در آنها بسیار فعال است.

ورزش و حرکات موزون مربوط به نیمکره سمت راست می باشد در نتیجه  افرادی که نیمکره راست قوی تری دارند بهتر می توانند حرکات ورزشی انجام دهند.

توانایی درک موسیقی مربوط به نیمکره سمت راست می شود پس افراد هنری هم دارای نیمکره راست قوی تری می باشند.

جایگاه حس لامسه و درک اشیاء سه بعدی نیز مربوط به این نیمکره می باشد و برای تصویر سازی در حفظ مطالب به شدت حائز اهمیت می باشد.

افرادی که ذوق هنری بیشتری دارند و از مهارت نقاشی بسیار بالایی برخوردار هستند از نیمکره سمت راست قوی برخوردارند. با این وجود ابزارهایی که می تواند دو نیمکره را تقویت کند . به طور مثال با آموزش تندخوانی می توانید به تقویت نیمکره های مغز خود بپردازید.

ضعف های نیمکره سمت راست مغز:

ضعف های نیمکره راست مغز چیست؟

ویژگی های زنانه مربوط به نیمکره سمت راست می شود البته ویژگی های مردانه و زنانه در هر انسانی قرار دارد اما در زنان ویژگی های زنانه غالب بوده و در مردان ویژگی مردانه غالب  است.

نیمکره سمت راست مرکز درک عواطف و احساسات بدن می باشد ولی آنهایی که عواطف و احساسات قوی دارند اصولا آدم های با نیمکره راست قوی نیستند.

 نیمکره سمت راست سعی می کند همه چیزهای پیرامون خود را به صورت کلی ببیند و به جزئیات نمی پردازد. در واقع سعی می کند بین مفاهیم مهم ارتباط پیدا کند و دنیا را به صورت کلی درک کند.

نیمکره سمت راست قدرت نظم و انضباط زیادی ندارد. بنابراین افرادی که نیمکره سمت راست قوی دارند اصولا افراد بی نظمی هستند و انضباط شخصی ندارند. نه تنها این بی نظمی  در اتاق بلکه در ظاهر آنها هم قابل مشاهده می باشد.

این نیمکره در ریاضیات و منطق به درستی عمل نمی کند.

افرادی که از نیمکره سمت راست فعالی برخوردار هستند مدیریت قوی در کارها ندارند.

از روش های تقویت حافظه و تمرکز ذهن ایجاد یک ارتباط موثر بین دو نیمکره ی مغز می باشد.نیم کره ی سمت راست مغز جایگاه احساسات می باشد و هر چیز که مربوط به احساسات باشد با این نیمکره درک خواهد شد. تصاویر و ایده های خلاقانه در این نیمکره شکل می گیرند. نظم در این نیمکره ضعیف است و مدیریت هرچیز مثلا مدیریت زمان که بخشی از نظم می باشد به این نیمکره ی مغز مربوط نمی شود.
در این مقاله ویژگی های نیمکره سمت راست را مورد بررسی قرار دادیم که با توجه به آن می توانید هر کدام از خصوصیات که خواستار افزایش آن هستید در  مقالات بعدی از سایت ماهان تیموری تمریناتی را به شما آموزش می دهیم که می توانید دو نیمکره مغز خود را به کمک آن ها تقویت کنید.
سوالات مهم :

این نیمکره مرکز درک تصاویر می باشد در واقع هر تصویری که ما درک می کنیم با استفاده از نیمکره سمت راست انجام می شود مانند قدرت تشخیص چهره و به یاد آوردن چهره افراد قدرت حل معما باز به عهده این نیمکره می باشد و می توان گفت به طور کلی هر کاری که به خلاقیت مربوط شود به نیمکره سمت راست ربط دارد

نیمکره سمت راست سعی می کند همه چیزهای پیرامون خود را به صورت کلی ببیند و به جزئیات نمی پردازد. در واقع سعی می کند بین مفاهیم مهم ارتباط پیدا کند و دنیا را به صورت کلی درک کند

نیمکره سمت راست قدرت نظم و انضباط زیادی ندارد. بنابراین افرادی که نیمکره سمت راست قوی دارند اصولا افراد بی نظمی هستند. نه تنها این بی نظمی  در اتاق بلکه در ظاهر آنها هم قابل مشاهده می باشد

همین حالا شروع کن!

3 پاسخ

  1. سلام خدمت مدیریت محترم .سایتتون واقعا عالی من هر وقت وارد میشم دست پر خارج میشم موضوعات مختلف با کاراییهای مفید ومختلف یکی از بزرگترین ویژگیهای سایت شماست.کلا یک سایت فوقالعاده قوی از نظر محتوا و امیدوار کننده به کسب و کار های اینترنتی است .

دیدگاهتان را بنویسید