مدل عاپا دانلود قسمت اول

دانلود قسمت اول ثروتمند شدن به مدل عاپا

 

مدل عاپا مدلی برای ثروتمند شدنه.. فرقی نمی کنه در چه قشری از جامعه هستی، فرقی نمی کنه از چه جایگاهی در جامعه برخورداری، مدل عاپا برای پیشرفت شماست هر جا که هستی در هر پله از موفقیت که ایستادی می تونی با آموزه های مدل عاپا رشد کنی و بالاتر بری.

بسیاری از ثروتمندان هم ثروتمندان ایرانی و هم ثروتمندان جهان برای ثروتمن شدن یا به طور مستقیم از مدل عاپا استفاده کردند و یا به طور غیر مستقیم از
مدل عاپا  استفاده کردند و تونستند به هر آنچه در ذهن داشتن دست پیدا کنند.

مدل عاپا بر گرفته از چهار دستورالعمله:

عشق   اجرا   پشتکار   ایده پردازی

عشق

حرف اول مدل عاپا میگه یا باید به شغلت علاقه مند باشی یا در اون علاقه ایجاد کنی پ. در غیر اینصورت به اون جایگاهی که در ذهن داری یعنی  موفقیت و ثروت نمی رسی. طبق آماری که اخیرا اعلام شد نزدیک 70% مردم ایران از شغل خودشون راضی نیستن و علاقه ای بهش ندارن.

این یه معضل بزرگه که ریشه در باورهای ما داره. وقتی به گذشته بر می گردیم می بینیم هیچ آموزشی تو این زمینه وجود نداشته، برعکس تنها تعداد کمی کسب و کار بوده که مورد تایید اکثر خانواده ها بوده که بدون توجه به علاقه همه فرزندانشون رو تشویق می کردن که یکی از اون ها رو انتخاب کنه.

پزشکی، وکالت، معلمی، خلبانی ..اما خوشبختانه امروز کم کم می بینیم افراد برای انتخاب کسب و کارشون گزینه های زیادی رو در اختیار دارن و طبق علایقشون دست به انتخاب می زنن.

وقتی به کاری که انجام میدی علاقه مند باشی انرژی مورد نیاز برای انجامش رو از درون دریافت می کنی. عشق نیرویی در تو ایجاد می کنه که بتونی در مسیر رسیدن به اهدافت با قدرت پایداری کنی.

من همیشه میگم جاده ی موفقیت یه جاده ی صاف و بدون پستی و بلندی نیست، تو زمانی می تونی تو این مسیر قدم بذاری و توش پایدار بمونی و به هر آنچه در ذهن داری برسی که عاشق کسب و کارت باشی و با لذت انجامش بدی.

تو زمانی می تونی محکم و قدرتمند تا انتهای مسیر پیش بری که عاشق کارت باشی. پس قبل از هر اقدامی برای ثروتمند شدن نگاه کن ببین چه کاری رو اونقدر با علاقه و عشق انجام میدی که ارتباطت با دنیای بیرون قطع میشه؟

چه کاری رو انقدر با لذت انجام میدی که ساعت ها زمانی که بهش اختصاص دادی برات مثل برق می گذره؟

یه کاغذ و قلم بردار و لیستی از کارهایی که بهش علاقه داری رو یادداشت کن. بعد به ترتیب اولویت بندی اون ها رو مرتب کن و بعد سه مورد اول رو انتخاب کن و برای هر کدوم اطلاعاتی رو کسب کن.

اطلاعاتی از محیط، شیوه و ابزار انجامش. وقتی اطلاعات لازم رو کسب کردی ببین کدوم مورد بیشتر از همه به علاقه ی تو نزدیکتره. انتخابش کن و واردش شو. تو قسمت بعد اجرا و اقدام کردن رو توضیح خواهم داد که بتونید به راحتی در کسب و کاری که انتخاب کرید وارد بشید و اقدامات لازم رو انجام بدین.

اقدام و اجرا

حرف دوم مدل عاپا میگه به محض اینکه شغل و کسبو کارت رو انتخاب کردی شروع کن ، بدون معتلی. تو برای شروع نیاز به امکانات و شرایط فوق العاده ای نداری. از کوچیک شروع کن. فکر می کنی برای شروع

به چه مهارت هایی نیاز داری؟

با چه افرادی باید ارتباط برقرار کنی؟

از چه افرادی باید مشورت بگیری ؟

چه کارهایی رو باید انجام بدی؟

لیست کن. کارهات رو لیست کن و به ترتیب برای هر کدوم قدمای کوچیک بردار. خوب گوش کن تو برای شروع کردن نیاز نیست از همه ی کسب وکارت از همه ی فوت و فن های کسب و کارت اطلاعات داشته باشی بعد اقدام کنی. کم کم تو مسیر همه رو یاد می گیری. فقط باید شروع کنی.

افراد به چند دلیل شروع نمیکنن اقدام نمیکنن اول ترس… می ترسن شروع کنن

اگه نتونم!؟

اگه نشه؟! اگه شکست بخورم؟! می ترسن و بخاطر همین ترس اقدام نمی کنن. امام علی می فرمایند: از هر چی می ترسی برو تو دلش، تجربه اش کن. تو برای اینکه به ترس هات غلبه کنی باید تجربه اش کنی. پس نترس… پیش برو …

دوم عدم آگاهی. زمانی که نسبت به چیزی آگاهی نداری کاملا طبیعیه که برای وارد شدن توش تردید کنی یا حتی بترسی. پس آگاهیت رو بالا ببر.

فکر می کنی تو چه زمینه ای از کسب و کارت باید آگاهی بیشتر داشته باشی؟ تو همون زمینه اطلاعات کسب کن و آگاهیت رو بالا ببر. فقط حواست باشه از اهلش بپرسی یعنی از شخصی که میتونه بهت کمک کنه نه نا امید. با افراد موفق تو کسب و کار خودت مشورت کن تا اطلاعات درستی بدست بیاری.

افرادی هم هستن که بخاطر کمال طلبی کسب و کارشون رو شروع نمیکنن. … این افراد همیشه سنگای بزرگ انتخاب می کنن( یعنی اهداف بزرگ) و در نهایت هم نمی تونن برش دارن و نیمه کاره رهاش می کنن.

این افراد کارهای نیمه کاره زیاد دارن که همش امروز و فردا میکنن و درنهایت بعد چند سال میبینن همون جایی هستن که چند سال پیش بودن…اینم درست نیست…همیشه میگم بزرگ فکر کنید اما باید از کوچیک شروع کنید. اهداف بزرگت رو به چنتا هدف کوچیکتر تقسیم کن و بعد برای هر کدوم قدم هایی بردار تا کم کم خودت رو در شرایط بهتری ببینی.

نطر شما دوست عزیز برای تمام اعضای این خانواده و تیم آموزشی ماهان تیموری مفید خواهد بود , از اینکه در نظر سنجی شرکت میکنید متشکریم.

 

مدل عاپا
مدل عاپا

 

 

همین حالا شروع کن!

38 پاسخ

  1. salam ostad be email shoma maili zadam goftan dar paeen model payam bezaram ostad man moshkelati daram ke mano az residan be hadafam baz midare kheili ashofte va afsorde misham bazan va nemitonam az tahe del khoshhal basham hamishe ye chizi khoshio behem zahr mikone che konam kash beshe az 24 saat vaghte ba arzeshetun daghayeghi kotah niz be bande ekhtesas bedin mochakeram

    1. salam ostad toro khoda pasokhe manam bedin az bi panahi va adame amniyat be sotuh omadam o daram badjoori azyat misham plz rahnamaeem konid

  2. سلام
    بسیار عالی بود
    ممنون از مطالب ارزشمندتون
    مدل عاپا روشی بسیار مهم برای حرکت به سمت موفقیت هست.وقنی دنبال کار بودم متاسفانه بسیاری از افراد بهم می گفتند که این روزا کسی توی کاری که علاقه داره فعالیت نمی کنه و هر کاری که پیش امد باید انجام بدی حنی اگه دوسش نداری و این سوال تو ذهنم بود که مگه میشه از کاری که بهش علاقه داریم نشه پول دراورد پس چجوری شخص دیگری از کاری که من علاقه دارم کسب درامد می کنه و یا توانستند وارد کار بشن و من نتونم؟!
    و الان سر کاری هستم که بهش علاقه دارم و من بسیار از استاد عزیزم تشکر می کنم که در کلاس ایشون این مطلب رو یاد گرفنم و وارد هر شغلی نشدم وگرنه الان این موقعیت رو نداشتم.
    و همینطور به جواب انبوهی از سوالاتی که در ذهنم بود و سردرگم بودم رسیدم و باورهای راهگشایی در من ایجاد شد.

  3. سلام هفته ی گذشته من این وب سایت رو در تلگرام پیدا کردم و این کلیپ رو دانلود کردم تمریناتتون عالی ممنونم از شما این هفته هفته ای رو داشتم که تو زندگیم یه همچین احساسی نسبت کارم نداشتم مدیرم هم همچین احساسی رو داره و برخوردش خیلی باهام بهتر شده لطفا بفرمایید دیگه در این زمینه برای رشد کار چی پیشنهاد میدین ممنونم از شما جناب تیموری

  4. انجام کارهای بزرگ مستلزم برداشتن گام‌های بلند است:با برداشتن قدم‌های بزرگ، قدم‌های کوچک نیز برداشته می‌شوند.
    یک کارشناس مدیریت زمان که در حال صحبت برای عده‌ای از مدیران بود برای تفهیم موضوع مثالی به‌کار برد که حاضران هیچ‌وقت آن را فراموش نخواهند کرد.
    او همانطور که روبروی این گروه از مدیران ممتاز نشسته بود، یک کوزه سنگی دهان گشاد را از زیر میز بیرون آورد و آن را روی میز گذاشت. پس از آن حدود دوازده عدد قلوه سنگ که هر کدام به اندازه یک مشت بود را یک به یک و با دقت درون کوزه چید. وقتی که کوزه پر شد و دیگر هیچ سنگی در آن جا نمی‌گرفت از مدیران پرسید: آیا کوزه پر شده است؟ همگی یک صدا گفتند: بله.
    او سپس یک سطل شن از زیر میزش بیرون آورد. مقداری از شن‌ها را روی سنگ‌ها داخل کوزه ریخت و کوزه را تکان داد تا دانه‌های شن خود را در فضای خالی بین سنگ‌ها جای دهند. بار دیگر پرسید: آیا کوزه پر است؟ این بار جمع از او جلوتر بود. یکی از مدیران پاسخ داد: احتمالا نه. او گفت: خوب است و پس از آن رو به جمع کرد و گفت: چه کسی می‌تواند بگوید نکته این مثال در چه بود؟ یکی از مدیران مشتاقانه دستش را بلند کرد و گفت: این مثال می‌خواهد به ما بگوید که برنامه زمانی ما هر قدر هم که پر و فشرده باشد اگر واقعا” سخت تلاش کنیم همیشه می‌توانیم کارهای بیشتری در آن بگنجانیم.
    استاد پاسخ داد: نکته این نیست. حقیقتی که این مثال به ما می‌آموزد این است که اگر سنگ‌های بزرگ را اول نگذارید، هیچ‌گاه فرصت پرداختن به آن‌ها را نخواهید یافت.

    1. سلام دوست عزیز
      در قسمت جست جو
      کلمه تکنیک رسالت و یا
      کلمه محمد زاده را جستجو کنید
      خود سیستم بهتون معرفی میکنه

  5. سلام من از کلاسهای شما و فایلهای صوتیتون خیلی راضی هستم کاملا ذهنیتم راجب کسب و کار عوض شده فقط به این فکر میکنم کاش ۶سال پیش این آگاهی هارو بدست میاوردم مطمئنن راههای بهتری واسه زندگیم انتخاب میکردم والان خیلی بالاتر از اینی بودم که هستم

  6. شما میگی بعضیا میترسن کار شروع کنن
    بله میترسن چون انقد هزینه ها بالاس
    مثلا من خودم بخوام مغازه اجاره کنم پول میخاد
    اگه نتونم اجاره مغازه رو بدم شما پولشو میدی ؟؟ پس اینا همش حرفه و فقط به درد پولدارا میخوره
    والا باید دو روز دیگه مغازه رو جمع کنم با کلی ضرر

    1. سلام و روزتون بخیر روی دانلود فایل کلیک کنید و بعد می تونید فایل رو دالود کنید دوستان بررسی کردند و موردی پیدا نکردند

  7. درود بر شما
    در فایل صوتی به تکنیک رسالت در سایت ماهان تیموری اشاره کردید ، ولی با جستجوی عباریت تکنیک رسالت هیچ نتیجه ای را نشان نمی دهد ، لطفاً راهنمایی کنید . خیلی متشکرم از توجه و راهنمایی شما

    1. سلام آزاده عزیز
      در هفته آینده فایل تکنیک رسالت به روی وب سایت قرار میگیرد
      شاد وپیروز و سربلند باشید

  8. سلام بر جناب تيموري و تمام دوستان عزيزم در اين سايت
    استاد از شما ممنونم بخاطر و مطالب و انرژي كه ميزاريد
    موضوع مهمي كه در ذهنه من سوال ايجاد كرد اينه كه اگر آگاهي خودمون رو افزايش بديم متوجه علاقه خودمون از اون سه كار ميشيم

    1. سلام المیرای عزیز
      اگر تکنیک رو کامل انجام بدین و متوجه علاقه خود خواهید شد
      و بعد با افزایش آگاهی نسبت به اون کار اقدام میکنید
      شاد و پیروز و سربلند باشید

  9. سلام شاید باورتون نشه ولی من انگار تو یه خلا گیر کردم تقریبا میدونم چی دوست دارم اما نمیدونم علایقم تو چه کاری نهفتست. و ترس امان از ترس که رخنه کنه.
    اما سنگ بزرگ برداشتن بله دیگه …. دردسر سازه که فکر کنم بیشتر آدمای کمال گرا گرفتارش میشن.

    1. سلام مصطفی عزیز
      تکنیک دوم رو انجام بدین وباز خوردش عالی خواهد بود
      به زودی فایلی در مورد ترس داخل سایت قرار میدم
      تا شما و تمام دوستان بتونید ازش استفاده کنید
      شاد و پیروز و سربلند باشید

  10. با سلام وعرض ادب خدمت شماجناب آقای تیموری وکلیه همکاران ودوستان گرامی مطالب جذاب آموزشی وهوشمندانه شماوگروه باعث دلگرمی وایجادانگیزه درخوانندگان میشود. توفیق روزافزون شما را از خداوند متعال خواستارم.

    1. با سلام خدمت شما استاد عزیز
      ازتون به خاطر فایل صوتی ممنونم. این فایل انگیزه جدیدی رو در من ایجاد کرد، بعد از گذشت مدت طولانی از کلاسها این فایلهای صوتی برای مرور آموزه هایی که از شما گرفتیم حیاتی هستند.
      تکنیک رسالت رو متاسفانه در سایت پیدا نمی کنم. روزی که این تکنیک در کلاس اجرا شد، من غایب بودم و فایل صوتی اون جلسه رو که از همکلاسیها گرفته بودم (دقیقا فقط همان جلسه) در موبایلم خراب شد و با اینکه در گروه از دوستان خواستم کسی این فایل را برایم نفرستاد
      اگر ممکن است صوت خودتون در دوره ها یا آدرس لینک تکنیک رسالت رو برایم بفرستید مدت زیادی است که دنبال آن هستم.

    2. سلام خانم رحیمی عزیز
      به زودی در قسمت محصولات قرار میگیره
      و همکاران من برای شما فعال خواهند کرد
      شاد و پیروز و سربلند باشید

  11. با سلام و تشکر
    ممنونم از شما. فایل رو گوش کردم. عالی بود. من مدت هاست دنبال نشونه ای بودم تا زندگیم رو تغییر بدم. دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک هسته ای هستم اما اگر بگم بدون هیچ علاقه ای تا به این مرحله از تحصیل اومدم شاید باور نکنید. من تو مسیر تحصیلم نه بخاطر علاقه و عشق به تحصیل من فقط تو این مسیرم. فایل صوتی تأثیر گذاری بود و من رو به فکر کردن مجبور کرد. حتما با تمریناتی که دادید به نتایج خوبی می رسم.بازهم ممنونم

  12. سلام به استاد توانمندم و تمام اعضای ثروتمند و موفق

    عشق به کار موضوعی هست که شاید چند سالیه در خانواده ها حائز اهمیت شده و من می بینم که خانواده ها و حتی آموزش و پرورش به دنبال کشف استعدادهای بچه ها هستند. دوران کودکی افرادی مثل من که به دهه ی شصت بر می گرده تا این حد حساسیت وجود نداشت و غالبا بچه ها چنتا گزینه بیشتر برای انتخاب نداشتن. اما امروز می بینیم رشته های زیادی وجود داره که خانواده ها هم مشکلی با انتخابشون ندارن. رشته هایی مثل طراحی، آشپزی، عکاسی، هنرهای دستی، صدابرداری و بی نهایت مهارت هایی که افراد می تونن با تحصیل تو این رشته ها و یا حتی به صورت آزاد و آموزشگاهی برای خودشون کسب و کاری راه بندازن و کسب درآمد کنند. الان بچه ها به دنبال علایقشون می رن و این یعنی آینده ای درخشان پیش روی کشورمون هست. اما دوران ما دهه شصتی ها و یا لااقل بین خانواده هایی مثل خانواده ی من حتما باید رشته ای از شاخه ی نظری انتخاب می شد و نهایتا در رشته هایی دهن پر کن ادامه تحصیل می دادیم که به جای اینکه به علاقه ما توجه ای بشه بیشتر به جایگاه اون رشته توجه می شد. واقعا فرقی نمی کنه من یه آشپز باشم یا پزشک مهم این هست که با عشق کارم رو انجام بدم و خروجی کارم بهترین چیز باشه. وقتی آدم به کاری که انجام میده علاقه منده رشدش هزاربرابر میشه و این فقط بخاطر این هست که با تمام وجود و از سر عشق کارمون رو انجام میدیم که حتما نتیجه ی متفاوتی هم می گیریم.
    کشف علاقه به کاری که به عنوان شغل انتخاب می کنیم که به اون اشاره کردید خیلی راحته اگه خودمون رو بشناسیم و به توانمندی هامون توجه کنیم.. شاید بخاطر باورهایی که داریم کار راحتی به نظر نرسه و چون ذهن ما به شیوه ای نادرست برنامه ریزی شده، شاید در نگاه اول با مقاومت ذهنمون مواجه بشیم. آموزش های شما بسیار مفید هست. آموزش میتونه محدودیت های ذهن که به باورهای ما بر می گرده رو به ما نشون بده تا بتونیم با قدرت بیشتری انتخاب کنیم و مسیرمون رو تعیین کنیم.
    یکی از بهترین اتفاقایی که در دوره ی پارسال کرج برای من افتاد همین تکنیک رسالت بود که اجرا کردید. من خوشحالم از اینکه الان بعد از یکسال مشغول شغل و کسب و کاری هستم که تو اون دوره با انجام این تکنیک متوجه شدم که رسالت من هست. خدارو بی نهایت شکر بخاطر این اتفاق چراکه لذتی که تو این بازه ی زمانی از زندگی بردم رو تا این زمان از عمرم نبرده بودم. به گفته ی استاد تا حدی این عشق و علاقه به کار اهمیت داره که واقعا نمی شه بدون اون به ثروت رسید چرا که ثروتمند شدن و به قول استاد ماهیگیری با تور نیازمند این هست که برای کاری که انجام میدیم زمان بذاریم و صبور باشیم و به اون کار عشق بورزیم و با علاقه ی خیلی خیلی زیاد براش تلاش کنیم. من بعد از این مدت زمانی که رسالتم رو پیدا کردم سرعت رشدم در کسب و کارم و موفقیت هام رو نمی تونم با قبل مقایسه کنم.. فوق العاده است.
    من زندگینامه های زیادی رو خوندم و یه چیز مشترک تو همه ی این افراد دیدم و اون این هست که بدون استثنا همه ی این افراد عاشق کسب و کارشون بودن و حتی شده فقط چند ساعت در طول شبانه روز خوابیدن این فقط وقتی امکان داره که آدم عاشق کارش باشه و هیچ نیرویی نمی تونه آدم رو بیست ساعت شایدم بیشتر سرپا نگه داره به جز عشق.اگر اولین مرحله از ثروتمند شدن با مدل عاپا رو بتونیم به دقت و درست پشت سر بذاریم مراحل بعدی خیلی راحت میشه چراکه هیچ قدرتی نمی تونه با قدرت عشق برابری کنه. من عاشق کسب و کارم هستم و به وضوح اتفاقات، فرصت ها و سرازیری پول و ثروت رو توی زندگیم می بینم.
    ممنونم از استاد تیموری مثل همیشه توانمند و پرانرژی بالای قله های موفقیت بدرخشید. همچنین همه ی اعضا در اوج موفقیت و ثروت باشید.

  13. سلام هیچ شخصی رو در آموزش ندیدم که از آقایوالی زاده استفاد کنند برای کارهاشون فقط برندهای معروف مثل اویلا و …. دیده بودم
    خیلی جالب که شما این هزینه رو پرداخت کردید و این نشون میده شما نسبت به کارتون دید بازی دارید
    من تمریناتتون رو انجام میدم از تفکر شما خوشم اومد
    امیدوارم که برام سازنده باشه

  14. سلام میکنم خدمت شما دوستان عزیز استاد
    من در هیچ سایتی نظر نمیدم استاد عزیزم
    فقط بخاطر توصیه شما نظر میدم چون
    اشاره کردین نظرات به دوستانم کمک میکنه و به
    تیم شما کمک میکنه استاد عزیز
    من تمام این مواردی که گفتید رو قبلا از شما
    یاد گرفتم و واقعا ممنونم هر روز صبح زمانی
    که سر کار میرم انتظار مشتری خوب دارم
    یه لیست بلند بالا از خوبیهای کارم آمادم کردم
    و از زمانی که اونارو برای خودم تکرار میکنم احساس بهری نسبت
    به انجام کارم دارم متشکرم
    دوستدار شما علی حجتی

دیدگاهتان را بنویسید